ابهام دلار نباشد شاخص به یک میلیون و ۸۰۰ می‌رسد

نرخ ارز، ابهامات برجام، وضعیت دولت اینکه می‌خواهد فعالیت خود را به صورت انقباضی پیش بگیرد( اوراق انتشار می‌کند نرخ آن اهمیت دارد) این موضوعات تاثیرگذار است.


احسان مرادی، مدیر عامل تامین سرمایه کاردان در گفت‌وگو با صدای بورس:
بدو تاسیس شرکت‌های تامین سرمایه به تسریع قانون توسعه ابزارها و نهادهای مالی برمی‌گردد که ۱۲ سال از تصویب آن گذشته است. دراین مدت براساس مجوزهای اعطایی از سوی سازمان بورس ، حدود ۱۰ شرکت تامین سرمایه شکل گرفته است. دراین میان، تامین مالی خوبی از سوی شرکت‌های تامین‌سرمایه یا متعهد پذیره نویس و یا بازارگردان صورت گرفته است. به گونه‌ای که دراین مدت تقریبا ۱۳۹ هزار میلیارد تومان اوراق منتشر شده است وشرکت‌های تامین سرمایه نیز نقش بازارگردان یا متعهد تعهد نویس بوده‌اند. بازار بدهی نیز از تقریبا ۳۸۷ میلیارد تومان درسال ۸۹ به ۵۱۸ هزار میلیارد تومان رسیده است که در مجموع بیانگر کارکرد خوب شرکت‌های تامین سرمایه است. البته مسیر دشوار و پر فراز و نشیبی پیش روی شرکت‌های تامین سرمایه وجود دارد که این اعداد می‌تواند رشد تصاعدی را در سنوات آتی پیش رو داشته باشد.
در کشورما تامین مالی شرکت‌ها براساس ریال است. این درحالی است که نقدینگی نیز رو به رشد است. از یک طرف کالاها به شدت رشد می‌کنند و از طرف دیگر شرکت‌هایی داریم که نیاز به نقدینگی دارند. به نظر می‌رسد علت اصلی پایین بودن سهم تامین مالی شرکتی این است که محدودیت‌های زیادی برای تامین مالی از طریق بازار سرمایه مرتب بوده و این محدودیت‌ها روبه افزایش است. نهادها و ارگان‌های زیادی از بانک مرکزی تا سازمان بورس فرآیند را طولانی و دشوار می‌کنند. وقتی صحبت از کالایی می‌شود که سمت عرضه آن زیاد است و متقاضی برای سمت تقاضا نیز وجود دارد تنها مدیریت می‌تواند این فرآیند را تسریع کند.
پیش‌بینی بازار دشوار مشخصه های زیادی تاثیرگذار است.
نرخ ارز، ابهامات برجام، وضعیت دولت اینکه می‌خواهد فعالیت خود را به صورت انقباضی پیش بگیرد( اوراق انتشار می‌کند نرخ آن اهمیت دارد) این موضوعات تاثیرگذار است.
شاخص در خوش بینانه ترین حالت بر یک میلیون ۷۰۰ -۸۰۰ هزار واحد خواهد بود.

کد خبر 440236

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
    0 0
    قیمت دلار را بالا ببرید و برای سهامداران خوشبختی به ارمغان بیاورید .
  • سعید IR ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۳۰
    0 0
    با عرض سلام و خسته نباشید خدمت صدای بورس ی ها اینکه در بازار ایران رشد نقدینگی وجود دارد مدیر عامل تامین سرمایه کاردان درست فرمودند، و همچنین عدم مدیریت سالم و درست که واقعا در کشور ما همین عدم مدیریت سالم و بعد درست فاجعه به بار آورده، اما بازار در عین حال به رشد خود ادامه خواهد داد و قطع به یقین مسئولان مجبور به اصلاح ساختار مدیریتی خواهند بود چرا که فقط و فقط مردم متضرر نخداهند شد، مهاجرت یا تمرکز بیشتر سهامداران یا به اصطلاح بورس بازان از بازار داخلی به سمت بازارهای بین المللی همچون فارکس و کریپتو همین رانت بازی ها و مدیریت ناکارآمد و دست اندازهای بیش از حد داخلی است که این مهم به نفع بازار داخلی نیست اما قابل اصلاح و جبران است که امیدوارم مسؤلان امر چشمان خود را باز کرده و نوجه کنند.