لحظه به لحظه با بازار ۳۰ آبان ۱۴۰۰

معاملات بازار امروز با افزایش عرضه‌ها در بازار آغاز شده و شاخص کل کاهش ۵۰۰ واحدی در دقایق نخست داشته است

به گزارش صدای بورس، با وجود این روند نزولی اما، خبرهایی که از نمادهای مختلف در کدال منتشر می‌شود، چندان ناامید کننده نیست.


۱۲:۳۰

رشد سه هزار و ۴۷۹واحدی شاخص کل ( ۰.۲۵درصد) آن را در ارتفاع یک میلیون و ۳۸۶هزار واحدی قرار داد.
شاخص‌ هم وزن نیز ۰.۰۵درصد افت کرد.
ارزش معاملات خرد بورس و فرابورس به سه هزار و ۹۰۰میلیارد تومان رسید. نمادهای فولاد، تاپیکو و شستا بیشترین تاثیر در رشد شاخص کل بورس را به عهده داشتند.‎

در بورس امروز حقوقی‌ها حدود ۹۰میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند. ارزش کل معاملات خرد سه هزار و ۹۹۰میلیارد تومان بود، اشخاص حقوقی ۱۹درصد یعنی ۷۷۰میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان دو درصد از کل معاملات شد.

بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه «بیمه‌ و صندوق ‌بازنشستگی»، «فلزات اساسی» و «سرمایه‌گذاری‌ها» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «خودرو و ساخت قطعات» و «ساخت محصولات فلزی» به نفع حقیقی‌ها تمام شد.

سه نماد اتکای، میدکو و آریان لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به خبهمن، تاپیکو و فاراک معطوف بود.

مالکیت حقوقی در ترکیب سهامداری شرکت بیمه اتکایی ایرانیان معادل ۱۳میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقیقی گروه بهمن با برتری ۲۷میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.

امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۳۷نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۸۷نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول ۲۱۰میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم ۲۷۰میلیارد تومان بود.


۱۲:۰۰

روند معاملات در دقایق پایانی :

شاخص کل با افزایش بیش از ۲ هزار واحد به ۱ میلیون و ۳۸۵ هزار واحد رسیده است. 

شاخص هم‌وزن افت بیش از ۳۵۰ واحدی را نشان می‌دهد. 

 #فولاد #تاپیکو #شستا #شفن #خبهمن #شتران در صدر مثبت‌سازان شاخص کل قرار گرفته‌اند. 

در فرابورس شاخص کل با رشد ۲۰ واحدی همراه شده است. 

 #آریا #زاگرس #غصینو #وهور #صبا بیشترین اثرگذاران مثبت بر شاخص کل بوده‌اند. 

 نهادهای مالی، خودرو و محصولات شیمیایی به ترتیب با ارزش معاملات ۳۱۳ میلیارد تومان، ۳۰۸ میلیارد تومان و ۲۸۱ میلیارد تومان برترین صنایع بوده‌اند که بیشترین حجم و ارزش معاملات را داشته‌اند. 


۱۱:۳۷

بهبود تقاضا در بازار با تشکیل صف خرید در #شستا محسوس است.


۱۱:۲۴

چند رشته ای ها با نوسان قیمت داد و ستد می شوند.#شستا و #ونیکی با گرایش مثبت داد و ستد می شوند.#وبانک و #وامید نیز با برتری فروشندگان در مدار منفی معامله می شوند.


۱۱:۱۳

فلزات اساسی در غیاب #فملی با برتری خریداران نوسان قیمت را تجربه می کنند.#فجهان، #فولاد، #ذوب، #فخوز، #وسدید، #فسبزوار، #فروی، #فلوله، #فجر، #کویر و #کیمیا مثبت و متعادل اند. در این میان #فاسمین، #زنگان، #فروس، #فسازان، #فرآور، #کاوه و #هرمز با گرایش منفی، متعادل داد و ستد می شوند.


۱۱:۱۰

رایانه ای ها با برتری خریداران در مدار مثبت نوسان قیمت را تجربه می کنند.#رانفور، #پرداخت، #رافزا و #سیستم همراه با افت قیمت داد و ستد می شوند.#تاپکیش و #سپیدار نیز نماد های پر عرضه گروه اند.


۱۰:۵۷

مخابراتی ها نیز با برتری فروشندگان یکپارچه منفی داد و ستد می شوند.


۱۰:۴۵

بانکی ها در نبود #دی نیز با تعادل میان خریداران و فروشندگان در مدار منفی داد و ستد می شوند.#وبملت، #وتجارت، #وبصادر، #وشهر، #وپست و #وسینا منفی و متعادل اند.#وپارس، #ونوین، #وپاسار و #وزمین مثبت و متعادل معامله می شوند.


۱۰:۲۰

اطلاعات بازار:

شاخص کل ۱,۳۸۳,۸۵۰     

۳۵۸.۳۲ واحد مثبت

ارزش بازار ۵۵,۲۹۷,۰۲۴ میلیارد ریال

ارزش معاملات ۱۵,۳۶۶ میلیارد ریال

حجم معاملات ۲.۱۱۶ میلیارد سهم

نمادهای تاثیر گذار در شاخص:

شفن ۵۱۲ واحد مثبت

فولاد ۵۰۶ واحد مثبت

خبهمن ۳۰۹ واحد مثبت

بورس ۲۳۱ واحد منفی

برکت ۲۱۲ واحد منفی

شاراک ۱۵۹ واحد منفی

انرژی ۱۵۵ واحد منفی


۱۰:۱۵

شیمیایی ها نیز با معاملاتی سبز رنگ همراه است.#نوری، #شگویا، #زاگرس، #آریا، #فارس، #شصدف، #شپدیس، #تاپیکو مثبت و متعادل داد و ستد می شوند.#شفن و #شتوکا نیز نماد های مورد توجه گروه اند.در این میان #پترول، #شاراک، #َکربن، #کرماشا، #شیران، #بوعلی، #شکلر و #شجم با گرایش منفی و متعادل معامله می شوند.


۹:۳۷

خودرویی ها در غیاب #خودرو و #خساپا با تعادل میان خریداران و فروشندگان در مدار مثبت داد و ستد می شوند.#ختور، #خزر، #خاذین، #خمحرکه، #خرینگ، #خکار، #ورنا، #خمهر، #خشرق، #خلنت، #خکاوه، #خاهن، #خفنر و #خچرخش با گرایش مثبت و متعادل معامله می شوند.#خگستر، #خبهمن، #خزامیا و #خکمک نیز نماد های مورد توجه گروه اند.


۹:۲۵

فراورده های نفتی در غیاب #شپنا با فشار فروش،افت قیمت را تجربه می کنند.#شبندر، #شپنا، #شسپا، #شبریز، #شاوان، #شنفت، #ونفت، #شرانل، #شپاس و #شراز با گرایش منفی،متعادل اند. در این میان شاهد رنج کشی مثبت در #شبهرن هستیم.


۹:۰۵

معاملات بازار امروز با افزایش عرضه‌ها در بازار آغاز شده و شاخص کل کاهش ۵۰۰ واحدی در دقایق نخست داشته است؛ #شستا #بورس #کالا در صدر منفی‌سازان شاخص قرار دارند. 


۸:۵۰

🔹برترین‌های تقاضای #بورس

#غنوش

#غسالم

#ثشاهد

🔹بیشترین عرضه بورس

#وسخوز

#بورس

#انرژی

🔹برترین‌های تقاضای #فرابورس

#شتوکا

#بالاس

#سپیدما

🔹بیشترین عرضه فرابورس

#حسیر

#شگامرن


کد خبر 441778

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =