وضعیت شاخص کل در دومین روز هفته کاری

شاخص کل در دومین روز هفته کاری خود و پس از آنکه در ساعات ابتدایی معاملات روند مثبتی را در پیش گرفته بود با تغییر آهنگ به مدار نزولی وارد شد و با ۱۳۵۵ واحد کاهش و در عدد ۱.۴۳۶.۱۰۹ واحد به کار خود پایان داد.

به گزارش صدای بورس، در تفسیر روند معاملاتی بازار بورس در روز یکشنبه می‌توان اینگونه بیان کردکه پس از آنکه شاخص توانست روز شنبه را با روندی مثبت به پایان رساند؛ انتظارها بر آن بود که امروز نیز بتواند همین مسیر را ادامه دهد اما با رسیدن اخباری مبنی بر آغار دور جدید مذاکرات احیای برجام در ساعات میانی بازار و نزولی شدن روند قیمتی دلار در بازار آزاد منجر به کاهشی شدن انتظار فعالین بورس از قیمت‌های آتی سهام در بازار شد.

به بیان دیگر و با در نظر گرفتن قیمت دلار به عنوان یک متغیر اثرگذار بر بازار سرمایه، از آنجایی که روند بازده و ریسک همگرا می‌باشند هرگاه اخباری مرتبط با کاهش ریسک سیستماتیک از قبیل شروع مذاکرات و انتظار از کاهش قیمت دلار به بازار بورس مخابره شد، فعالین بازار سرمایه نیز انتظارات آتی خود از قیمت‌ سهام را کاهش می‌دهند و در زمره فروشندگان قرار می‌گیرند.


بیشتر بخوانید:


در چشم‌انداز آتی بازار سرمایه و بخصوص روند بازار در روز دوشنبه می‌توان انتظار داشت که مسیر حرکتی بازار کماکان بطور اصلاحی و با نیم‌نگاهی به اخبار حاصله از چشم‌انداز مذاکرات برجامی باشد. با تکیه بر تحلیل تکنیکال، از محدوده ۱.۴۰۰.۰۰۰ می‌توان به عنوان حمایت معتبری یاد کرد که باعث توقف روند اصلاحی شاخص گردد. هرچند که برای روز دوشنبه انتظار داریم اولین واکنش به روند حرکتی شاخص را در محدوده ۱.۴۲۵.۰۰۰ واحد شاهد باشیم.

گفتنی‌ست با توجه به قیمت‌های بازار جهانی، برخی از نمادهای بورسی مانند فملی، فاسمین، فباهنر که در صنایع مس و روی فعالیت دارند توانسته‌اند مسیر صعودی خود در روز شنبه را ادامه داده و یکشنبه نیز با قیمت پایانی مثبت به کار خود خاتمه دهند. در نتیجه با تکیه به مطالب یادشده و همچنین افزایش رخ داده در قیمت نفت و اثرگذاری آن بر شرکت‌های مرتبط با این صنایع که از مهم‎ترین گروه‌ها در بازار بورس هستند، انتظار بهبود روند معاملات در طی روزهای بعد را داریم.

شاخص کل از دریچه تکنیکال:

وضعیت شاخص کل در دومین روز هفته کاری

  • معصومه جهانگیری،کارشناس ارزشگذاری
کد خبر 440088

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =