بازار اوراق جذاب‌تر از بازار سرمایه

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: به نظر می رسد روند فروش اوراق با توجه به اینکه احتمال دارد در آینده نرخ بهره افزایشی باشد احتمالا جذاب تر نیز خواهد شد و شاید بر روی بازار سرمایه اثر معکوس داشته باشد.

صدای بورس - مرضیه حیدری؛ این روزها فروش اوراق دولتی موضوع داغ بازار است. ورود بازار اوراق باعث کم شدن جذابیت بازار سرمایه می شود.

پیام الیاس کردی، تحلیلگر بازار سرمایه در گفت و گو با صدای بورس گفت: بازار از دو نکته کلی اوراق اثر می پذیرد، اول اوراق پولی که قرار است در بازار سرمایه ورود کند که متاسفانه از طریقی به بازار اوراق می رود و بعد خود نرخی که بازار اوراق دارد و نرخ های بالایی که دولت می دهد.

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به مطلب بالا ادامه داد: به همین علت جذابیت بازار سرمایه کم می شود و این دو عامل عوامل اصلی هستند یکی نرخ اوراق و بعدی خود اوراق پولی که بازار سرمایه جذب می کند و متاسفانه بیشتر به سمت بازار بدهی کوچ می کند.


بیشتر بخوانید:


وی همچنین افزود: بنظر می رسد که روند فروش اوراق با توجه به اینکه احتمال دارد در آینده نرخ بهره افزایشی باشد احتمالا جذاب تر نیز خواهد شد و شاید بر روی بازار سرمایه اثر معکوس داشته باشد.

الیاس کردی در آخر عنوان کرد: به نظر می رسد که دولت جدید و تفکرات وزیر اقتصاد بیشتر به سمت بازار بدهی است نه بازار سرمایه و به هرحال بخش چاپ اوراق با جذاب تر کردن آن فضا و جذابیت بیشتر آن بازار باعث می شود که بازار سرمایه تاثیر منفی بپذیرد.

کد خبر 441564

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =