شاخص با افت ۱۳ هزار واحدی به تعطیلات رفت

شاخص کل بورس در پایان معاملات آخرین روز معاملاتی مهرماه، با کاهش ۱۳ هزار واحدی به کار خود پایان داد.

به گزارش صدای بورس، افت ۱۳هزار و ۱۲۵واحدی شاخص کل (۰.۹درصد) آن را در ارتفاع یک میلیون و ۴۳۶هزار واحدی قرار داد.
شاخص‌ هم وزن نیز ۰.۲۷درصد افت کرد.ارزش معاملات خرد بورس و فرابورس به چهار هزار و ۵۰میلیارد تومان رسید. نمادهای شتران، فولاد و فملی بیشترین تاثیر در افت شاخص کل بورس را به عهده داشتند.‎


بیشتر بخوانید:


در بورس امروز حقوقی‌ها حدود ۳۲۰میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند. ارزش کل معاملات خرد چهار هزار میلیارد تومان بود، اشخاص حقوقی ۲۴درصد یعنی ۹۷۰میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان هشت درصد از کل معاملات شد.

بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه «فلزات اساسی»، «سرمایه گذاری‌ها» و «محصولات شیمیایی» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «مواد و محصولات دارویی» و «اطلاعات و ارتباطات» به نفع حقیقی‌ها تمام شد.

سه نماد فملی، آریان و فجهان لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به های_وب، دکپسولح و شتران معطوف بود.

مالکیت حقوقی در ترکیب سهامداری شرکت ملی صنایع‌ مس‌ ایران‌ معادل ۴۳میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقیقی داده گستر عصر نوین با برتری ۱۳میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.

امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۴۸نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۹۷نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول ۱۵۰میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم ۴۵۰میلیارد تومان بود.

شاخص با افت ۱۳ هزار واحدی به تعطیلات رفت

کد خبر 440211

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =