بازاری با رشدهای عجیب

بازار رمزارزها هر روز شاهد اتفاق تازه‌ای است. یک روز جهش، یک روز سقوط و روزی دیگر، تغییر در سیاست‌ها. در این میان برخی رمزارزها با چنان نرخ‌های عجیبی جهش می‌کنند که دود از سر آدم بلند می‌شود.

حبیب علیزاده - روزنامه‌نگار؛ عبور از مرز ۶۲ هزار دلار، تازه‌ترین اخبار از خیز بیت‌کوین برای ثبت رکوردهای جدید حکایت می‌کنند.

سهم بیت‌کوین از بازار نیز سیر صعودی پیدا کرده و به بیش از ۴۷ درصد رسیده است. این در حالی است که برخلاف دولت پکن، کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) اعلام کرده برنامه‌ای برای ممنوع کردن رمزارزها ندارد. چین مدتی است که با وضع قوانین بازدارنده، استخراج و خرید و فروش رمزارزها در این کشور را بسیار محدود کرده است. بر این اساس، آمریکا در حال گرفتن جای چین به عنوان بزرگترین مرکز استخراج رمزارزها در جهان است. در حال حاضر، حدود ۳۵ درصد کل هش‌ریت شبکه استخراج رمزارزها در جهان مربوط به مبدا آمریکاست.
در چند روز گذشته، قیمت برخی رمزارزهای چند سنتی با رشدهای شدیدی مواجه شده است. به عنوان نمونه، قیمت رمزارز StrikeX در یک روز با ۷۲ هزار درصد رشد به ۰.۱۷۸ دلار رسید. یا قیمت REALPAY نزدیک به ۱۴۰۰ درصد و BlowUp و BitUp به ترتیب بیش از ۷۱۱ درصد و ۳۴۵ درصد افزایش را ثبت کرده است. نکته جالب توجه اینکه در سوی دیگر بازار، بازندگانی حضور دارند که با افت قیمت روبه‌رو هستند اما این افت با جهش‌های ثبت شده قابل قیاس نیست.

مثلا رمزارزهای SNFT، WSPP، SWAG و RedShiba در یک روز بین ۷۰ تا ۱۰۰ درصد کاهش قیمت را ثبت کرده‌اند. ارزش بازار رمزارزها در محدوده ۲ هزار و ۴۹۰ میلیارد دلار در نوسان است و ۱۲ هزار و ۸۷۲ رمزارز در ۴۱۲ بازار جهانی مورد معامله قرار می‌گیرند. حجم معاملات روزانه هم کمتر از ۹۵ میلیارد دلار است. در معاملات هفته گذشته، از میان ۵۰ رمزارز بزرگ جهان بر اساس ارزش بازار، تنها قیمت ۱۲ رمزارز با افت هفتگی روبه‌رو شد.
در اینجا به بیان دیدگاه‌های برخی معامله‌گران بازار رمزارزها به نقل از وبسایت tradingview می‌پردازیم. (دیدگاه این معامله‌گران نباید مبنای تصمیم‌گیری برای خرید و فروش رمزارزها قرار گیرد).
بیت‌کوین در حال صعود است و هدف بعدی آن، ۶۹ هزار دلار پیش‌بینی می‌شود.
انتظار می‌رود کاردانو به رشد صعودی ادامه دهد. تازه‌ترین برآوردها حکایت از آن دارند که قیمت این رمزارز در سال ۲۰۲۲ نیز روندی افزایشی داشته باشد.

بازاری با رشدهای عجیب

  • هفته نامه اطلاعات بورس_ شماره ۴۱۸
کد خبر 440254

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =