بازار همچنان درگیر نرخ بهره و نرخ ارز

روح اله حسینی مقدم، مدیر عامل شرکت تامین سرمایه ملت دو عامل را از ابهامات جدی بازار سرمایه دانست.

روح اله حسینی مقدم، مدیر عامل شرکت تامین سرمایه ملت در گفت‌وگو با صدای بورس:

بازار تا پایان سال با دو متغییر جدی رو به رو است.

تحلیل های که درباره نرخ ارز وجود دارد نرخ ارز روند کاهشی جدی ندارد با فرض ثبات آن در این سطح می‌تواند پارامتر مثبت باشد به ویژه اینکه بیشتر شرکت ها صاردات محور هستند و همچنین در سطح بازارهای جهانی قیمت مصحولات عرضه شده آنها صطح خوبی دارد.

موضوع بعد نرخ بهره است، نرخ بهره بین بانکی و نرخ جذب منابع روند روبه رشدی داشته است و رقابتی بین بازار پول سرمایه ایجاد کرده به فرض ثبات این نرخ می‌توان انتظار حرکت جریان نقدینگی به سمت بازار سرمایه را داشت.

بسته به ریسک بازارها میزان عایدی و بازدهی قایبل سنجش است من با توجه به اینکه پیش بینی می‌کنم این دو پارامتر در جهت بازار سرمایه باشد بازار سرمایه همچنان تا پایان سال بازدهی خوبی دارد.

در هر صنعت شرکت های هستند که نزول بیشتری داشتند و ظرفیت بیشتری دارند امکان رشد برای آن ها متصور است.


بیشتر بخوانید:


موضوع کسری بودجه برای کشور و اقتصاد جدی است قطعا روی بازار اثر دارد هم به جهت تامین کسری از بازار سرمایه چه در جهت فروش داریی دولت و چه انتشار اوراق قاعدتا بر روی بازار اثر می‌گذارد به صورت غیر مستقیم کسری بودجه منجر به تورم است و تورم اثر خود را با وقفه بر روی بازار می‌گذارد.

در فصل بودجه موضوع کسری بودجه پررنگ می‌شود انتظارات فعالان بازار از سیاست گذاران مالی کشور ملاحظه بازار است، به دلیل اینکه مادیده گرفتن بازار منجر به زیان هم دولت و هم سایر سرمایه گذاران می‌شود.

کد خبر 441760

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =