انس جهانی در بازار طلایی ایران رنگی ندارد

یک کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه خرید و فروشی در بازار طلا ندارد، گفت: در این حوزه صرفا به تحلیل نمودارها بسنده می‌کند تا اثرات آن را در بازار سهام بررسی کند.

صدای بورسحسین حریریان؛ قیمت دلار به ریال در قیمت گذاری بازار طلایی ایران حتی از انس جهانی هم اثرگذارتر است.

یوسف اصلانی، تحلیلگر بورس و بازارهای مالی ضمن بیان این مطلب گفت: بیشتر از انس جهانی قیمت دلار به ریال بر بازار داخلی تاثیر دارد، به زعم وی قیمت دلار بر بازار داخلی بیشتر تاثیر داشت حتی زمان های وجود داشته که انس ریزش خوبی داشته ولی در بازار ایران تاثیری تجربه نکردیم در مقابل اما قیمت دلار نقدی نسبت به دیگر عامل ها تاثیر بیشتری داشته است.

وی افزود: بازار طلای ایران نسبت به اتفاقات دلار بسیار باهوش عمل می‌کند حتی می‌توان گفت بازار طلا نسبت به دیگر بازارهای مالی باهوش تر است و افزایش و ریزش دلار را زودتر از بقیه بازارها تجربه می‌کند.

این تحلیلگر بازارهای مالی با اشاره به بازار سهام تصریح کرد: بالا رفتن قیمت دلار و رشد نکردن بازار سرمایه اتفاقی بود که آن را تجربه کردیم؛ قبل از ایجاد بازار کریپتو، نقدینگی بین بازار سرمایه و طلا در حال رفت و آمد بود ولی حالا پول بیشتر به سمت بازار کریپتو رفته است به عبارتی الان همبستگی بین بازار سرمایه و طلا وجود ندارد؛ قبلا وقتی بازار سهام ریزش داشت پول به سمت سکه و امثال آن می‌رفت ولی الان مقصد پول تغییر کرده است.

این کارشناس بازار سرمایه پیش بینی خود از بازار طلا را چنین تبیین کرد: به نظر می‌رسد با صعودی بودن دلار، مسکوکات طلا نیز همراه آن افزایش خواهد یافت تا جایی که شاید قیمت های دور از ذهنی را تجربه کنیم؛ با توجه به نقدینگی بیش از ۴ هزار هزار میلیارد تومانی کشور و با فرض افزایش آن، قیمت دلار بی شک به ۳۲ هزار تومان می‌رسد. وی باز هم تاکید کرد که قیمت مسکوکات طلا در ایران بیشتر متاثر از قیمت دلار به ریال است و بدون شک قیمت ها در این بازار صعودی است.


بیشتر بخوانید:


وی سخنان خود را با تشریح جهت نقدینگی در کشور به پایان رساند و گفت: به نظر می‌رسد در بازار سرمایه رشد هیجانی مانند قبل از مرداد ۹۸ شاهد نیستیم اما با توجه به اینکه در این بازار برای بسیاری از نمادها کف قیمتی را تجربه می‌کنیم، انتظار می‌رود که بازدهی بازار سرمایه نسبت به دلار و سکه تا انتهای سال و اوایل سال بعد بیشتر باشد اما انتظار رشد هیجانی نمی‌رود ؛در بازار سکه و دلار هم رشدی ملایم را خواهیم داشت.

کد خبر 441956

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =