۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۶
شاخص دلار پایین آمد

ارزش دلار مقابل سایر ارزهای مهم در دنیا پایین آمد.

به گزارش صدای بورس، وزارت بازرگانی آمریکا آمار نهایی رشد اقتصادی سه ماهه سوم امسال را اعلام کرد که بر این اساس نرخ رشد اقتصادی این کشور مثبت ۲.۱ درصد اندازه گیری شده که این رقم ۴.۶ درصد کمتر از رشد سه ماهه قبل و ۰.۶ درصد کمتر از نرخ رشد پیش بینی شده قبلی بوده است. این رشد اقتصادی که چهارمین رشد فصلی متوالی ثبت شده این کشور بوده است، بیش از همه تحت تاثیر رشد بخش سرمایه گذاری ثابت قرار گرفته که رشد آن ۴.۱ درصد اندازه گیری شده است.

شاخص دلار (نرخ های زیر بر حسب ساعت پایانی معاملات بازارهای ارزی نیویورک محاسبه شده است)

شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ۰.۱۷ درصد کاهش نسبت به روز گذشته، در سطح ۹۶.۷۰۵ واحد بسته شد.

شاخص دلار معمولا در برابر شش ارز مهم جهانی یا ۱۰ ارز برتر جهانی بیان می‌شود که شاخص دلار در گزارشات ایسنا، شاخص ۱۰ ارزی و در بردارنده تغییرات قیمتی دلار مقابل ارزهای یورو، پوند انگلیس، روپیه هند، دلار استرالیا، دلار کانادا، دلار سنگاپور، فرانک سوییس، رینگیت مالزی، ین ژاپن و یوان چین است.

نرخ برابری هر فرانک سوئیس نیز معادل ۱.۰۷۱ دلار اعلام شد.


بیشتر بخوانید:

قیمت دلار ریخت


ارزهای اروپایی

در تازه‌ترین دور از معاملات، پوند با ۰.۳۱ درصد کاهش نسبت به روز قبل خود و به ازای ۱.۳۳۰ دلار مبادله شد. یورو ۰.۱۵ درصد بالا رفت و با ماندن در کانال ۱.۱۲ به ۱.۱۲۲ دلار رسید.

ارزهای آسیایی

به گزارش ایسنا، در معاملات بازارهای ارزی آسیایی، هر دلار با ۰.۴۷ درصد کاهش به ۱۱۴.۶۹۸ ین رسید. در برابر همتای استرالیایی، هر دلار آمریکا به ازای ۱.۴۰۰ دلار مبادله شد. همچنین نرخ برابری دلار معادل ۶.۳۹۱ یوان چین اعلام شد.

کد خبر 442081

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =