۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۴
شاخص قرمزپوش به تعطیلات رفت

شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز ۲۱ مهرماه، با کاهش ۲۱ هزار واحدی (۱.۵ درصد) به کار خود پایان داد.

به گزارش صدای بورس؛ افت ۲۱هزار و ۲۳۶واحدی شاخص کل (۱.۵درصد) آن را در ارتفاع یک میلیون و ۳۹۷هزار واحدی قرار داد. شاخص‌ هم وزن نیز ۲.۱درصد افت کرد.
ارزش معاملات خرد بورس و فرابورس به چهار هزار و ۷۷۵میلیارد تومان رسید.
نمادهای فارس، پارسان و شپنا بیشترین تاثیر در افت شاخص کل بورس را به عهده داشتند.


بیشتر بخوانید:

قیمت طلا، سکه و ارز امروز چهارشنبه ۲۱ مهر/چه خبر از بازار های موازی؟!


در بورس امروز حقوقی‌ها حدود ۷۶۰میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند. ارزش کل معاملات خرد چهار هزار و ۴۸۰میلیارد تومان بود، اشخاص حقوقی ۲۹درصد یعنی هزار و ۳۰۰میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان ۱۷درصد از کل معاملات شد.

بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه «فرآورده‌های نفتی»، «فلزات اساسی» و «بانک‌ها و مؤسسات اعتباری» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «قند و شکر» و «حمل و نقل آبی» به نفع حقیقی‌ها تمام شد.

سه نماد شپنا، برکت و فملی لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به شکام، زاگرس و قجامح معطوف بود.

مالکیت حقوقی در ترکیب سهامداری شرکت پالایش نفت اصفهان معادل ۸۱میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقیقی صنایع شیمیایی کیمیاگران امروز با برتری ۴۱میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.

امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۱۴نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۱۹۱نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول ۱۰۰میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم ۷۹۰میلیارد تومان بود.

شاخص قرمزپوش به تعطیلات رفت

کد خبر 439898

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =