کاما؛ شگفت انگیزی برای بلند مدت

شرکت باما در زمینه اکتشاف، استخراج و فراوری کنسانتره سرب و روی فعالیت دارد.

صدای بورس - وحید بلالی، نماد کاما متعلق به شرکت باما است، این شرکت با بیش از نیم قرن سابقه فعالیت یکی از معدود تولید کنندگان کنسانتره سرب و روی در ایران بوده که تمامی مراحل تولید از اکتشاف و استخراج تا فلوتاسیون و کلسیناسیون بدست کارکنان در یک مجتمع عظیم معدنی و صنعتی به وسعت حدود چهار هزار هکتار انجام می گیرد.

شرکت های زیرمجموعه باما عبارتند از: کانی کربن طبس، میناب، سرزمین جلگه های آسمانی، ذوب روی اصفهان( نماد فروی)، شاهین روی سپاهان.

۴۹ درصد سهام شرکت کاما متعلق به گروه صنعتی امیر با نماد وامیر بوده که قرار بوده در تاریخ ۲۷ آبان ۹۸ عرضه اولیه شود اما به علت تایید نشدن قیمت بازگشایی همچنان قابل معامله نبوده و متوقف است.(در زمان بازگشایی این سهم یک بار قیمت آن ۱۷۵۰۰ تومان و بار دیگر ۱۲۵۰۰ تومان درج شد که هیچ کدام تایید نشد و این نماد ۲ سال است که هنوز کشف قیمت نشده است.)

قیمت اکنون هر سهم نماد وامیر ، ۱۰۰ تومان بوده که حداقل باید ۱۰ برابر این قیمت باشد، نکته جالب درباره وامیر این است که EPS آن رقم شگفت انگیز ۱۹۳۲۳ است و این سهم در زمان بازگشایی توان حداقل ۱۰ برابر قیمت شدن را داشته و افزایش قیمت سهم می تواند بر روند نماد کاما نیز تاثیر مستقیم داشته و این سهم را با صف خرید سنگین مواجه کند.


بیشتر بخوانید:


تحلیل تابلوخوانی

۶۵ درصد سهامداران عمده کاما حقوقی هستند، جزئیات معاملات حقیقی و حقوقی این نماد را در معاملات روز دوشنبه ببینید:

در محدوده منفی

- خرید حقیقی: ۱.۸ میلیون سهم

- سرانه: ۱۴ میلیون تومان

- فروش حقیقی: ۲ میلیون سهم

- سرانه: ۱۲۳ میلیون تومان

- خرید حقوقی: ۲۰۰ هزار سهم

در محدوده مثبت

- خرید حقیقی: ۲۲.۷ میلیون سهم

- سرانه: ۱۳ میلیون تومان

- فروش حقیقی: ۲۳.۳ میلیون سهم

- سرانه: ۲۴ میلیون تومان

- خرید حقوقی: ۸۵۱ هزار سهم

- فروش حقوقی: ۲۹۳ هزار سهم

اگر چه قدرت خریدار حقیقی در این نماد در معاملات دوشنبه منفی ۰.۵ بوده اما قدرت خریدار حقوقی ۳ برابر بیشتر از فروشنده حقوقی بوده اما به میزان قابل توجهی سهم خریداری نشده تا قیمت پایانی سهم مثبت ۰.۹۹ باشد. البته فروشنده حقیقی نیز به نسبت خریدار زیاد نفروخته و می توان انتظار داشت در این هفته و هفته آینده سهم به روند مثبت بازگردد.البته ارزش ریالی خریداران حقیقی در دو هفته گذشته بیشتر از فروشندگان بوده و این می تواند به معنای آغاز روند مثبت بعد از ریزش ۴۰ درصدی در هفته های اخیر باشد.

میزان خرید و فروش حقیقی ها در دو هفته گذشته هم تقریبا برابر است؛

مجموع خرید حقیقی ها در دو هفته گذشته

حجم: ۲۲.۳میلیون سهم

ارزش: ۱۹.۶ میلیارد تومان

مجموع فروش حقیقی ها در دو هفته گذشته

حجم: ۲۲.۴ میلیون سهم

ارزش: ۱۹.۱ میلیارد تومان

تحلیل تکنیکال

کاما بعد از ریزش ۷۷ درصدی از سقف تاریخی خود، در ابتدای سال ۱۴۰۰ توانست یک موج صعودی تشکیل داده و بیش از ۸۲ درصد صعود کند اما با دو کندل ریزشی در تایم فریم ماهانه نزدیک به ۴۷ درصد ریزش کرد.

کاما؛ شگفت انگیزی برای بلند مدت

کاما طبق امواج الیوت پنج موج نزولی را ساخته و امواج اصلی نزولی را تمام کرده است.

کاما؛ شگفت انگیزی برای بلند مدت

حال باید دید این امواج اصلی دارای زیرموج های فرعی بیشتری خواهد بود یا خیر، در تئوری جدید ، امواج شامل ۸ موج بوده و باید دید این نظریه در کاما اتفاق خواهد افتاد یا خیر؟

برای اطمینان از آغاز موج یک صعودی بازگشتی باید کاما این ترند نزولی پرقدرت را به سمت بالا بشکند:

کاما؛ شگفت انگیزی برای بلند مدت

همانطور که در تصویر زیر می بینید محدوده پرقدرت مقاومتی که باید کاما از سد آن بگذرد تا مطمئنا وارد فاز صعودی شود، محدوده ۹۲۶ تومان تا ۱۰۰۰ تومان است.

کاما؛ شگفت انگیزی برای بلند مدت

در تایم فریم ماهانه و در سیستم پیوت لاین مدرن این مقاومت ها به خوبی مشخص شده است که طبق تصویر زیر عبارتند از: ۸۹۸ تومان تا ۱۰۲۰ تومان

عبور از سد مقاومت ۱۳۹۱ تومانی نیز می تواند سرعت صعود کاما را چندین برابر کند

کاما؛ شگفت انگیزی برای بلند مدت

در تصویر زیر ترکیبی از مقاومت کانال نزولی ، فیبوناچی اصلاحی و مقاومت پیوت لاین مدرن را انجام داده که به نتایج جالبی رسیدیم که عبارت است از:

کاما؛ شگفت انگیزی برای بلند مدت

کاما دقیقا از نقطه ۲۳.۲۶ درصد کف تا سقف ماهانه خود به سمت بالا بازگشته و مقاومت اصلی برای صعود ابتدا نقطه پیوت لاین صفر(در نقطه ۸۹۸ تومان) بوده و مقاومت اصلی نیز ۳۸ درصد فیبوناچی یعنی همان محدوده بین R۲ و R۳ پیوت لاین است).محدوده ۱۲۶۸ تا ۱۳۹۱).

اگر کاما باز هم بتواند صعودی شود احتمالا در نقطه ۵۰ درصد فیبوناچی یعنی ۱۷۰۰ تومان موج A صعودی را تکمیل کرده و یک اصلاح تا محدوده ۱۴۰۰ داشته باشد و باز هم برای یک موج صعودی یا موج C استارت بزند، با توجه به بررسی در تایم فریم ماهانه ممکن است این پروسه در چندین ماه صورت بگیرد، اما کلیت بازار سرمایه تعیین کننده بوده و نمی توان زمان دقیقی از این صعود داد.

به گزارش صدای بورس، تمام فرضیه های بالا زمانی درست خواهد بود که ابتدا مقاومت در نقطه ۱۰۰۰ تومان ، سپس ۱۳۹۱ تومان به سمت بالا شکسته شود تا مطمئن شویم موج صعودی آغاز شده است.

اکنون کاما تا سقف تاریخی خود ۳۲۷ درصد فاصله داشته و یکی از نمادهای جذاب می تواند لقب بگیرد، همانطور که در بالا نیز گفته شد، بازگشایی نماد وامیر نیز می تواند این پروسه را بسیار سریع کند و کاما را در یک موج صعودی وحشتناک قرار دهد.

کد خبر 441901

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
    2 1
    کاما باما می پرد
  • US ۱۶:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
    6 0
    کاما میره بالا حالا نگاه کنید
  • Reza IR ۲۰:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
    0 0
    با این که بیشترین ضرر رو کاما دارم ولی یک سهمشم فروشی نیست.. کاما عشق منه سهم منه
  • IR ۲۱:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
    0 0
    پس این جوری که معلومه صعودش سخته
  • IR ۰۰:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    0 0
    کاما میخرم برا بلند مدت