صندوق خصوصی سورین نهایت ‌نگر پذیره نویسی شد

یک سهامدار ممتاز صندوق خصوصی سورین گفت: با توجه به بازارهای جهانی هدفی را دنبال می کنیم که بتوان از طریق صندوق هایی که سرمایه پذیر هستند سرمایه هایی را جذب کنیم و دنبال این هستیم که فرصت های جدید و متفاوتی را برای بازار سرمایه خلق کنیم.

به گزارش صدای بورس، امیر صالحی، عضو کمیته سرمایه گذاری و موسس صندوق خصوصی سورین نهایت ‌نگر با معرفی برنامه های خود گفت: پذیره نویسی صندوق خصوصی سورین نهایت نگر با سرمایه یکهزار میلیارد تومان از امروز آغاز شده است که ۳۵ درصد از آن تادیه شده و در ۵ حوزه غذا، معدن، گردشگری، ict و تبدیلی فعالیت دارد.

وی افزود: سرمایه گذاری در۳ بخش انجام می گیرد که حوزه اول در شرف عرضه در بازار سرمایه هستند که می توان گفت عملکرد خوبی دارند و به بلوغ رسیده اند و برای ایجاد اصلاح ساختار مالی و تامین ظرفیت های لازم برای ورود به بازار سرمایه نیاز به سرمایه دارند.

صالحی با اشاره به مطلب بالا گفت: صندوق خصوصی سورین با ورود به این شرکت ها و پس از انجام سرمایه گذاری لازم در یک دوره ۱۸ تا ۲۴ ماهه زمینه لازم برای ورود این شرکت ها به بازار سرمایه را فراهم می‌کند. همچنین، مدل بعدی شرکت هایی هستند که عملکرد بسیار خوبی دارند اما هنوز ظرفیت های لازم برای ورود به بازار سرمایه را ندارند و نیاز به توسعه و رشد بیشتری دارند و زمان بندی برای ورود به این شرکت ها حدود ۳۶ تا ۴۰ ماه است که صندوق ورود و سرمایه گذاری می کند تا به ظرفیت حداقلی خود برسد.

صالحی ادامه داد: گروه آخر پتانسیل های خیلی خوبی دارند ولی به علت وجود ضعف مدیریتی امکان ورود به بازار سرمایه را ندارند و البته بسیار کم بازده و احتمالا زیان ده هستند که صندوق ها در اینجا ورود پیدا می کنند و حداقل ۵۱ درصد شرکت خریداری و تیم مدیریتی عوض و تیم جدید از سمت صندوق وارد عملیات شرکت می شود و با ایجاد تحولاتی این شرکت ها وارد بازار سرمایه می شود.

وی افزود: در شرکت های گروه اول ۱۷ تا ۲۰ درصد سرمایه گذاری انجام می شود و در شرکت های گروه دوم ۳۴ تا ۴۰ درصد و درگروه آخر ۵۱ درصد ورود و مدیریت و عملیات شرکت انجام می شود.

صالحی در آخر گفت: عمر صندوق حدود ۶ و حداکثر تا ۷ سال قابل تمدید است و در نهایت صندوق نمی تواند افزایش ظرفیتی داشته باشد و الزاما بعد از گذشت این مدت باید با سهامدار تسویه و در صورت لزوم صندوق بعدی را ایجاد کند.

سازمان بورس،‌ فرصت فراهم کرده است

محمدرضا امیری، سهامدار ممتاز صندوق خصوصی صندوق سورین در ادامه نشست به ایراد سخن پرداخت و تصریح کرد: چند سالی است که ابزارهای جدیدی توسط سازمان معرفی شده است و فرصتی است برای سرمایه گذارانی که در شرکت های خارج از بورس سرمایه گذاری می‌کنند.

وی افزود: در حال گزینش این نوع شرکت ها هستیم تا به سرعت سرمایه گذاری لازم را انجام داده تا بازده خوبی را برای سرمایه گذاران ایجاد کنیم.

در ادامه سجاد امیری سهامدار ممتاز صندوق خصوصی سورین ادامه داد: با توجه به بازارهای جهانی هدفی را دنبال می کنیم که بتوان از طریق صندوق هایی که سرمایه پذیر هستند سرمایه هایی را جذب کنیم و دنبال این هستیم که فرصت های جدید و متفاوتی را برای بازار سرمایه خلق کنیم.

امیری افزود؛ هدف ما بیشتر سرمایه گذاری در شرکت های کوچک و متوسط و شرکت های بزرگ در صورت امکان استارتاپ ها است که البته فقط به دنبال سرمایه گذاری در شرکت‌ها نیستیم و در صورت نیاز در روند شرکت، میزان تولیدات، ایجاد محصول جدید و یا خدمات جدید شرکت ها را یاری خواهیم کرد.

امیری در آخر گفت؛ هدف ما این است که افزایش سرمایه گذاری در کشور، خلق بیزینس های جدید، روند استخدامی و اشتغال زایی را در کشور پایدار کنیم.

کد خبر 441161

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =