۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۸
دلار ارزش خود را بالا برد

ارزش دلار برای دومین روز متوالی مقابل رقبا بالا رفت.

به گزارش صدای بورس، همزمان با افزایش تقاضا برای اوراق دلاری، بازدهی اوراق قرضه دو ساله خزانه داری آمریکا به بالاترین سطح ۱۸ ماه اخیر رسیده است.

محبوب تر شدن اوراق دلاری بیش از همه به ضرر ین ژاپن تمام شده که همواره جز امن ترین گزینه ها در بازار ارز بوده است. ین در سه هفته اخیر با وجود افزایش های مقطعی، حدود پنج درصد ارزش خود را در برابر دلار از دست داده است و نظرسنجی دویچه بانک نشان می دهد رالی صعودی اوراق دلاری ادامه خواهد داشت.

شاخص دلار (نرخ های زیر بر حسب ساعت پایانی معاملات بازارهای ارزی نیویورک محاسبه شده است)

شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ۰.۲۱ درصد افزایش نسبت به روز گذشته، در سطح ۹۴.۵۲۸ واحد بسته شد.

شاخص دلار معمولا در برابر شش ارز مهم جهانی یا ۱۰ ارز برتر جهانی بیان می شود که شاخص دلار شاخص ۱۰ ارزی و در بردارنده تغییرات قیمتی دلار مقابل ارزهای یورو، پوند انگلیس، روپیه هند، دلار استرالیا، دلار کانادا، دلار سنگاپور، فرانک سوییس، رینگت مالزی، ین ژاپن و یوان چین است.

نرخ برابری هر فرانک سوئیس نیز معادل ۱.۰۷۴ دلار اعلام شد.


بیشتر بخوانید:

دلار دوباره باارزش شد


ارزهای اروپایی

در تازه‌ترین دور از معاملات، پوند با ۰.۲۷ درصد کاهش نسبت به روز قبل خود و به ازای ۱.۳۵۸ دلار مبادله شد. یورو ۰.۱۷ درصد پایین رفت و با ماندن در کانال ۱.۱۵ به ۱.۱۵۲ دلار رسید.

ارزهای آسیایی

به گزارش ایسنا، در معاملات بازارهای ارزی آسیایی، هر دلار با ۰.۲۹ درصد افزایش به ۱۱۳.۶۴۶ ین رسید. در برابر همتای استرالیایی، هر دلار آمریکا به ازای ۱.۳۶۰ دلار مبادله شد. همچنین نرخ برابری دلار معادل ۶.۴۴۹ یوان چین اعلام شد.

کد خبر 439871

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =