لحظه به لحظه با بازار ۶ آذر ۱۴۰۰

شاخص کل بورس در هفته اول آذر نسبت به هفته گذشته ۱٫۵ درصد کاهش داشت. اکثر کارشناسان بازار سهام را در آغاز هفته خنثی پیش‌بینی کرده‌اند.

به گزارش صدای بورس، بازار سهام در حالی وارد دومین هفته از آذر ماه می‌شود که مذاکرات وین در پیش است. سایر بازارهای مالی از جمله بازار ارز شاهد رشد چشم‌گیری بوده و قیمت دلار به بیش از ۲۹ هزار تومان رسیده است. اما در بازار سهام رشد خاصی اتفاق نیفتاده است. برخی از کارشناسان افت بورس به رغم رشد دلار را ناشی از بی‌اعتمادی سهامداران نسبت به این بازار می‌دانند.


۱۲:۳۰

افت ۲۷هزار و ۴۴۲واحدی شاخص کل ( دو درصد) آن را در ارتفاع یک میلیون و ۳۶۶هزار واحدی قرار داد.
شاخص‌ هم وزن نیز ۱.۷درصد افت کرد.
ارزش معاملات خرد بورس و فرابورس به سه هزار و ۴۶۰میلیارد تومان رسید.
نمادهای فولاد، فارس و شستا بیشترین تاثیر در افت شاخص کل بورس را به عهده داشتند.‎

در بورس امروز حقوقی‌ها حدود ۵۳۰میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند. ارزش کل معاملات خرد سه هزار و ۴۶۰میلیارد تومان بود، اشخاص حقوقی ۲۵درصد یعنی ۸۶۰میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان ۱۵درصد از کل معاملات شد.

بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه «فلزات اساسی»، «شرکت‌های چندرشته‌ای صنعتی» و «سرمایه گذاری‌ها» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «استخراج کانه‌های فلزی» و «فعالیت‌های کمکی به نهادهای مالی واسط» به نفع حقیقی‌ها تمام شد.

سه نماد شستا، فسبزوار و سمگا لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به تجلیح، انرژی۳ و فولاد معطوف بود.

مالکیت حقوقی در ترکیب سهامداری شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی معادل ۳۰میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقیقی بورس اوراق بهادار تهران با برتری ۱۳میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.

امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۲۱ نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۱۲۳نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول ۶۰میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم ۵۱۰میلیارد تومان بود.


۱۲:۱۳

زراعتی ها نیز با برتری فروشندگان افت قیمت را تجربه می کنند. در این میان #جوین، #زشگزا، #زمگسا و #زشریف مثبت و متعادل اند.


۱۱:۵۸

صف فروش در نماد های معاملاتی #شبندر #شبریز #شاوان #شراز مشاهده می شود.


۱۱:۴۰

روند معاملات خودرویی‌ها :

#خگستر با قیمت ۲۵۸.۲ تومان در منفی ۲ درصد حجم معامله ۱۶۲ میلیونی داشته است؛ خرید حقیقی ۹۵ درصد 

 #خبهمن در منفی ۲ درصد با قیمت ۲۰۶.۲ تومان جابجایی ۱۸۸ میلیون سهم را ثبت کرده است؛ خرید حقیقی ۸۶ درصد و حقوقی ۱۴ درصد 

#خزامیا با نوسانات مثبت کمتر از ۱ درصد با قیمت ۷۴۷ تومان حجم معامله بیش از ۱۴ میلیونی را ثبت کرده است؛ خریدحقیقی ۹۹ درصد 

 #خکار #خلنت #خمحور #خفنر #خعمرا تنها نمادهای مثبت در گروه خودرو و قطعات هستند که در مدار مثبت دادوستد می‌شوند. 


۱۰:۵۵

قندی ها نیز همسو با بازار در مدار مدار منفی افت قیمت را تجربه می کنند. در این میان #قنقش، #قلرست و #قتربت مثبت و متعادل اند.


۱۰:۴۵

غذایی ها نیز با گرایش منفی و پر عرضه داد و ستد می شوند.در این میان #غنوش، #غاذر، #غالبر، #تبرک و #غگلپا مثبت و متعادل اند.


۱۰:۲۳

بیمه ای ها نیز همسو با بزرگان معاملاتی منفی و متعادل تجربه می کنند. در این میان #دانا، #اتکام، #وحکمت و ما مثبت و متعادل اند.


۱۰:۲۰

بانکی ها نیز در نبود #دی معاملاتی پر عرضه را تجربه می کنند.#وبملت، #وتجارت، #وبصادر، #وپارس، #ونوین و #وپست منفی و متعادل داد و ستد می شوند.#وپست و #وشهر با تعادل میان خریداران و فروشندگان در مدار مثبت معامله می شوند.


۱۰:۱۰

اطلاعات بازار:

شاخص کل ۱,۳۷۷,۲۹۹     

۱۶۸۰۵.۹۴ واحد منفی

ارزش بازار ۵۵,۰۳۳,۰۰۱ میلیارد ریال

ارزش معاملات ۱۴,۹۹۲ میلیارد ریال

حجم معاملات ۱.۸۱۱ میلیارد سهم

نمادهای تاثیر گذار در شاخص:

فولاد ۳۴۴۶ واحد منفی

شستا ۱۷۷۶ واحد منفی

وغدیر ۱۲۶۱ واحد منفی

شبندر ۹۷۴ واحد منفی

شپنا ۸۷۲ واحد منفی

شتران ۷۷۰ واحد منفی

وبملت ۶۲۶ واحد منفی

بیشترین حجم معاملات :

خبهمن ۱۰۹ میلیون سهم

پترول ۹۵ میلیون سهم

خگستر ۹۵ میلیون سهم

کرمان ۷۸ میلیون سهم

بورس ۷۶ میلیون سهم


۱۰:۰۰

فلزات اساسی در غیاب #فملی با فشار فروش داد و ستد می شوند.#فولاد، #ذوب، #فجهان، #فخوز، #فاسمین، #فزرین، #فروس و #فسبزوار منفی و متعادل داد و ستد می شوند.#وسدید، #فروی، #زنگان و #فسازان نماد های پر عرضه گروه اند.در این میان #فلوله و #فافزا مثبت و متعادل اند.#فنفت نیز تک نماد پر تقاضای گروه است.


۹:۴۲

فراکاب‌ها همگی به صف خرید رسیدند.


۹:۳۵

خودرویی ها در نبود #خودرو و #خساپا با برتری فروشندگان داد و ستد می شوند.#خبهمن، #خزامیا، #خزر، #ختور، #خکار، #خاذین و #ورنا منفی و متعادل معامله شدند.#خنصیر،#ختوقا، #خگستر و #خکمک نماد های پر عرضه گروه اند. در این میان #خلنت، #خدیزل، #ختراکو #خلنت گرایش مثبت و متعادل معامله می شوند.#خمهور نیز نماد پر تقاضای گروه است.


۹:۳۳

شیمیایی ها نیز همسو با دیگر گروه ها با فشار فروش افت قیمت را تجربه می کنند.#شفن، #پترول، #نوری، #شگویا، #آریا، #تاپیکو، #شاراک و #زاگرس با گرایش منفی و متعادل داد و ستد می شوند.#شلرد، #کلر، #شپلی و #شیراز نیز پر عرضه های گروه اند. در این میان #شرنگی و #شکلر مثبت و متعادل معامله می شوند.#شتوکا نیز تک نماد پر تقاضای گروه است.


۹:۱۴

فشار فروش در نفتی محسوس است.#شپنا، #شبندر، #شتران، #شاوان، #شبریز، #شسپا، #شبهرن و #شراز با گرایش منفی،متعادل اند.#شنفت نیز تک نماد مثبت و متعادل گروه است.


۹:۰۹

معاملات بازار امروز با افزایش عرضه در نمادهای بزرگ #فولاد #شبندر #شستا #شپنا و #شتران در مدار منفی با افت حدود ۴ هزار واحدی آغاز شده است. 


۸:۴۶

🔹برترین‌های تقاضای #بورس

#لپارس

#بورس

#خمحور

🔹بیشترین عرضه بورس

#وسخوز

#وسرضوی

#وسخراج

🔹برترین‌های تقاضای #فرابورس

#شتوکا

#درهآور

#سپیدما

🔹بیشترین عرضه فرابورس

#وهور

#زکشت


خبر در حال تکمیل است... .

کد خبر 442088

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =