لحظه به لحظه با بازار ۲۶ آبان ۱۴۰۰

امروز بازار با رشد نسبی تقاضا همراه است و با معاملاتی کم حجم آغاز به کار کرد.

به گزارش صدای بورس، اصطلاح دستکاری شاخص کل موضوعی است که فعالان بورسی از آن گلایه‌مندند. اما آیا شاخص کل واقعا دستکاری می‌شود یا داستان چیز دیگری است.


۱۲:۳۰

در پایان معاملات امروز، شاخص کل بورس پس از رشد دو هزار و ۱۵۳واحدی شاخص کل (۰.۱۵درصد) آن را در ارتفاع یک میلیون و ۴۱۰هزار واحد قرار گرفت و همچنین شاخص کل هم‌وزن با افزایش ۰.۷درصدی مواجه شد.

آخرین قیمت ۱۴۴نماد حداقل یک درصد نسبت به قیمت روز قبل آن‌ها افزایش یافته و ۷۶نماد با کاهش بیش از یک درصدی قیمت همراه بوده‌اند.

نمادهای شفن، شستا و شپدیس بیشترین تاثیر در رشد شاخص کل بورس را به عهده داشتند.‎

حقوقی‌ها امروز حدود ۱۲میلیارد تومان نقدینگی از بازار خارج کردند. نمادهای «پترول»، «شستا»، «بورس»، «سپید»، «غکورش»، «برکت» و «فولاد» در گروه پرتراکنش‌های بورس و نمادهای «فجهان»، «فرابورس»، «توسن»، «مدیریت»، «سپیدار»، «کرمان» و «گدنا» در گروه پرتراکنش‌های فرابورس قرار گرفتند.

ارزش کل معاملات خرد بورس و فرابورس نیز در مجموع به سه هزار و ۷۹۰میلیارد تومان رسید.


۱۱:۴۵

عرضه سنگین در نمادهای بزرگ در کنار جدی تر شدن حذف ارز ترجیحی گروه ها و نمادهای کوچکتر را مورد توجه قرار داده است.


۱۱:۴۴

سهم بپیوند تک نماد پر تقاضای گروه برقی ها است.#بکهنوج، #بجهرم، #وهور، #ونیرو، #آبادا و #بزاگرس نیز مثبت و متعادل اند.


۱۱:۳۰

کانه های فلزی نیز با تعادل میان خریداران و فروشندگان باگرایش مثبت داد و ستد می شوند.#ومعادن،#کنور، #تاصیکو، #کمنگنز و #تکنار نیز با گرایش منفی و متعادل معامله می شوند.


۱۱:۰۵

رایانه ای ها با قدرت نمایی خریداران با گرایش مثبت و متعادل داد و ستد می شوند. در این میان #رتاپ، #رتاپ، #مفاخر، #سپ و #پرداخت با گرایش منفی،متعادل اند.#آپ، #توسن، #سپیدار و #افرا نیز پرتقاضا در سقف قیمتی به صف نشستند.


۱۰:۴۹

بیمه ای ها نیز با معاملاتی سبز رنگ داد و ستد می شوند.در این میان #بپاس، #میهن، #ومعلم، #ما و #وتعاون با گرایش منفی، متعادل اند.


۱۰:۲۴

اطلاعات‌بازار:

شاخص کل ۱,۴۱۳,۳۷۹     

۴۷۸۳.۵۹ واحد مثبت

ارزش بازار ۵۶,۴۸۰,۳۲۳ میلیارد ریال

ارزش معاملات ۱۳,۹۴۶ میلیارد ریال

حجم معاملات ۲.۱۱۳ میلیارد سهم

نمادهای تاثیر گذار در شاخص

شستا ۵۶۷ واحد مثبت

فارس ۳۵۸ واحد مثبت

نوری ۳۴۳ واحد مثبت

خبهمن ۲۹۲ واحد مثبت

پاکشو ۲۶۳ واحد مثبت

وبملت ۲۵۳ واحد مثبت

شبندر ۲۳۴ واحد مثبت

بیشترین حجم معاملات :

خبهمن ۳۳۳ میلیون سهم

پترول ۲۰۶ میلیون سهم

خگستر ۱۵۰ میلیون سهم

پاکشو ۶۰ میلیون سهم

وسکرد ۵۶ میلیون سهم


۱۰:۱۰

شیمیایی ها نیز با تعادل میان خریداران و فروشندگان در مدار مثبت داد و ستد می شوند.#نوری، #پترول، #آریا، #شگویا، #شاراک، #فارس، #شپدیس، #پاکشو و #شیران با گرایش مثبت، متعادل اند. در این میان #زاگرس، #شبصیر، #شغدیر، #فارس و #شیراز با برتری فروشندگان در مدار منفی معامله می شوند.#شفن، #شلرد، #شصدف، #شکلر و #شکربن از جمله نماد های پر تقاضای گروه اند.


۹:۴۵

فلزات اساسی در غیاب #ذوب نیز همسو با دیگر گروه ها مثبت و متعادل داد و ستد می شوند.#فولاد، #فملی، #فجهان، #فخوز، #وسدید، #فاسمین، #فسبزوار، #فزرین، #فروی، #فجر و #فلوله با گرایش مثبت،متعادل اند. در این میان #زنگان، #کاوه، #هرمز، #فنورد و #فنفت با معاملاتی سرخ رنگ و متعادل معامله می شوند.#وسدید، #فوکا و #فالوم نیز نمادهای پر تقاضای گروه اند.


۹:۲۳

در غیاب #خودرو و #خساپا نبض مثبت در خودرویی ها مشهود است.#خزامیا، #خنصیر، #خاذین، #ورنا، #خمحرکه، #خرینگ، #خاهن و #خموتور مثبت و متعادل اند.#خگستر، #خبهمن، #ختور، #خکار، #ختوقا و #خمحور نیز نماد های مورد توجه گروه اند.


۹:۱۶

نفتی ها در غیاب #شپنا با گرایش مثبت نوسان قیمت را تجربه می کنند.#شبندر، #شتران، #شاوان، #شسپا، #شبریز، #ونفت و #شراز با گرایش مثبت،متعادل اند.#شنفت، #شبهرن، #شپاس و #شرانل منفی و متعادل معامله می شوند.#شزنگ نیز تک نماد پر تقاضای گروه است.


۹:۰۷

بازار با رشد نسبی تقاضا همراه است و با معاملاتی کم حجم آغاز به کار کرده است.


کد خبر 441584

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =