۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۱
فولاد صادراتی رشد کرد

شرکت‌های بزرگ فولادی کشور از ابتدای امسال تا پایان مهرماه بیش از ۴.۲ میلیون تن فولاد و انواع محصولات فولادی به مقاصد مختلف صادر کردند. آماری که در هم‌سنجی با پارسال رشد ۲۵ درصدی نشان می‌دهد.

به گزارش صدای بورس، بررسی عملکرد شرکت‌های ذوب‌آهن اصفهان، فولاد مبارکه، فولاد خوزستان، فولاد اکسین، فولاد هرمزگان، فولاد آلیاژی ایران، فولاد آذربایجان، فولاد خراسان، فولاد کاوه جنوب، صبافولاد، فولاد بناب، جهان فولاد سیرجان، سنگ‌آهن چادرملو و فولاد کویر، حاکی است این شرکت‌ها از آغاز امسال تا پایان مهرماه چهار میلیون و ۲۵۳ هزار و ۶۵۱ تن فولاد و انواع محصولات فولادی به مقاصد مختلف صادر کردند.

با این حال، جمع صادرات فولاد شرکت‌های یاد شده در مهرماه امسال با ثبت روند کاهشی و افت ۴۷ درصدی در مقایسه با مهرماه ۹۹ به ۴۴۲ هزار و ۳۴ تن رسید.

در این مدت، بهترین عملکرد صادراتی به ترتیب در فولاد خوزستان با ۹۷۵ هزار و ۹۴ تن (رشد ۱۱ درصدی)، فولاد مبارکه اصفهان با ۷۲۶ هزار و ۱۲۵ تن (رشد ۵۱ درصدی) و ذوب‌آهن اصفهان با ۶۹۲ هزار و ۹۹ تن (رشد ۲۶ درصدی) محقق شد.

همچنین تا پایان مهرماه کلاف شرکت ذوب‌آهن اصفهان با ثبت رشد ۹۳۲ درصدی و میلگرد از فولاد خراسان با رشد ۸۹۰ درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، به‌ترتیب بهترین رشد صادرات را در بین محصولات فولادی شرکت‌های یاد شده به خود اختصاص دادند.


بیشتر بخوانید:


به گزارش ایرنا، مجموع صادرات فولاد ایران (فولاد میانی و محصولات فولادی) از ابتدای امسال تا پایان مهرماه، پنج میلیون و ۹۱۲ هزار تن بوده که نسبت به دوره مشابه سال قبل، حاکی از رشد ۳۰ درصدی است.

فولاد صادراتی رشد کرد

ایران دارای ۸۱ نوع از انواع مختلف مواد معدنی است. ذخایر اثبات شده سنگ‌آهن ایران به مقدار ۲.۷ میلیارد تن (هشت دهم درصد کل ذخایر جهان) و ذخایر سنگ معدن مس به مقدار ۲.۶ میلیارد تن (چهار دهم درصد از ذخایر جهانی) است. ایران همچنین دارای ۱۱ میلیون تن روی (چهار درصد از ذخایر جهانی) است.

کل ذخایر اثبات شده معادن ایران در حدود ۶۰ میلیارد تن برآورد شده که با اجرای اولویت نخست اکتشافی کشور در گستره‌ای به مساحت ۵۰۰ هزار کیلومتر مربع، انتظار می‌رود به بیش از ۱۰۰ میلیارد تن برسد. از این رو بخش معدن و صنایع معدنی یکی از حوزه‌های مهم و اثرگذار در تولید و تجارت کشور به شمار می‌آید.

کد خبر 441574

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =