پرداخت وام ودیعه مسکن تا کی ادامه دارد؟

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی گفت: فرصت ثبت‌نام وام ودیعه مسکن تا پایان آذرماه و پرداخت وام ودیعه مسکن از سوی بانک‌ها تا پایان بهمن‌ماه ادامه خواهد داشت.

به گزارش صدای بورس، محمود محمودزاده، معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی افزود: تا شب گذشته یک میلیون و ۵۴۱ هزار و۹۹۲ نفر در سامانه وام ودیعه مسکن ثبت نام کردند و حدود ۵۶۸ هزار و ۳۵۰ نفر به عنوان واجد شرایط برای دریافت وام به بانک‌ها معرفی شده‌اند.

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد که تاکنون حدود ۹۰ هزار ۸۹۷ نفر نیز وام اجاره مسکن را دریافت کرده اند.

ثبت‌نام وام ودیعه مسکن از ۲۶ خرداد آغاز شده است و همه مستأجران واجد شرایط دریافت تسهیلات کمک ودیعه مسکن که در سامانه tem.mrud.ir ثبت‌نام کرده‌اند اکنون یا منتظر پاسخ استعلام خود هستند با به نظام بانکی معرفی شده‌ و وام اجاره را دریافت کردند.


بیشتر بخوانید:

منتظر ارسال پیامک باشید


سقف تسهیلات کمک ودیعه اجاره مسکن در منطقه شهری تهران ۷۰ میلیون تومان، سایر کلان‌شهرها (شهرهای بالای یک میلیون نفر جمعیت یعنی شهرهای مشهد، اصفهان، کرج، شیراز، تبریز، قم، اهواز و کرمانشاه) ۴۰ میلیون تومان و سایر شهرها ۲۵ میلیون تومان است. همچنین، متقاضیان دریافت این تسهیلات باید متاهل یا سرپرست خانوار باشند.

متقاضیان همچنین باید دارای اجاره‌نامه رسمی یا اجاره‌نامه ثبت شده در سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات و دارای کد رهگیری باشند.

چنانچه متقاضی تا حداکثر ۲ هفته از تاریخ معرفی به شعب بانکی نسبت به تکمیل مدارک خود و ضامنان اقدام نکند، درخواست متقاضی رد می‌شود.

به گزارش ایرنا، طبق اعلام مرکز آمار ایران در تابستان ١٤٠٠، شاخص قیمت اجاره بهای واحدهای مسکونی در مناطق شهری، به عدد ٢٤٤,١ رسید که نسبت به فصل قبل هشت درصد افزایش داشته است.

کد خبر 440755

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =