رفع بخشی از ابهامات فرصت یا تهدید ؟

دو هفته ابتدای مهر را پر قدرت شروع کردیم اما انتظار ادامه دار شدن نوسانات نمی‌رفت چراکه ابهامات بازار افزایش یافت.

شهلا حیدری، کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با صدای بورس:

دو هفته ابتدای مهر را پر قدرت شروع کردیم اما انتظار ادامه دار شدن نوسانات نمی‌رفت چراکه ابهامات بازار افزایش یافت.

در ابتدا ریاست سازمان و ریس کل بانک مرکزی و موضع آن ها هنوز مشخص نبود و دلیل بعد تعیین تکلیف مذاکرات بود و انجام شدن آن هم مشخص نبود و شاهد نوسانات مثبت و بازگشت آن نوسانات بودیم.

در هفته های اخیر که احتمال مذاکرات وجود دارد و دو فرد بورسی نیز بر منسد قدرت نشسته‌اند می‌تواند تا حدی درایور بازار باشد.

احتمال بازگشت مذاکرات و روند کاهشی نرخ دلار که خبر خوشی برای بازار و نمادهای دلاری نیست، در مجموع مذاکرات اثرگذاری کلی بر اقتصاد دارد هرچند که شاید چندان مطلوب بازار سرمایه نباشد.

قیمت متانول که از ۵۰۰ دلار و اوره که از ۷۰۰ دلار عبور کرد و روی که سقف ۱۳ ساله را شکست و از ۳۶۰۰ دلار گذشت همه اتفاقات مثبت در عرصه جهانی است اما اثری بر بازار ندارد.

شاید حجم پول موجود در بازار را مورد توجه قرار داد که قدرت حرکت نمادها را ندارد.

ابهامات بازار برطرف شده ولی هنوز توجه به اوراق و صندوق ها زیاد است همچنان حجم پول در گردش در بازار کم است و خروج پول در نمادهای بنیادین ( پالایشی که با خروج پول و صف های فروش همراه شدند) زیاد است.

حلقه مفقوده بازار ترس و اعتماد نکردن سهامداران است که آن ها را به سمت اوراق و صندوق ها سوق می‌دهد از طرف دیگر ابهامات سیاسی به حد کافی بر طرف نشده است و همچنان سایه ابهام بر سر بازار است.

انتظار می‌رود در هفته های آتی نوسانات مثبت را در بازار تجربه کنیم با توجه به اینکه قدری از ابهامات مرتفع و می‌توان گفت افراد قیمت های مطلوبی را در بازار می‌بینند، انتظار پایدار بودن این نوسانات نمی‌رود ولی می‌توان از همین نوسانات کوتاه مدت بهره مطلوبی برد.

کد خبر 440242

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =