بازار در آذر صعودی خواهد بود اگر ...

با ارائه گزارش‌های ماهانه می‌توان انتظار داشت با توجه به افت نسبی قیمت اکثر سهم‌ها و موقعیت مناسب تکنیکالی در صورت ارائه گزارش مناسب شرکت‌ها با توجه روبرو شوند.

صدای بورس - زهره فدوی؛ بازار روز سه‌شنبه به دنبال تقاضای خوب روز گذشته شستا ناشی از خبر افزایش سرمایه تا حدودی مثبت آغاز شد، اما با عرضه صف شستا و همچنین برخی از لیدرهای بازار دست فروشندگان تا حدودی برتر بود بطوری که شاخص با افت ۲۵۲۱ واحدی به کار خود پایان داد.

ابراهیم ساجد، مدیر سرمایه‌گذاری کارگزاری بانک خاورمیانه در مورد بازار امروز گفت: بازار می‌تواند از جهاتی با شوک مثبت روبرو شود؛ یکی آنکه زمزمه‌هایی در خصوص اعلام مجدد افزایش نرخ خودرویی‌ها مطرح است که در صورت رخداد با توجه به تاثیر روانی گروه بر بازار، می‌تواند فضای معاملاتی را اندکی بهبود ببخشد. دوم آنکه در قیمت‌های جهانی به ویژه مس و روی و همچنین سنگ آهن شاهد بهبود نسبی قیمت‌ها هستیم که می‌تواند روی نمادهای اثر پذیر تاثیر مثبتی داشته باشد.


بیشتر بخوانید:


این کارشناس بازار سرمایه به وضعیت نسبی گزارش‌های ماهانه اشاره کرد و افزود: با ارائه گزارش‌های ماهانه می‌توان انتظار داشت با توجه به افت نسبی قیمت اکثر سهم‌ها و موقعیت مناسب تکنیکالی در صورت ارائه گزارش مناسب شرکت‌ها با توجه روبرو شوند که تا این لحظه هرمز و شگویا گزارشات مناسبی داشتند.

مدیر سرمایه‌گذاری کارگزاری بانک خاورمیانه در پایان به وضعیت بازار در آذر ماه توجه داشت و بیان کرد: در کل با توجه به فضای کلی بازار که زیر سایه سیاه عرضه اوراق دولتی، افزایش نرخ بهره بین بانکی و بازار و همچنین شایعه‌های گشایش‌های برجامی و عرضه‌های حقوقی‌هاست، از تشکیل روند مثبت قوی در کوتاه مدت جلوگیری خواهد کرد اما با توجه به اصلاح مناسب اکثر سهم‌ها و توجیه قیمت با توجه به سودآوری اکثر سهام در صورت کاهش امید به افت دلار می‌توان انتظار داشت بازار رشد نسبی را در آذر تجربه کند و در وهله اول تک سهم‌هایی که خبرهای مثبتی مثل تجدید ارزیابی همانند شستا و پارس ارائه می‌کنند مورد توجه باشند.

کد خبر 441990

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امیدی IR ۲۳:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
    0 0
    هیچی از بازار نمانده حالیش نیست ریسک اعلام بودجه در آذر منفیه