شنبه به بازار می‌آییم

نماینده هیات موسس شرکت بیمه اتکایی پارس اعلام کرد: سی درصد از سهام شرکت روز شنبه ۸آبان ماه پذیره‌نویسی می شود که این عرضه به مدت یک ماه ادامه دارد.

به گزارش صدای بورس؛ مجید بن ویدی، نماینده هیات موسس شرکت بیمه اتکایی پارس گفت: بیمه اتکایی نوعی قرارداد بیمه برای پوشش ریسک های عملیات بیمه گری شرکت بیمه و قراردادی برای جبران خسارت بین یک بیمه گر اتکایی و بیمه گر مستقیم است که با شرایط و مقررات ویژه عملیات اتکایی منعقد می شود.

وی ادامه داد: از جمله مزایای بیمه های اتکایی می توان به افزایش ظرفیت نگهداری ریسک بیمه گری و محافظت از ریسک های فاجعه آمیز مانند سیل و زلزله اشاره کرد.
بن ویدی با بیان اینکه کل حق بیمه ای که سالانه در دنیا فروخته می شود معادل ۶ هزار و ۲۹۲ میلیارد دلار است، افزود: در سال گذشته ۸۱ هزار میلیارد تومان حق بیمه در ایران فروخته شده است.
او گفت: عمده دلیل تاسیس بیمه اتکایی در دنیا افزایش ارزش و سرمایه موارد بیمه شده در سال های اخیر و تناسب نداشتن آن با ظرفیت نگه داری شرکت های بیمه است. ضمن اینکه بیمه های اتکایی می توانند درآمد صادراتی داشته و برای کشور ارز آوری ایجاد کنند.
نماینده هیات موسس شرکت بیمه اتکایی پارس با اشاره به اینکه سرمایه شرکت معادل ۵۰۰ میلیارد تومان است، اعلام کرد تا ۲ سال آینده قصد افزایش سرمایه نداریم.


بیشتر بخوانید:


او ادامه داد: ۷۰ درصد سهام شرکت متعلق به گروه مالی پارسیان(۲۰ درصد)، شرکت بیمه پارسیان(۱۵ درصد)، شرکت صبا تامین پارسیان(۲۰ درصد)، شرکت سرمایه گذاری بانک کارآفرین(۱۰ درصد) و شرکت آتیه تاسیس پارس(۵ درصد) است.
وی اعلام کرد: ۳۰ درصد سهام معادل یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان روز شنبه ۷ آبان ماه در بازار فرابورس عرضه می شود و این پذیره نویسی به مدت یک ماه یعنی تا ۷ آذر ماه ادامه خواهد داشت.
نماینده هیات موسس شرکت بیمه اتکایی پارس در پایان تاکید کرد: ۷۰ درصد مبلغ اسمی سهام در زمان پذیره نویسی و مابقی آن ظرف دو سال آینده پرداخت خواهد شد.

کد خبر 440427

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =