افزایش ۳۳۰۰ واحدی شاخص کل بورس / حقوقی‌ها ۲۸۰میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند

شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز ۲۳ آبان‌ماه، با افزایش ۳۳۰۰ واحدی به کار خود پایان داد.

به گزارش صدای بورس، رشد سه هزار و ۳۰۰واحدی شاخص کل ( ۰.۲۳درصد) آن را در ارتفاع یک میلیون و ۴۴۲هزار واحدی قرار داد. شاخص‌ هم وزن نیز ۰.۲۷درصد رشد کرد.
ارزش معاملات خرد بورس و فرابورس به چهار هزار و ۳۲۰میلیارد تومان رسید. نمادهای فخوز، نوری و کگل بیشترین تاثیر در رشد شاخص کل بورس را به عهده داشتند.‎


بیشتر بخوانید:


در بورس امروز حقوقی‌ها حدود ۲۸۰میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند. ارزش کل معاملات خرد چهار هزار و ۳۲۰میلیارد تومان بود، اشخاص حقوقی ۱۹درصد یعنی ۸۱۰میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان ۶درصد از کل معاملات شد.

بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه «فلزات اساسی»، «فرآورده‌های نفتی» و «محصولات غذایی و آشامیدنی» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «سرمایه گذاری‌ها» و «خودرو و ساخت قطعات» به نفع حقیقی‌ها تمام شد.

سه نماد غکورش، شپنا و بپاس لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به وصنعت، فخوز و نوری معطوف بود.

مالکیت حقوقی در ترکیب سهامداری شرکت صنعت غذایی کورش معادل ۲۳میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقیقی سرمایه‌گذاری توسعه صنعت و تجارت با برتری ۳۶میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.

امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۳۸نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۹۹نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول ۱۹۰میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم ۴۴۰میلیارد تومان بود.

افزایش ۳۳۰۰ واحدی شاخص کل بورس / حقوقی‌ها ۲۸۰میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند

کد خبر 441385

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =