مادیرا؛ مناسب برای بلند مدت / حقوقی از کف کانال صعودی حمایت می کند؟

گروه مادیران که در سال ۱۳۴۳ تاسیس شده است یکی از معتبرترین و موفق ترین شرکت های حوزه IT در ایران با بیش از ۵۰ سال تجربه موفق در ارائه کالاهای باکیفیت و خدمات پس از فروش است.

صدای بورس - وحید بلالی، فناوری صنعتی است که هر سال یا به عبارت بهتر هر روز نیاز به به روز رسانی دارد از این رو این شرکت سعی دارد با شرکت های معتبر جهان که در بحث فناوری اطلاعات هستند همکاری کند تا از فناوری های به روز جهان عقب نماند، مهمترین همکاران جهانی مادیران عبارتند از: ال جی، نستله، اپسون، دل، اچ پی، شارپ، تی سی ال، ایکس ویژن، ای سر.

مادیران در سال ۱۳۸۶ بنایی تازه در صنعت لوازم دیجیتال بعد از ال جی و سامسونگ در ایران به پا کرد و آن هم مونتاژ برند ایکس ویژن بود که اکنون سومین بازار فناوری اطلاعات در ایران است.

گروه صنعتی مادیران تنها در عرصه IT ورود نکرده و یکی از بازارهایی که توانسته به آن ورود کند و سهم قابل توجهی از آن بازار را به خود اختصاص دهد بازار پلاستیک های قابل تجزیه بوده که در طول ۲ سال،۶۸ درصد سهم بازار را به خود اختصاص داده است.

مادیران برعکس شرکت هایی که یک زمان توانسته بودند کل بازار را از آن خود کنند و به یک باره نابود شدند، دانسته که راه ماندن در بازار تنها از ارتقای فناوری و به روز شدن با پیوستن به شرکت های خارجی امکان پذیر است و این یک درس به بقیه شرکت هایی است که روزی تمام بازار را در دست داشتند و امروز اثری از آنان نیست، شرکت هایی مانند شهاب و ...

تحلیل بنیادی

Pبه E نماد مادیرا ۱۴۰.۹ بوده که دقیقا شبیه متوسط این نسبت در گروه است، EPS این نماد عدد ۴۶۴ است، این میزان نشان از سودده بودن دارد اما سوددهی بالایی را نشان نمی دهد زیرا در شرکت هایی مانند مادیران هزینه زیادی صرف تحقیق و توسعه و بازاریابی می شود.Pبه S این نماد نیز عدد ۳.۷۱ است که عدد بسیار خوبی است.

گزارش منتهی به ۳۱ شهریور این نماد نیز گزارش متوسطی است و در بخشی از عملکردها شرکت خوب عملکرد و در بخشی نیز ضعیف. البته ریسک افزایش قیمت دلار در این شرکت از بسیاری از شرکت ها بیشتر بوده و این عامل می تواند اثر منفی بگذارد و برعکس احیای برجام و توسعه فعالیت های این شرکت با شرکت های بین المللی نیز می تواند عملکرد مثبت شرکت را دوچندان کند، نکته مثبت شرکت مادیران بازار خوب و قوی این شرکت بوده البته که این بازار با گران شدن دلار می تواند آسیب ببیند زیرا قدرت خرید مردم نیز همزمان کاهش می یابد.


بیشتر بخوانید:


تحلیل تابلوخوانی

مادیرا ضریب نقدشوندگی ۷۹ درصدی دارد که برای شرکت های کوچک میزان بسیار خوبی است. (ارزش بازار این شرکت ۳۰ برابر کمتر از شستا است)

۷۷درصد سهامداران عمده این نماد حقوقی هستند

جزئیات معاملات حقیقی و حقوقی در معاملات چهارشنبه

در محدوده منفی

خرید حقیقی: ۷.۷ میلیون سهم

سرانه: ۱۲ میلیون تومان

فروش حقیقی: ۸.۱ میلیون سهم

سرانه: ۱۶ میلیون تومان

خرید حقوقی: ۴۳۱ هزار سهم

در محدوده مثبت

خرید حقیقی: ۴۰ هزار سهم

سرانه: ۲۷ میلیون تومان

فروش حقیقی: ۴۰ هزار سهم

سرانه: ۲۷ میلیون تومان

قدرت خریدار به فروشنده حقیقی در معاملات چهارشنبه منفی ۰.۸ بوده اما این میزان در معاملات ۱۸ روز معاملاتی گذشته به شدت مثبت است.

معاملات بزرگ حقیقی‌های مادیرا در دو هفته گذشته

مجموع خرید

حجم: ۹.۲ میلیون سهم

ارزش: ۶.۲ میلیارد تومان

مجموع فروش

حجم: ۲.۲ میلیون سهم

ارزش: ۱.۵ میلیارد تومان

همانطور که می بینید قدرت خریدار به فروشنده حقیقی در دو هفته گذشته این نماد بیشتر از مثبت ۴ است که میزان خوبی است، البته به علت سهامداران عمده حقوقی این نماد نتوانسته هنوز روندی صعودی را آغاز کند و نیاز به حمایت حقوقی دارد.

تحلیل تکنیکال

طبق نمودار زیر در تایم فریم ماهانه مادیرا از سقف تاریخی خود از مرداد ماه ۹۹ بیش از ۷۲ درصد اصلاح کرده است.

مادیرا؛ مناسب برای بلند مدت / حقوقی از کف کانال صعودی حمایت می کند؟

این نماد در محدوده صفر پیوت لاین حمایت شده و بیش از ۷ ماه است که در این محدوده نوسان می کند.

همانطور که در تصویر فوق می بینید این نماد در یک کانال بلندمدت صعودی در حال حرکت بوده که در محدوده های واکنش به خط روند کانال واکنش نشان می دهد.

مادیرا؛ مناسب برای بلند مدت / حقوقی از کف کانال صعودی حمایت می کند؟

طبق تصویر زیر مهمترین مقاومت برای ایجاد یک روند صعودی بلند مدت نقطه ۷۲۰ تومان است و سپس نقاط ۸۰۰، ۱۰۰۰ و ۱۱۰۰ تومان تکلیف این نماد را برای صعود روشن می کنند.

مادیرا؛ مناسب برای بلند مدت / حقوقی از کف کانال صعودی حمایت می کند؟

طبق تصویر زیر در تایم فریم هفتگی یک واگرایی به سمت بالا در پول هوشمند دیده می شود که این واگرایی در دیگر اندیکاتورها دیده نمی شود.

مادیرا؛ مناسب برای بلند مدت / حقوقی از کف کانال صعودی حمایت می کند؟

RSI در تایم فریم هفتگی در کف کانال قرار گرفته و احتمال می رود به آن واکنش نشان دهد.

به گزارش صدای بورس، اگر مادیرا بتواند کف پیوت لاین هفتگی و خط روند صعودی را در معاملات هفته آینده حفظ کند امیدواری برای صعود این نماد و گرفتن بازده خوب( حداقل ۵۰ درصدی) می توان امیدوار بود اما اگر این کف را نتواند حفظ کند باید منتظر نوسان دوباره در همین مقدار بود. البته یک احتمال دیگر نیز وجود دارد و آن هم شکستن کف کانال صعودی و تروبک به سمت بالا توسط حقوقی های سهم است که اگر بخواند به راحتی این کار را انجام می دهند.

کد خبر 442074

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهدی دیباج US ۱۴:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
    2 0
    استاد وحید بلالی خوشحالم که مطالب شما را در این سایت می بینم ، دوره ای که برای تکنیکال در موسسه برگزار کردید عالی بود، این گزارش هاتون هم خیلی عالیه، ای کاش بیشتر درباره الیوت و نئوویو تحلیل کنید
  • IR ۱۹:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
    1 0
    پرفکت بود ، ممنون از رسانه فاخر صدای بورس