برجام نهایی شود چرخ خودرویی ها می‌چرخد

مدیر عامل سبدگردان داریک پارس گفت: بازار سهام فعلا دچار ابهام است و مقداری با ریسک ناشی از ابهامات برجامی و سیاست های دولت رو به رو شده است.

ابوالفضل شهرآبادی، مدیرعامل سبدگردان داریک پارس در گفت‌وگو با صدای بورس:
اقدامات دولت، رویکرد وزیر اقتصاد برنامه‌های اعلامی و مهمترین آن برجام، تحریم هاست که بر بازار تاثیر مستقیم و ویژه می‌گذارد.
بحث برجام مثبت پیش می‌رود و اتفاقات خوبی می‌افتد و در کل و با توجه به بدهی که بازار به سرمایه گذاران دارد به نظر می‌رسد سرمایه‌گذاران بازدهی نه چندان بالا ولی قابل قبول را کسب کنند و تا پایان سال رشد نسبتا خوبی را تجربه گنند.
البته برخی رقم های بالایی را برای شاخص متصور هستند ولی به نظر من شاخص از محدوده فعلی رشد ۲۰ درصدی خواهد داشت.
در صورت توافقات برجامی صنایع ریالی ( بانک، خودرو و صنایعی که عقب مانند ) می‌توانند بازدهی داشته باشند این روزها هم این صنایع پیشرو بودند اگر مذاکرات به هر دلیل خوب پیش نرود صنایع دلار محور رشد دارند.
بازار سهام فعلا درچار ابهام است و مقداری با ریسک ناشی از ابهامات برجامی و سیاست های دولت رو به رو شده است.
انتظار می‌رفت بنا به وعده های انتخاباتی دولت با رویکردی قوی وارد شود که تا به حال دیده نشده است و خود بازار را بیشتر دچار ابهام می‌کند.
اثرگذاری تحریم که خود بزرگترین ریسک است و دلار و صادرات را تحت شعاع قرار می‌دهد.
کشور نفت محور است؛ بودجه وقتی ترمیم می‌شود که بتوانیم نفت بفروشیم فروش نفت هم بعد از رفع تحریم محقق می‌شود.
اگر تحریم برطرف نشود نفت زیادی فروخت نمی‌شود و مشکل کسری بودجه پاربجا می‌ماند دولت ها هم شعار می‌دهند که مرتفع می‌شود ولی شدنی نیست.
کسری بودجه هم به صورت بنیادین می‌تواند زاینده تورم باشد ( افزایش تورم می‌توان باعث بالا رفتن شاخص ها شود ) ولی در کل برای اقتصاد خوش آیند نیست.
همایش تامین مالی و خود مبحث تامین مالی اهمیت دارد و اتفاقات خوب هم باید رخ دهد، همین معرفی صندوق های خصوصی اتفاق خوب در مبحث تامین مالی است.
تسهیل تامین مالی و انتشار اوراق بدهی یکی از کارهای است که سازمان بورس باید انجام دهد.
باید از وابستگی به بانک ها در تامین مالی کم شود و به معنای واقعی به سمت بورس و ابزار قدرتمند آن آمد به دلیل اینکه تامین مالی را به نحو خوبی انجام دهد و در طولانی مدت به بازار نیز کمک می‌شود.

کد خبر 441994

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =