تفاهم‌نامه همکاری بین وزاری «صمت» و «نیرو»

تفاهم‌نامه همکاری به منظور احداث ۱۰ هزار مگاوات ظرفیت جدید نیروگاهی میان وزاری «صمت» و «نیرو» امضا شد.

به گزارش صدای بورس، آیین مراسم امضای تفاهم نامه احداث ۱۰ هزار مگاوات ظرفیت جدید نیروگاهی با هدف تولید برق مطمئن و پایدار با حضور سید رضا فاطمی امین و علی اکبر محربیان و تعدادی از مدیران شرکت‌های صنعتی و معدن وزارت صنعت معدن و تجارت و مدیران شرکت های برق منطقه‌ای صبح دیروز برگزار شد.

این تفاهم‌نامه در راستای تأمین برق مطمئن و پایدار در بخش صنعت و معدن میان ۲ وزارت خانه «صمت» و «نیرو» به امضا رسید و تا تابستان ۱۴۰۳ این ظرفیت نیروگاهی در مدار قرار خواهد گرفت.

بر اساس این گزارش، فاطمی امین وزیر صنعت معدن و تجارت در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری برای احداث ظرفیت جدید نیروگاهی گفت: احداث ۱۰ هزار مگاوات ظرفیت جدید نیروگاهی توسط بخش صنعت و معدن و با مشارکت شرکت‌های بزرگ صنعتی و معدنی نقطه عطفی در صنعت برق است.

وی با بیان اینکه این حرکت بزرگ به همت شرکت‌های بزرگ معدنی و صنایع معدنی انجام می شود، گفت: این شرکت‌ها با این سرمایه‌گذاری‌ها هم خودشان را ارتقاء می‌دهند و هم صنعت برق کشور را با رشد قابل توجهی همراه می‌سازند.


بیشتر بخوانید:


فاطمی امین با اشاره به این که ۱۴ پروژه برای ساخت نیروگاهی با ظرفیت حدود ۱۰ هزار مگاوات پیش بینی شده است، اظهار داشت: به این ترتیب شرکت‌های بزرگ معدنی و صنایع معدنی می‌توانند با ورود به این عرصه و تأمین مطمئن انرژی، اقدام موثری انجام دهند.

وزیر صمت همچنین با بیان این که احداث ۱۰ هزار مگاوات ظرفیت جدید نیروگاهی برای نخستین‌بار در کشور اتفاق افتاده است، افزود: امیدواریم در دوره زمانی ۳ ساله پیش بینی شده برنامه ریزی ها به موقع اجرا شود.

وزیر نیرو نیز با اشاره به ظرفیت‌های بالایی که در بخش‌های صنایع معدنی، معدن، مس، فولاد، آلومینیوم و صنایع انرژی زا وجود دارد، تصریح کرد: به طور قطع محدودیت در بخش تولید انرژی به ویژه برق می تواند موجب کاهش تولید، اشتغال و ارزش افزوده شود.

وی با برشمردن مزایای احداث نیروگاه‌های اختصاصی توسط صنایع اظهار داشت: این امر می‌تواند موجب سرمایه‌گذاری در بخش تولید، کسب سود همچنین انتقال مازاد تولید به سایر مصرف‌کنندگان از طریق اتصال به شبکه و در نهایت ممانعت از کمبود برق شود.

به گزارش مس پرس، شرکت ملی صنایع مس ایران در سال‌های گذشته و با هدف دستیابی به توسعه پایدار و پیشبرد طرح‌های توسعه نیروگاه سیکل ترکیبی سیرجان را راه‌اندازی کرده است. همچنین این شرکت با پیشبرد برنامه‌های اصلاحی در شبکه توزیع برق مجتمع‌ها و اجرای مطالعات در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر گام‌های موثری در این حوزه برداشته است.

کد خبر 439862

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =