سامانه نیما، کمبودی در عرضه ارز ندارد

صالح‌آبادی گفت: اکنون هیچ گونه کمبود ارز در سامانه نداریم و حتی بعضا شاهد مازاد عرضه ارز را در سامانه‌ها هستیم.

به گزارش صدای بورس، علی صالح آبادی، رئیس بانک مرکزی پس از نشست با اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی درباره گزارش منتشر شده نتسب به سازمان برنامه و بودجه مبنی بر افزایش بسیار زیاد قیمت ارز در ۴ سال آینده گفت: گزارش مذکور در دولت قبل تهیه شده و نظرهای یک کارشناس بوده که به هیچ وجه نظر دولت سیزدهم نیست.

وی ادامه داد: دولت سیزدهم هیچ کدام از مفروضات و مبانی این گزارش را قبول ندارد، ما علی رغم فشارهای تحریمی توانستیم آرامش را در بازار ایجاد کنیم که ان شاء الله تداوم هم خواهد داشت.


بیشتر بخوانید:

بایدهای آقای رئیس


صالح‌آبادی با بیان اینکه منابع ارزی حاصل از صادرات نفتی و غیر نفتی در سامانه نیما عرضه می شود، بیان کرد: خوشبختانه اکنون هیچ گونه کمبود ارز در سامانه نداریم و حتی بعضا شاهد مازاد عرضه ارز را در سامانه ها هستیم.

رئیس بانک مرکزی با پیش بینی آرامش در اظهار کرد: تمام تلاش ما حفظ این آرامش در بازار ارز است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، صالح آبادی در ادامه درباره حذف ارز ترجیحی برای واردات کالاهای اساسی توضیح داد: این موضوع در ستاد اقتصادی دولت در حال رسیدگی است و نتایج اش اعلام خواهد شد. اما تا زمانی که تخصیص ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی به یک بخشی از کالاهای خاص و اساسی مطرح است، این ارز را اختصاص خواهیم داد.

کد خبر 440071

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =