بازنشستگان تامین اجتماعی بخوانند

ابوی گفت: اگر شرکت شستا سود خوبی بدهد دغدغه حقوق بازنشستگان را نخواهیم داشت.

به گزارش صدای بورس، هادی ابوی، دبیرکل کانون عالی انجمن های صنفی کارگران ضمن تشریح جزییات دیدار با مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، از برنامه تحول سازمان خبر داد و موضوع بیمه درمان کارگران، پرداخت سود شستا برای تقویت حقوق بازنشستگان، بیمه کارگران ساختمانی و کارگران مشاغل سخت و زیان آور را از جمله مباحث و موضوعات مطرح شده در این جلسه عنوان کرد.

هادی ابوی به جزئیات دیدار کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران کشور با مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی اشاره کرد و گفت: در این دیدار مشکلاتی که در بحث تامین اجتماعی موجود است توسط اعضا عنوان شد. یکی از مسایل مطرح شده درمان تامین اجتماعی بود و خواستار تقویت بیمه درمان بودیم چرا که کارگران رضایت کامل را از بیمه درمان ندارند.

وی افزود: موضوع دیگر شرکت شستا بود و پیشنهاد کردیم در بحث نظارت بر این شرکت‌ها از مجموعه تشکل های کارگری در هر استان که شرکتهای شستا و مجموعه های آن هست، استفاده شود و برای نظارت افتخاری اعلام آمادگی کردیم.

دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران از مشاغل سخت و زیان آور به عنوان یکی دیگر از محورهای مطرح شده در دیدار کانون عالی انجمن های صنفی کارگران با مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی نام برد و ادامه داد: متاسفانه در بحث سخت و زیان‌آور بودن مشاغل اشکالاتی وجود دارد، از جمله اینکه در کمیته‌های بدوی و تجدید نظر مصوباتی تصویب و شغل طرف تایید می‌شود ولی در تامین اجتماعی یک فرآیند طولانی انجام می گیرد؛ از آن طرف کارگرانی که می‌خواهند سخت و زیان آور بگیرند تاکید کردیم که مورد شناسایی قرار بگیرند چون در مشاغل سخت و زیان‌آور ساعات کار کارگران باید کمتر باشد و ممنوعیت دارند که اضافه کار انجام بدهند. در یک مقطعی سازمان با اضافه کار لیست می‌گیرد و کارگر به عنوان کارگر سخت و زیان آور شناخته می‌شود و مشکلاتی به وجود می‌آید.

ابوی درعین حال به پیشنهاداتی که درباره عنوان شغلی کارگران مشاغل سخت در جلسه مطرح شد اشاره کرد و گفت: در بحث سخت و زیان آور بودن مشاغل، کارفرمایان باید به تکلیفشان عمل کنند یعنی اگر شرایط کار قابل بهبود باشد و می شود از حالت سخت و زیان آور درآید ظرف دو سال سختی کار را برطرف کنند ولی اگر صفت سخت روی کار یا کارگاه بود به سازمان پیشنهاد کردیم که ساز و کاری پیش بینی کند که از همان ابتدا کار، سخت و زیان آور شناخته و عنوان شغلی کارگر سخت نوشته شود و درصدهایی که سازمان تامین مثل چهاردرصد را باید از کارفرما اخذ کند همان ابتدا بگیرد که در آخر کارگر و کارفرما به مشکل برنخورند.


بیشتر بخوانید:

سهم دختران از حقوق بازنشستگی پدرمتوفی کاهش یافت؟


وی در ادامه از طرح تحول سازمان تامین اجتماعی خبر داد و گفت: مدیرعامل سازمان در این جلسه اعلام کردند که برای سازمان یک برنامه تحولی در نظر گرفته اند تا خدمات جدید برای کارگران داشته باشیم و مدیران سازمان را برای این طرح تحولی دعوت کرده اند.

دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران افزود: یکی از تاکیدات ایشان ضرورت تشکیل و برگزاری جلسات مشترک و کمیته بندی در خصوص مسائل و مباحث خاص مثل نسخ الکترونیک یا مسکن بازنشستگان بود، یعنی مسایل کلان سازمان به صورت جزء در جلسات و کمیته های مشترک دیده شود.

وی با اشاره به ضرورت بهبود معیشت بازنشستگان اظهار کرد: در بحث تقویت حقوق بازنشستگان ایشان اعلام کردند که در تلاشند با بهبود وضعیت شرکت‌های شستا و سرمایه‌گذاری‌هایی که در آنها سازمان انجام داده سود خوب و معقولی عاید سازمان شود و از محل این سود حقوق بازنشستگان بهبود پیدا کند.

ابوی با بیان اینکه اگر شرکت شستا سود خوبی بدهد دغدغه حقوق بازنشستگان را نخواهیم داشت، تاکید کرد: امسال برای اولین بار قرار است که شستا سودی را به تامین اجتماعی بپردازد و ایشان تأکید کردند با افراد جدیدی که قرار است مدیریت شرکتها را برعهده بگیرند مذاکراتی صورت گرفته تا سود معقولی عاید سازمان شود و از این طریق به تامین اجتماعی کمک شود چون یکی از هزینه های سازمان تامین اجتماعی پرداخت حقوق بازنشستگان است و درآمد شرکت شستا باید برای پرداخت هزینه‌هایی که سازمان دارد از جمله حقوق بازنشستگان معقول باشد و کرامت آنها حفظ شود.

وی درباره پرداخت بدهی های دولت به تامین اجتماعی هم گفت: این مسأله نیز مطرح شد که ایشان اعلام کردند موضوع را پیگیری می کنند و ما اعلام کردیم اگر قرار شد هر شغل و خدماتی بر سفره تامین اجتماعی بنشیند، حق سهمشان را پرداخت کنند یعنی مثلا در مورد کارگران ساختمانی، رانندگان یا قالیبافان و هر عنوان شغلی دیگر تکلیف را روشن و بیمه آنها را مشخص کنند.

دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران تصریح کرد: یکی دیگر از بحثهای مهمی که در جلسه اشاره شد، بیمه تکمیلی بود که اعلام کردند در مورد کارگران بازنشسته با صحبتهایی که صورت گرفته مشکل بیمه آنها برطرف شده است، حتی در حوزه کارگران شاغل نیز اعلام شد این قضیه تحقیق و بررسی شود تا در حوزه درمان هم به بیمه تکمیلی کارگران کمک شود.

به گزارش ایسنا، ابوی در پایان بیمه کارگران ساختمانی را از دیگر موضوعات مطرح شده ذکر کرد و گفت: این مسأله در دست اجرا قرار دارد.

کد خبر 439913

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 15
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • وطنی کیا US ۰۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
    0 0
    دوستان بازنشسته فقط وعده ووعید ودراخر بازصحبت کرامات بازنشستگان را فراموش نمیکنند خوبه ولی همش شد دل خوش کنک عزیزان بزرگوار بخداوندی خدا ۲ میلیون و۳ میلیون حقوق جز اینکه حیثیت بازنشسته را روزبروز که سهل ساعت به ساعت داره میریزه که ۶۵ درصد این حقوق را دارند اقایان بداد ما برسید که حرف وحرافی خسته ایم اگر سرتان میشه بازنشسته توخانه خودش هم دیگه حرمتی نداره میکوبند برسر بازنشسته حقوق ات هم مال خودت بردار گورتو گم کن یا اینکه واقعا از فرزند ونوه دیگه شرمنده ایم وروسیاه که نمیتوانیم کوچک ترین کادو یی برای بچه کوچک تهیه کنیم شما اگر دین دارید که چه بهتر دین ما صحبت از عدالت ومساوات کم نگفته پس چرا همش وعده های توخالی را میدهید شستا بیاد سود دهد شما به کرامات بازنشسته فکری کنید سال سرامد و۶ ماه گذشت اقای بزرگوار گاهی کمکی بصورت پاداش ونمیدانم هراسمی لازم که ازخفت واز تکدی گری یا ازسطل زباله گردی نجاتمان دهید اخه مگر انروزها که میدادیم ریالی کم بود گذشت میکردید بابا قانونی هست که سر سال هزینه وتورم را با سبد معیشت بانک مرکزی اعلام برمبنای ان حقوق معلوم خیلی ساده است با انشااله وماشااله که نشد
  • سیدمنصوراسدی ازتهران IR ۰۶:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
    0 0
    سلام آقای ابوی خیلی جالب فرمودید. شستا مال تامین اجتماعی هست ـلی خوراکش مال دولت مردان ورزشکاران وسرمربیان خارجی است وحقوق چندرغاز بازنشسته گان تامین اجتماعی فدای کشور ی ودولتی ها وحقوق انچنانی سازمان تامین است
  • IR ۰۷:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
    0 0
    ایکاش تمام مدیران این دولت حقوق اداره کار میگرفتن و خانه و ماشین نداشتن انوقت همه چیز درست میشد
  • IR ۱۰:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
    0 0
    چند دهه است که دولت به تامین اجتماعی بدهکاره در حالی که حقوق وزیر و وکیل و رییس و معاون پرداخت شد ، ما بازنشستگان تامین اجتماعی با فقر و تحقیر و بی عدالتی زندگی کردیم .آیا وقت جبران نشده.چند سال بدبختی کشیدن ما رو نباید جبران کنن. علاوه بر همسان سازی معوقات این چند سال هم باید مدنظر قرار بدهند
  • IR ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
    0 0
    چندین سال هست که مجلس شورای اسلامی با وضع قوانین ناعادلانه افراد تحت پوشش تامین اجتماعی رو افزایش داده وسفره ی صاحبان اصلی رو کوچک کرده.و اعضای اصلی در فقر و تحقیر وبیعدالتی به سر میبرند.در حالی که تامین اجتماعی ، صندوقی است که کارگران با بودجه ی خود که حاصل سی سال زحمت وخون دل خوردنشان است، تاسیس کردند .مجلس و دولت حقی در این صندوق نداشتند.آیا مجلس نباید ظلم چندین ساله اش رو جبران کند؟
  • جلیل موسوی IR ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
    0 0
    سلام من دختری دارم معلولیت شدید ذهنی دارندوباپیشنهادبهزیستی بیمه تامین اجتماعی شدبعداز7سال دادن حق بیمه با4درصد.وباتشخیص دکترخودشان کهروی برگه نوشته.ازکارافتاوه...زمانی گه من بازنشته شدم اقای صالحی مامورپرونده گفتندکه بایدبیمه دخترت راقط کنی تابتواندازدفترچیه شمااستفاده بکنددرصورتیکه خودشان گفته بودنندبداز10سال پرداخت بازنشسته میشود. لطفامارا راهنمایی کنیدنام دخترم نازیلا موسوی نسبی شمی
  • زبیرعلی برزی IR ۱۷:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
    0 0
    چرا دست از سر بازنشسته ها بر نمیدارید بازنشسته ها مسخره شما نیستن که از صبح تا شب تو شبکه مجازی مشتی دروغ سرهم میکنید دولت این عرضه ها نداره چرت پرت لطفا ننویسید بزارید بازنشسته ها تومشکل خودشون بمونن
  • IR ۱۸:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
    0 0
    امیدواریم که پیگیری ها ادامه داشته باشد و نتیجه بدهد کارهای خوبی داره صورت میگیره
  • علی رضا IR ۲۰:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
    0 0
    اومدیم شستا تو این وضعیت بد اقتصادی عملکرد خوبی نداشت اونوقت مستمری بگیرهای تامین اجتماعی برای معیشت خودشون باید چکار کنن؟اخه این شد راهکار
  • IR ۲۱:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
    0 0
    سلام از مسئولین خواهش فکری به حال مستمری بگیران با ده سال پرداختی تامین اجتمایی کنندکه خیلی کم حقوق مستمری میگیرند
  • بازنشسته IR ۲۳:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
    0 0
    متاسفانه کسانی برای بازنشستگان تصمیم میگیرن که حقوق نجومی میگیرن و بی خیال حقوق چهار میلیونی بازنشسته میشوند هر.روز حرف مفت میزنن و سفره بازنشسته به نان خالی هم گذشته ولی انگار نه انگار که بازنشستگان حقشون این حقوق نیست تا کی تا کی تا کی ؟؟؟؟؟
  • شیرزاد IR ۰۷:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۳
    0 0
    باسلام و عرض ارادت.مسیولین محترم دست مریزاد.انشااله حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی نیز هرچه زودتر درسال جاری همانند حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری گردد.انشااله.
  • IR ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۳
    0 0
    مسولین خدا شناس اینقدر با دروغ و وعده بازنشسته رو امیدوار نکنید هر زمان انجام دادید جار بزنید ما هم خودمون کمکتون می کنیم اگه خدا رو می شناسید امیدوارم ن نکنید خدا ریشه ظلم بکنه
  • مهدی IR ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۳
    0 0
    درگفتگوها و بحثهای مدیران، اعلام میشود که بازنشستگان ولی نعمتان سازمان هستند،اماتاکنون ازسهام شستا به بازنشستگان که در اصل بایستی یکی از صاحبان اصلی سهام شستا محسوب میشدند واگذار نشده و ازمنافع و سودشان سهیمی نبردند، متأسفانه در مدت 43 سال انقلاب تاکنون هیچگونه توجه قانونی نشده، چه برسد به عرفی، شرعی، وجدانی که مدیران جزو وظایف خود ندانسته و بدان عمل نکرده اند. انشالله مدیریت جدید، با همیت و درک واقعی مشکلات ومعضلات، تلاشگران بازنشستگان به خواسته های قانون که چندین سال عمل نشده و طراز معیشت ایشان از گردونه اقتصادی مملکت وکشور وسایر صندوقهای بازنشستگی بسیار عقب افتاده، رسیدگی دقیق و حقیقی را بانجام برسانند، چنانچه با کسورات فراوانی روبرو بوده وتوان گذران زندگی بازنشستگان را نداشته و نخواهد داشت. منتظر اقدامات و دستورات صادره از سازمان ایشان هستیم
  • بازنشسته حداقل بگیر IR ۲۰:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۳
    0 0
    خط فقر 11 میلیون . ما بازنشسته ها 4 میلیون میگیریم. زندگی نمیکنیم داریم کم کم فنا میشیم.