صغدیر، صکوک اجاره منتشر می‌کند

با مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار، صکوک اجاره شرکت سرمایه گذاری غدیر (سهامی عام) به مبلغ ۲۰ هزار میلیارد ریال بدون ضامن و با تکیه بر رتبه اعتباری از طریق شرکت بورس اوراق بهادار تهران از روز چهارشنبه مورخ ۱۴۰۰/۰۸/۲۶ لغایت یکشنبه ۱۴۰۰/۰۸/۳۰ در نماد "صغدیر۴۰۸" عرضه عمومی خواهد شد.

به گزارش صدای بورس - علی بیگ زاده با اعلام خبر فوق افزود: شرکت سرمایه گذاری غدیر قصد دارد بخشی از منابع مالی مورد نیاز خود را از طریق فروش و اجاره به شرط تملیک بخشی از سهام تحت تملک خود در شرکت گسترش نفت و گاز پارسیان، بدون استفاده از رکن ضامن و بر اساس گزارش رتبه اعتباری تهیه شده توسط شرکت رتبه بندی اعتباری پایا تأمین کند.

مدیر عامل شرکت مدیریت دارایی مرکزی بازار سرمایه توضیح داد: رتبه اعتباری این اوراق، A+ با درجه سرمایه گذاری می‌باشد که توسط شرکت رتبه‌بندی اعتباری پایا با در نظر گرفتن ساختار مالی شرکت سرمایه گذاری غدیر، جریانات نقدی مربوط به اوراق (شامل اصل و فرع) در طی عمر آن و بررسی وضعیت دارایی مبنای انتشار اوراق تخصیص یافته است. براساس واژه نامه تعاریف شرکت رتبه بندی اعتباری پایا، در این طبقه از رتبه اعتباری، ظرفیت ایفای تعهدات مالی در سطح بالا است.

بیگ زاده در خصوص ارکان این اوراق به روابط عمومی شرکت مدیریت دارایی مرکزی بازار سرمایه گفت: اوراق مذکور در قالب عقد اجاره به شرط تملیک به مبلغ ۲۰,۰۰۰ میلیارد ریال، ۴ ساله، با نرخ ۱۸ درصد و با پرداخت اجاره بها به صورت ۶ ماهه، از طریق شرکت کارگزاری آرمون بورس به عنوان عامل فروش و با استفاده از خدمات شرکت تأمین سرمایه دماوند (سهامی عام) به عنوان متعهد پذیره نویس توسط شرکت واسط مالی مرداد یکم (با مسئولیت محدود) در بورس اوراق بهادار تهران منتشر خواهد شد.

وی با اشاره به دیگر شرایط این اوراق افزود: مطابق مصوبه هیئت‌مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار، نشان‌دار بودن نماد معاملاتی اوراق و تکمیل بیانیه ریسک خریداران، پایش رتبه اعتباری به شکل مستمر تا سررسید اوراق و الزام به تایید وثایق براساس قرارداد در صورت تنزل رتبه اعتباری به زیر BBB از شرایط انتشار این اوراق محسوب می‌شود. علاوه بر این حداقل سفارش خرید این اوراق، ۵۰ هزار ورقه بوده و ارزش اسمی هر ورقه یک‌میلیون ریال است و عرضه نیز به روش ثبت سفارش صورت می‌گیرد.

کد خبر 441554

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =