دخالت ها؛ مانع تحلیل بازار/ ۳ صنعت مهم در بازار فردا ۲۶ آبان ۱۴۰۰

دهن کجی دولت و مجلس به سهامداران موجب شد تا رکود مسلطی به نفع بازار بدهی بر بازار حاکم شود و ارزش معاملات به پایین ترین سطح خود در سال جاری تنزل یابد.

مژده ابراهیمیصدای بورس؛ بازار سرمایه امروز شاهد ریزشی حدود هشت هزار واحد بود که کارشناسان دلایل مختلفی را برای این ریزش ها متصور هستند.

محمدمسعود غلامپور، کارشناس بازارسرمایه در گفت و گو با صدای بورس عنوان کرد: اگرچه بازار هفته گذشته با اخبار مثبت برچیده شدن بساط بخت آزمایی خودرو و اصلاح قیمت ها و آزاد شدن واردات خودرو و همچنین حذف رانت دلار جهانگیری با افزایش تقاضا در عمده سهام خودرویی و کوچک بازار به پایان رسید.

وی افزود: شروع هفته جاری با رد تمام مصوبات هفته قبل و با صفوف فروش عمده نمادهای بازار همراه شد و دوباره شوک غیر منتظره دیگری به قلب شکسته بازارسرمایه که با وعده وعیدهای مسئولان کمی آرام گرفته بود، وارد کرد؛ این در حالی‌ است که انتظار می رفت هفته جاری شاخص هم وزن عقب ماندگی خود را جبران کند. دهن کجی دولت و مجلس به سهامداران موجب شد تا رکود مسلطی به نفع بازار بدهی بر بازار حاکم شود و ارزش معاملات به پایین ترین سطح خود در سال جاری تنزل یابد.


بیشتر بخوانید:



غلامپور بیان کرد: اگرچه ترید اف سهام و اوراق همچنان توان بازار سهام را به نفع بازار بدهی می رباید، ولی متغیرهای بنیادی بازار حاکی از رشد سودآوری شرکت ها در ماه های آینده و ارزندگی بسیاری از سهم ها دارد.
این کارشناس بازارسرمایه عنوان کرد: تحلیل بازار به دلیل دخالت های پی در پی، امکان پیش بینی بازار را سلب کرده، ولی به طور کلی و برای هفته آینده انتظار می رود صنعت غذایی، خودرو، بانکی و برخی تک سهم ها مورد توجه سرمایه گذاران قرار بگیرند.

کد خبر 441563

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =