لحظه به لحظه با بازار ۲۱ مهرماه ۱۴۰۰

دیروز شاخص کل بورس در پایان بازار با ۳۸ هزار واحد منفی (۲٫۶ درصد افت) در کانال یک میلیون و ۴۱۸ هزار واحد قرار گرفت.

به گزارش صدای بورس؛ یک کارشناس بازار سرمایه اعلام کرد: به نظر می رسد اگر شایعات تغییرات مدیریتی بازار دیروز مخابره نمی شد، شرایط به مراتب بهتری را شاهد بودیم.


12:30

افت ۲۱هزار و ۲۳۶واحدی شاخص کل (۱.۵درصد) آن را در ارتفاع یک میلیون و ۳۹۷هزار واحدی قرار داد. شاخص‌ هم وزن نیز ۲.۱درصد افت کرد.
ارزش معاملات خرد بورس و فرابورس به چهار هزار و ۷۷۵میلیارد تومان رسید.
نمادهای فارس، پارسان و شپنا بیشترین تاثیر در افت شاخص کل بورس را به عهده داشتند.

در بورس امروز حقوقی‌ها حدود ۷۶۰میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند. ارزش کل معاملات خرد چهار هزار و ۴۸۰میلیارد تومان بود، اشخاص حقوقی ۲۹درصد یعنی هزار و ۳۰۰میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان ۱۷درصد از کل معاملات شد.

بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه «فرآورده‌های نفتی»، «فلزات اساسی» و «بانک‌ها و مؤسسات اعتباری» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «قند و شکر» و «حمل و نقل آبی» به نفع حقیقی‌ها تمام شد.

سه نماد شپنا، برکت و فملی لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به شکام، زاگرس و قجامح معطوف بود.

مالکیت حقوقی در ترکیب سهامداری شرکت پالایش نفت اصفهان معادل ۸۱میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقیقی صنایع شیمیایی کیمیاگران امروز با برتری ۴۱میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.

امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۱۴نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۱۹۱نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول ۱۰۰میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم ۷۹۰میلیارد تومان بود.


۱۲:۱۰

روند معاملات در دقایق پایانی 

شاخص کل با افت بیش از ۲۱ هزار واحدی به ۱ میلیون و ۳۹۷ هزار واحد رسیده است. 

 شاخص کل هم‌وزن افت بیش از ۸۶۰۰ واحدی را نشان می‌دهد. 

 #فارس #پارسان #شپنا #فملی #شستا در صدر منفی‌سازان شاخص کل قرار گرفته‌اند. 

در فرابورس شاخص با افت بیش از ۴۲۰ واحدی همراه شده است. 

 #بپاس #آریا #کگهر #زاگرس #فرابورس بیشترین اثر منفی را داشته‌اند. 

محصولات شیمیایی، خودرو و فرآورده نفتی به ترتیب با ارزش معاملات ۳۷۰ میلیارد تومان، ۳۶۹ میلیارد تومان و ۳۶۵ میلیارد تومان برترین صنایع هستند که بیشترین حجم معاملات را پشت سر گذاشته‌اند. 


۱۱:۳۶

با تحرکات مثبت جهانی ها شاهد بهبود تقاضا در گروه فلزات هستیم.


۱۱:۲۶

کانه های فلزی نیز همسو با دیگر گروه ها با فشار فروش همراه اند.#کدما #تکنار پر عرضه های گروه اند.#کاما, #ومعادن, #کچاد, #کروی, #کبافق, #تاصیکو و #کگهر منفی و متعالد اند.#کنور مثبت و متعادل است.


۱۱:۰۰

گروه هتل داری نیز با افت قیمت همراه است.#گنگین, #گکیش, #گپارس, #گدنا و #گشان پر عرضه های گروه اند.#سمگا و #گکوثر منفی و متعادل اند.


۱۰:۳۷

حمل و نقلی ها نیز با گراشی منفی داد و ستد می شوند.#حریل, #حآسا, #توریل, #حپترو پر عرضه های گروه اند.#حفارس, #حگردش, #حسینا, #حآفرین و #حشکوه منفی و متعادل معامله می شوند.


۱۰:۱۶

در میان فشار فروش حاکم بر رایانه ای ها #توسن پر تقاضا و #تاپکیش با تعادل میان خریداران و فروشندگان نمادهای مثبت گروه اند. 


۱۰:۱۵

خدمات فنی و مهندسی امروز یک پارچه منفی با فشار فروش همراه اند.#رتکو و #تابا پر عرضه های گروه اند.#رمپنا, #رنیک و #تپولا منفی و متعادل اند.


۱۰:۱۴

بانکی ها نیز امروز با فشار فروش یک پارچه منفی داد و ستد می شوند.#دی, #وبملت, #وتجارت, #وبصادر, #وپارس, #ونوین و #وسینا با افت قیمت ها متعادل اند.#وپست, #وگردش و #سامان پر عرضه های گروه اند.#سمایه تک نماد مورد توجه گروه است.


۱۰:۱۰

اطلاعات بازار:

شاخص کل ۱,۴۰۷,۰۳۴     

۱۱۶۴۸.۸۱ واحد منفی

ارزش بازار ۵۶,۵۲۰,۱۱۳ میلیارد ریال

ارزش معاملات ۱۶,۸۰۹ میلیارد ریال

حجم معاملات ۲.۰۷۴ میلیارد سهم

نمادهای تاثیر گذار در شاخص

شپنا ۱۱۱۵ واحد منفی

پارسان ۸۱۶ واحد منفی

شستا ۷۴۱ واحد منفی

شبندر ۵۶۸ واحد منفی

فملی ۵۴۷ واحد منفی

فارس ۴۹۹ واحد منفی

نوری ۴۵۶ واحد منفی

بیشترین حجم معاملات :

دی ۳۱۱ میلیون سهم

کرمان ۱۸۰ میلیون سهم

خودرو ۱۲۰ میلیون سهم

شبندر ۱۱۶ میلیون سهم

شپنا ۱۰۰ میلیون سهم


۹:۲۵

افت قیمت ها در فراورده های نفتی محسوس است با توجه به انتشار گزارش #شپنا شاهد افت قیمت در نمادها هستیم.#شبندر و #شاوان مثبت و متعادل اند.#شزنگ و #شپاس پر عرضه های گروه اند.#شپنا, #شبریز, #شسپا, #شبهرن, #شراز و #ونفت منفی و متعادل اند.


۹:۰۹

افزایش عرضه‌ها در آخرین روز معاملاتی هفته نیز ادامه دارد و شاهد شروع منفی شاخص کل با افت حدود هزارواحدی متاثر از نمادهای #کالا #فارس #شستا و #فولاد هستیم.


۸:۴۶

🔹برترین‌های تقاضای #بورس

#فسرب

#پارند

#تاصیکوح

🔹بیشترین عرضه بورس

#کدما

#وسرضوی

#لپارس

🔹برترین‌های تقاضای #فرابورس

#شکام

#غگیلا

#فجهان

🔹بیشترین عرضه فرابورس

#فرابورس

#تاپکیش


کد خبر 439872

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =