لیدرهای این هفته بازار را بشناسید + دلایل / پیش بینی بازار فردا ۲۴ مهر ۱۴۰۰

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: گروه های فلزات، پتروشیمیایی و معدنی مستعد رشد هستند و می توان به عنوان لیدر بازار هفته از آنها نام برد.

مژده ابراهیمی - صدای بورس؛ برای هفته آینده پیش بینی می شود باتوجه به مشخص شدن نفرات جدید شورای عالی بورس، رییس جدید سازمان و هیات مدیره آن منطق بر بازار حاکم شود.

مسعود مهدیان، کارشناس بازارسرمایه در گفت و گو با صدای بورس ضمن بیان مطلب بالا گفت: بازار سرمایه در روزهای اخیر با حاشیه ها و اتفاقاتی زیادی دست و پنجه نرم کرد. از ماجرای ماینرهای کشف شده در زیرزمین بورس گرفته تا فروش اوراق دولت، بحث معاملات الگوریتمی و شایعات و گمانه زنی های انتخاب رییس جدید سازمان بورس تا عواملی همچون کاهش نرخ ارز که همیشه از مولفه های اصلی رشد و پایین آمدن بازار بوده، همچنین افزایش نرخ بهره بین بانکی همگی بر این اوضاع آشفته بازار دامن زد تا هفته تلخی با ریزش های سنگین برای اهالی بازار سرمایه رقم بزند و شاخص کل بی تفاوت به رشد قیمت های جهانی و همچنین ارزندگی اکثر سهم ها با ریزش های پی در پی به عدد ۳۹۷/۱ هزار واحدی برسد و کانال ۴۰۰/۱ راهم ازدست بدهد.

وی افزود: برای هفته آینده پیش بینی می شود باتوجه به مشخص شدن نفرات جدید شورای عالی بورس و همچنین رییس جدید سازمان و هیات مدیره آن و پایان شایعات در این حیث ثبات و منطق بر بازار حاکم شود تا به تدریج ارزندگی سهام اکثریت گروه ها با توجه به افت سنگین اخیر نمایان شود. همچنین رشد چشمگیر قیمت های جهانی نفت و کامودیتی ها در روزهای اخیر نادیده گرفته شده بود که انتظار می رود این مولفه تاثیرگذار در رشد بازار هم مورد توجه خریداران قرار گیرد.


بیشتر بخوانید:


سه گروه مهم؛ لیدر بازار هفته آینده

مهدیان بیان کرد: گروه های فلزات، پتروشیمیایی و معدنی مستعد رشد هستند و می توان به عنوان لیدر بازار در هفته آینده از آنها نام برد. در گروه خودرویی هم باتوجه به حجم های اخیر و افت قیمتی آنها می توانند معاملات روزهای آتی خود را متعادل با گرایشات مثبت و منطقی آغاز کنند.

این کارشناس بازارسرمایه تصریح کرد: از نظر تغییرات مدیریتی در سیستم اقتصادی کشور و با مشخص شدن راس سه ضلع: وزرات اقتصاد، بانک مرکزی و در نهایت رییس جدید سازمان بورس اوراق بهادار انتظار داریم باتوجه به همفکر بودن و نوع مشابه دیدگاه آنها به مسائل اقتصاد خرد و کلان شاهد تصمیمات سازنده و بهتری جهت برون رفت از وضع فعلی کلیت اقتصاد کشور و همچنین بازارسرمایه باشیم.

کد خبر 439940

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۶:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۴
    0 0
    تا زمانی کسری بودجه کشور تامین نشود بورس درست بشو نیست