بورس به جاده اصلی خود بر می‌گردد؟/ دولت تعیین تکلیف کند

تا زمانی که دولت به انتشار بیش از حد اوراق ادامه دهد و نشانه هایی از کاهش نرخ بهره نباشد، انتظار می‌رود همین روند ادامه داشته باشد.

مژده ابراهیمی - صدای بورس؛ انتظار می‌رود در روز سه شنبه همچنان ضعف تقاضا دیده شود و شاخص کل به روند نزولی خود ادامه دهد که البته باتوجه به اینکه بسیاری از سهم ها در محدوده ارزنده ای هستند، احتمالا شدت اصلاح بازار کم تر خواهد بود.

امیر ندیری‌، مدیر صندق کارگزاری اقتصاد بیدار در گفت و گو با صدای بورس گفت: از زمان مشخص شدن کابینه دولت، بازار سرمایه در یک روند نزولی قرار گرفته است که طی چند روز گذشته شاخص بورس در غیاب خریداران با شیب تند تری به اصلاح ادامه می دهد.

وی افزود: از مهمترین دلایل این ریزش می‌توان به کسری بودجه سنگین دولت و تصمیم دولت برای جبران این کسری بودجه از محل فروش اوراق اشاره کرد که منجر به افزایش نرخ بهره اوراق به نزدیکی ۲۵٪ شده است.


بیشتر بخوانید:


ندیری بیان کرد: این اقدام دولت علاوه بر کاهش نقدینگی موجود در بازار باعث شده است که از جذابیت سرمایه‌گذاری در سهام کاسته شود؛ چون بسیاری از سرمایه گذاران باتوجه به ریسک های موجود در بازار که عمدتا به عملکرد دولت مربوط می‌شود، ترجیح می‌دهند وارد بازار سرمایه نشوند که همه این عوامل منجر به کاهش حجم معاملات و کمبود تقاضا در بازار شده است.

مدیر صندوق کارگزاری اقتصاد بیدار عنوان کرد: انتظار می رود در روز سه شنبه همچنان ضعف تقاضا دیده شود و شاخص کل به روند نزولی خود ادامه دهد که البته باتوجه به این که بسیاری از سهم ها در محدوده ارزنده ای هستند، احتمالا شدت اصلاح بازار کمتر خواهد بود.

وی تصریح کرد: تا زمانی که دولت به انتشار بیش از حد اوراق ادامه دهد و نشانه هایی از کاهش نرخ بهره نباشد، انتظار می‌رود همین روند ادامه داشته باشد.

به گفته ندیری؛ دولت باید برنامه های اقتصادی و سیاسی خود را شفاف کند تا سرمایه گذاران بتوانند باتوجه به سیاست های دولت تصمیم مناسب رو اتخاذ کنند.

کد خبر 440393

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =