پیشرفت ۱۶.۵ درصدی پروژه صبا امید غرب خاورمیانه

پروژه گندله سازی یک میلیون تنی صبا امید غرب خاورمیانه ، ۱۶.۵ درصد پیشرفت داشته است.

به گزارش صدای بورس، پروژه گندله سازی یک میلیون تنی صباامید غرب خاورمیانه که در شهرستان بیجار مراحل اجرایی خود را طی می کند، ۱۶.۵ درصد پیشرفت داشته که به میزان ۳.۵ درصد جلوتر از برنامه زمان بندی خود قرار دارد. پیش بینی می شود با تمهیدات موجود و فعالیت فشرده مجری در چند جبهه کاری به طور همزمان، این روند همچنان از سرعت بیشتری برخوردار شود.

همچنین گزارش اجرای مصوبات بازدید قبلی توسط مجریان به مدیران ارائه شد.۷۰ درصد سهام صباامید غرب خاورمیانه متعلق به شرکت صبانور و ۳۰ درصد مالکیت آن در اختیار شرکت تجلی قرار دارد.

در جلسه هماهنگی که در محل سایت پروژه برگزار شد، گزارش تفصیلی پیشرفت کار به حاضرین ارائه گردید. بخش عمده این گزارش مربوط به پیگیری ها و اقدامات اجرایی انجام شده در خصوص تأمین زیرساختهای آب، برق و گاز و مطرح کردن چالش ها و مسائل پیش رو و راههای تسریع اجرای طرح بود.

امیرحسین نادری، مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن ضمن تقدیر از مجریان طرح بابت اقدامات خوب و موثر انجام شده گفت: با ظرفیت موجود در صبانور این پروژه می تواند طرح های توسعه بسیار بزرگی را در پیش داشته باشد. نگاه سازندگان باید معطوف به توسعه آینده این مجموعه تا ۵ میلیون تن تولید گندله باشد.


بیشتر بخوانید:


وی همچنین از مدیران مجموعه خواست تا تمیهداتی در طرح جامع برای فضای سبز دیده شود. نادری افزود: بازار فعلی محصولات معدنی و فولادی بازار مناسبی است که باید هر چه زودتر پروژه ها را در زمان مناسب بهره برداری رساند تا از موقعیت موجود حداکثر منافع ممکن نصیب کشور شود.

وی خاطر نشان کرد : با توجه به سرمایه گذاری خوبی که در منطقه انجام شده انتظار می رود تعامل بهتری با مسئولین محلی در جهت تسریع کارها داشته باشیم.

مدیرعامل «ومعادن» همچنین با اشاره به جایگاه والای مردم عزیز کردستان به دست اندرکاران پروژه یادآور شد: ایجاد اشتغال و رفع محرومیت در این منطقه بسیار ارزشمند است. نباید اجرای این طرح ها را صرفا در حد احداث یک کارخانه دید بلکه بعنوان یک وظیفه ملی و میهنی و خدمتی ماندگار و ارزشمند باید حداکثر تلاش خود را برای به سامان رسیدن آن به کار گیریم .چنین اموری فقط ساخت کارخانه نیست. بلکه پرچم عزت نظام اسلامی با توسعه چنین کارهایی در مناطق مختلف به اهتزاز درمی آید.

به گزارش روابط عمومی «ومعادن»، نادری همچنین بر استفاده بیشتر از توان و تخصص داخلی و بومی سازی صنعت در منطقه تاکید کرد.

کد خبر 441547

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =