۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۷
شاخص دلار بدون تغییر ماند

ارزش دلار مقابل بیشتر ارزهای مهم در جهان تغییر چندانی نداشت.

به گزارش صدای بورس، بانک های مرکزی بزرگ کماکان ترجیح می دهند به تزریق نقدینگی به بازارهای مالی ادامه دهند. بانک مرکزی چین تقریبا هر دو هفته یک بار معادل ۱۰۰ میلیارد دلار به بازار تزریق می کند و بانک مرکزی ژاپن نیز اعلام کرد حدود نیم تریلیون دلار برای کاستن از تبعات کرونا روی اقتصاد این کشور به بازارها تزریق خواهد کرد. این بسته محرک، سومین بسته محرک بزرگ از نوع خود در طول همه گیری کرونا و یکی از بزرگ ترین بسته‌های اعتباری در طول تاریخ معاصر ژاپن محسوب می شود.

شاخص دلار (نرخ های زیر بر حسب ساعت پایانی معاملات بازارهای ارزی نیویورک محاسبه شده است)

شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ۰.۰۵ درصد افزایش نسبت به روز گذشته، در سطح ۹۶.۰۷۵ واحد بسته شد.

شاخص دلار معمولا در برابر شش ارز مهم جهانی یا ۱۰ ارز برتر جهانی بیان می‌شود که شاخص دلار در این گزارشات، شاخص ۱۰ ارزی و در بردارنده تغییرات قیمتی دلار مقابل ارزهای یورو، پوند انگلیس، روپیه هند، دلار استرالیا، دلار کانادا، دلار سنگاپور، فرانک سوییس، رینگیت مالزی، ین ژاپن و یوان چین است.

نرخ برابری هر فرانک سوئیس نیز معادل ۱.۰۷۶ دلار اعلام شد.


بیشتر بخوانید:

تورم، دلار را بالا برد


ارزهای اروپایی

در تازه‌ترین دور از معاملات، پوند با ۰.۰۲ درصد کاهش نسبت به روز قبل خود و به ازای ۱.۳۴۴ دلار مبادله شد. یورو ۰.۰۳ درصد پایین رفت و با رفتن به کانال ۱.۱۲ به ۱.۱۲۸ دلار رسید.

ارزهای آسیایی

به گزارش ایسنا، در معاملات بازارهای ارزی آسیایی، هر دلار با ۰.۱۲ درصد افزایش به ۱۱۴.۰۰۳ ین رسید. در برابر همتای استرالیایی، هر دلار آمریکا به ازای ۱.۳۸۲ دلار مبادله شد. همچنین نرخ برابری دلار معادل ۶.۳۸۶ یوان چین اعلام شد.

کد خبر 441801

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =