پلتفرم های تامین مالی با حضور شرکت های آلمانی

حسین علیمراد در تشریح سمینار نِموو (NUMOV) که با مشارکت ۳۵ شرکت مطرح آلمانی دیروز به صورت آنلان برگزار شد، گفت: این سمینار به‌منظور حضور شرکت‌های آلمانی در صنعت پتروشیمی ایران به‌ویژه با توجه به مذاکرات وین و احتمال احیای برجام در آینده نزدیک برگزار شد.

به گزارش صدای بورس، رئیس‌کل امور بین‌الملل شرکت ملی صنایع پتروشیمی به حضور پنج بانک از بانک‌های شناخته‌شده آلمانی و بانک EIH ایران در این سمینار اشاره کرد و ادامه داد: از نتایج مثبت این سمینار، اعلام آمادگی بانک‌ها برای در اختیار گذاشتن پلتفرم‌های لازم برای تأمین مالی طرح‌هاست.

علیمراد به علاقه‌مندی شرکت‌های آلمانی در صنایع نفت، گاز و به‌ویژه صنعت پتروشیمی ایران اشاره کرد و گفت: در این سمینار مقرر شد همکاری‌ها و ارتباطات به‌منظور توسعه همکاری‌ها، گسترش یابد، شاید بتوان آلمان را در رتبه نخست همکاری‌های بین‌الملل در صنعت پتروشیمی دانست.

توسعه پتروشیمی با وجود تحریم‌ها

وی آینده برجام را بسیار مؤثر در گسترش همکاری‌های شرکت‌های خارجی دانست و تصریح کرد: با توضیحات آقای محمود فرازنده، سفیر ایران در آلمان در این سمینار، این امیدواری در شرکت‌های حاضر در سمینار به‌وجود آمد که در آینده نزدیک راه‌های مناسبی برای همکاری با ایران، وجود خواهد داشت.

رئیس کل امور بین‌الملل شرکت ملی صنایع پتروشیمی همچنین از اعلام آمادگی شرکت ملی صنایع پتروشیمی برای هرگونه همکاری با شرکت‌های علاقه‌مند به حضور در صنعت پتروشیمی ایران خبر داد و افزود: همه اعداد و ارقام نشان می‌دهد خوشبختانه صنعت پتروشیمی ایران با وجود تحریم‌ها رو به جلو حرکت کرده است.

به گزارش ایپنا، علیمراد درباره اینکه اگر نتایج مثبتی در احیای برجام رخ ندهد، تصریح کرد: همان‌طور که یکی از بانک‌های خارجی در این سمینار نیز توضیح داد، خواست شرکت‌های آلمانی برای همکاری و تجارت بین‌الملل با صنعتی ویژه در ایران در اهمیت نخست قرار دارد که اگر این هدف را داشته باشند، روش‌های دور زدن تحریم چه مذاکرات به نتیجه برسد چه نرسد، وجود دارد.


بیشتر بخوانید:


تجارت بین‌الملل از بحث‌های سیاسی جداست

وی در ادامه با تأکید بر اینکه بحث مذاکرات وین، بحث سیاسی است و نشست امروز درباره تجارت بین‌الملل است که دو مقوله جداگانه هستند، اظهار کرد: اینکه یک شرکت خصوصی بخواهد تجارت بین‌الملل انجام دهد، روش‌های آن وجود دارد. در این سمینار توجه شرکت‌ها را به این نکته جلب کردم که هم‌اکنون صادرات محصولات پتروشیمی ایران نه‌تنها پس از خروج آمریکا از برجام، کاهش نداشته، بلکه افزایش بسیار چشمگیری داشته که این موضوع نشان‌دهنده این است طرف مقابل ایران که بخش خصوصی واردکننده محصولات است به‌دلیل خاص و نیازی که داشته توانسته تحریم‌ها را دور بزند.

رئیس‌ کل امور بین‌الملل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به اینکه پرسش دیگری که در این سمینار مطرح شد این بود که این دادوستدها نیاز به پلتفرم مالی دارد، گفت: راه‌های ایجاد پلتفرم مالی امن، بدون نگرانی از وجود تحریم‌ها برای شرکت‌های خارجی وجود دارد، بنابراین بدون توجه به نتایج مذاکرات برجام، اگر شرکت خصوصی تمایل به همکاری با ایران داشته باشد پلتفرم آن برای همکاری آماده است.

تجارت بین‌الملل؛ یک همکاری دوجانبه

علیمراد با تأکید بر اینکه در صورت تمایل طرفین به همکاری، کمک به یکدیگر نیز در این مسیر بسیار حائز اهمیت است، افزود: افزایش صادرات محصولات پتروشیمی ایران نشان‌دهنده این است که فروشنده و خریدار هر دو به هم کمک کردند تا راه‌های انجام تجارت بین‌الملل در شرایط سخت تحریم را پیدا کنند. این یک همکاری دوطرفه است؛ یک‌جانبه‌گرایی هیچ‌گاه به نتیجه نمی‌رسد.

کد خبر 441960

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =