مهمترین پروژه های وغدیر از زبان مدیرعامل

غدیر ۵۰ هزار میلیارد تومان پروژه در دست دارد که اولویت بندی شده و به ترتیب تامین مالی هم می شوند امیدواریم در زنجیره ارزش فولاد امسال بخش عمده ای از آنها را به بهره برداری برسانیم و در زنجیره ارزش پتروشیمی هم پروژه مهم کیان را در دست داریم که هلدینگ نفت و گاز پارسیان و غدیر از راه های مختلف به دنبال کسب تامین منابع هستند در حوزه فولاد هم پروژه ذوب فولاد نیریز را داریم .


امیرعباس حسینی، مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری غدیر در گفت و گو با صدای بورس:
دو اتفاق امروز در وغدیر انجام شد؛ اول رونمایی از سامانه حکمرانی شرکت که شفافیت را افزایش و دسترسی به موقع اطلاعات را آسان تر می کند. این سامانه ۷ ماژول دارد که ۴ بخش آن امروز رونمایی و بهره برداری شد.

فاز دوم این طرح هوشمندی کسب و کار است که در انتهای پاییز فاز اول آن بهزه برداری خواهد شد. غدیر با این سامانه ها سطح شفافیت را با کمک این سامانه ها ارتقا می دهد.

امروز شرکت های نفت و گاز پارسیان، هلدینگ معدنی غدیر، گروه مالی غدیر، پتروشیمی پردیس، آهن و فولاد غدیر ایرانیان و پالایش نفت شیراز از زیر مجموعه های هلدینگ غدیر جایزه دریافت کردند.

غدیر ۵۰ هزار میلیارد تومان پروژه در دست دارد که اولویت بندی شده و به ترتیب تامین مالی هم می شوند امیدواریم در زنجیره ارزش فولاد امسال بخش عمده ای از آنها را به بهره برداری برسانیم و در زنجیره ارزش پتروشیمی هم پروژه مهم کیان را در دست داریم که هلدینگ نفت و گاز پارسیان و غدیر از راه های مختلف به دنبال کسب تامین منابع هستند در حوزه فولاد هم پروژه ذوب فولاد نیریز را داریم.

برای سایر پروژه ها راه های مختلف تامین مالی را امتحان کردیم و امیدواریم پروژه بزرگ المینیوم جنوب در انتهای پاییز ۱۴۰۰ به مرحله ۳۰۰ هزار تن بهره برداری می رسد و به بزرگژترین الومینیوم ایران تبدیل خواهد شد.

موضوع افزایش سرمایه در زیرمجموعه های وغدیر در حال بررسی است اما وغدیر تا پایان سال افزایش سرمایه ای نخواهیم داشت.

هلدینگ سیمان غدیر با نماد سغدیر و هلدینگ صنعت و معدن غدیر با نماد کغدیر تا پایان سال در بازار سرمایه عرضه می شود.

موثرترین عنصر کارکردی در پتروشیمی ها گاز است که ممکن است در نیمه دوم سال با کمبود آن مواجه شویم که با تفاهماتی که به وزارت نفت انجام دادیم امیدواریم بتوانیم این ریسک را کم کنیم.

در مورد صنعت فولاد که تحت تاثیر برق قرار دارد توسعه نیروگاهی غدیر با ۸۰۰ مگاوات نیورگاه خورشیدی در دستور کار قرار دارد.

نسبت به سال گذشته در ۹ ماهه ۶۷ درصد رشد سوداوری در وغدیر داشتیم که برای انتهای سال مالی امیدواریم این میزان را افزایش دهیم. همچنین برای سال آینده هم با توجه به پروژه هایی که در دست داریم سوداوری رشد چشمگیری در سوداوری را برای وغدیر پیش بینی می کنیم.

کد خبر 440407

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =