با عجیب‌ترین جانوران جهان آشنا شوید + تصاویر

بشر برای مدت بسیار طولانی در حال کشف و توصیف گونه‌های جانوری جدید بوده است.

بیش از یک میلیون گونه جانوری شناخته شده روی زمین وجود دارد. از کنه‌های ریز گرفته تا نهنگ‌های عظیم که تنوع زیستی بسیار شگفت انگیزی دارند. در حالی که برخی از موجودات زیبا و نوازشگر هستند، برخی دیگر به اندازه کافی عجیب هستند.

  • "پرنده سندان" یا "کامپانرو"

این گونه نمادین که در شمال آمریکای جنوبی یافت می‌شود، به دلیل ظاهر متمایز خود مشهور است. نرهای این گونه دارای بدن سفید، سر قهوه ای، بال‌های سیاه و تار و پرهای زیر گلو شبیه ریش‌های آویزان هستند. جنسیت ماده‌ این گونه بسیار ساده‌تر به نظر می‌رسند و رگه‌های سبز و زرد در قسمت زیرین آن دیده می‌شود. همچنین جنسیت نر این گونه صدای چکشی بلند همراه با صداهای مختلف دیگر دارد.

پرنده سندان

  • قورباغه سیاه بارانی

قورباغه سیاه بارانی بدنی گرد و اندام و انگشتان پای کوتاه دارد. قامت این جانور کوچک است و طول پوزه تا دریچه آن حدود دو اینچ است. مهم تر از همه، اخم دائمی دارد که آن را شبیه یک آووکادوی عصبانی می‌کند. قورباغه سیاه بارانی که بومی آفریقای جنوبی است، در ارتفاعات بیش از ۳۳۰۰ فوتی زندگی می‌کند و می‌تواند تونل‌هایی به عمق ۶ اینچ ایجاد کند. قورباغه سیاه بارانی از آنجایی که یک گونه حفاری است، نیازی به زندگی در نزدیکی آب‌های آزاد ندارد بلکه زمین را حفر می‌کند تا رطوبت لازم را پیدا کند.

قورباغه سیاه بارانی

  • "یونیس آفرودیتوا" یا "کرم بابیت"

این کرم مویی که در آب‌های گرم دریایی اقیانوس اطلس و اقیانوس هند و اقیانوس آرام یافت می‌شود، می‌تواند تا ده فوت طول و یک اینچ عرض رشد کند. کرم بابیت دارای اسکلت بیرونی سختی است که طیف وسیعی از رنگ‌های مشکی تا بنفش را در خود جای داده است. این کرم به جای چشم، دارای پنج شاخه در سر است که برای تشخیص طعمه استفاده می‌شود.

کرم بابیت

  • مرغ کاپوچین

در نگاه اول، تصویر یک مرغ کاپوچین فتوشاپ شده به نظر می‌رسد و ممکن است فکر کنید که سر یک پرنده به بدن پرنده دیگر اضافه شده است. پرنده کاپوچین در جنگل‌های مرطوب شمال شرقی آمریکای جنوبی یافت می‌شود و طول آن تا ۱۶ اینچ و وزن آن تا ۴۲۰ گرم می‌رسد. در کل دارای پرهای قهوه‌ای غنی از رنگ نارنجی سوخته و سر نامتناسب کوچک، برهنه و تقریبا کرکس مانند است که با پوست آبی روشن پوشیده شده است. نرهای این گونه به داشتن عجیب‌ترین صداهای پرندگان معروف هستند که به صدای غر زدن گاو یا اره برقی دور تشبیه شده است.

مرغ کاپوچین

  • خرس بینتورونگ

خرس‌ها یا بینتورونگ‌های بومی آسیای جنوبی و جنوب شرقی به شکارچیان کوچک جنگلی مانند ژنت‌ها، سیوت‌ها و حفره‌ها مربوط می‌شوند. عجیب‌ترین چیز در مورد این خرس‌ها این است که بوی ذرت بو داده می‌دهند. هنگامی که این موجود ادرار می‌کند، مایع دم و پاهای مبهم آن را می‌پوشاند و رد بویی بر جای می‌گذارد که به سایر گربه‌های خرس امکان می‌دهد حضور و احتمالاً جنسیت خود را بدانند. به دلیل ترکیب شیمیایی موجود در ادرار این نوع خرس، عطر آنها بسیار شبیه ذرت بو داده است.

خرس بینتورونگ

  • موش خال برهنه

موش خال برهنه که یکی از طولانی‌ترین جوندگان جهان است، می‌تواند تا ۳۲ سال عمر کند که بسیار بیشتر از سایر جوندگان است. میزان مرگ و میر آنها با افزایش سن افزایش نمی‌یابد. آنها در برابر سرطان بسیار مقاوم هستند و عملکرد عروقی سالم را برای مدت طولانی تری نسبت به موش‌های با عمر کوتاه‌تر حفظ می‌کنند. اگرچه بحث‌هایی در مورد چگونگی عمر طولانی مدت آنها وجود دارد، برخی از کارشناسان می‌گویند که ممکن است به دلیل توانایی آنها در کاهش متابولیسم خود در زمان‌های سخت باشد.

موش خال برهنه

  • قورباغه سمی طلایی

رنگ این گونه روشن است، اما نباید آن را لمس کرد. این جانور کوچک که به عنوان یکی از سمی‌ترین حیوانات روی زمین شناخته می‌شود، سم کافی برای کشتن ده مرد بالغ را دارد. برای قرن‌ها، مردم بومی کلمبیا از سم قدرتمند برای نوک زدن دارت خود در هنگام شکار استفاده می‌کردند. در حین بررسی کاربردهای دارویی احتمالی سموم قورباغه، محققان به نسخه مصنوعی دست یافتند که پتانسیل یک مسکن قوی را دارد.

  • مانتیس، حشره‌ای شبیه به گل

همانطور که از نام آن پیدا است، مانتیس ارکیده شبیه گل ارکیده است. دارای پاهای گلبرگ مانند و رنگ صورتی مایل به سفید یا زرد است. با این حال، فقط ماده‌ها به این شکل هستند و در مقایسه نرها کاملاً کسل کننده به نظر می‌رسند. براساس تحقیقات، ماده‌ها به دلیل استراتژی شکار حشرات گرده افشان به شکل ارکیده تکامل یافته اند.

مانتیس، حشره‌ای شبیه به گل

  • کرم خاکی غول پیکر

این کرم‌های خاکی غول‌پیکر که در جنگل‌های بارانی آمازون یافت می‌شوند، هنگام طوفان‌های بارانی بیرون می‌آیند. از اعضای جنس Martiodrilus، آن‌ها می‌توانند حدود پنج فوت طول و یک کیلوگرم وزن داشته باشند. برخی از خانواده این گونه حتی می‌توانند تا هفت فوت هم رشد کنند. این موجودات دارای موهای ریز در قسمت زیرین بدن خود هستند که به آن‌ها در حفاری کمک می‌کند.

کرم خاکی غول پیکر

  • سگ وحشی آفریقایی

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، سگ وحشی آفریقایی با نام‌های دیگری مانند "سگ نقاشی" یا "سگ شکار کیپ" خوانده می‌شود، اما آنها نه شبیه گرگ هستند و نه سگ. این جانور که با تکه‌هایی از خزهای قرمز، قهوه ای، سیاه، زرد و سفید تزئین شده است، ظاهری بسیار متمایز دارد. هر حیوانی الگوی منحصر به فرد خود را دارد و همگی گوش‌های بزرگ و گرد دارند. برخلاف سگ‌های معمولی که پنج انگشت روی پا دارند، سگ‌های وحشی آفریقایی پا دراز فقط چهار انگشت در هر پا دارند. آن‌ها زمانی در سراسر قاره آفریقا یافت می‌شدند، اما به دلیل از بین رفتن زیستگاه، سگ وحشی آفریقایی اکنون در فهرست گونه‌های در معرض خطر قرار گرفته است.

سگ وحشی آفریقایی


کد خبر 440383

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =