مقاومت اصلی ذوب برای صعود چه نقطه‌ای است؟

ارزش بازار ذوب آهن ۲۴۷,۹۲۰.۷۶۴  میلیون ریال بوده که در مقایسه شرکت های هم گروه خوب است اما نسبت به ارزش بازار فولاد و فروی بسیار کمتر است که نشان می دهد ارزش این شرکت می‌تواند در آینده بیشتر شود.

صدای بورس- وحید بلالی؛ شرکت ذوب آهن اصفهان در سال ۱۳۴۴ تاسیس شد که از بدو تاسیس تا به امروز یکی از شرکت های بزرگ از لحاظ صنعتی برای ایرانیان بوده است. این شرکت طرح های توسعه ای خود را در ۲۰ سال اخیر به اجرا گذاشته و توانست گام دیگری در سال ۱۳۹۳ با تولیدریل‌های فولادی بردارد و مقرر شد به منظور تأمین نیازهای ریلی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران گام های اساسی برداشته شود که اولین گام آن در سال ۱۳۹۵ و با مشارکت یک شرکت آلمانی انجام شد.

علاوه بر این مورد ، ذوب آهن توانست طرح های گوگرد زدایی از چدن مذاب، ایستگاه ریخته‌گری شماره۵، کارگاه اکسیژن جدید، تزریق پودرزغال و گندله سازی را اجرا کند.

شرکت ذوب آهن علاوه بر تمرکز بر افزایش تولید و طرح های توسعه ای اهداف جدی دیگری نیز دارد که عبارت است از: افزایش سودآوری در عملیات فروش با افزایش صادرات و فروش داخلی، کاهش هزینه های مالی و مالیاتی، ارتقای بهره وری تولید، ارتقا و بهره وری منابع انسانی، افزایش سودآوری و افزایش سهام و افزایش رضایتمندی شرکا.

ارزش بازار ذوب آهن ۲۴۷,۹۲۰.۷۶۴ میلیون ریال بوده که در مقایسه شرکت های هم گروه خوب بوده اما نسبت به ارزش بازار فولاد و فروی بسیار کمتر است که نشان می دهد ارزش این شرکت می تواند در آینده بیشتر از این ارقام باشد.

یکی از ویژگی های خاص نماد ذوب pبهs بسیار پایین این نماد است که برابر است با ۰.۸۷ . بررسی شاخص فوق نشان می دهد این نماد تا چه میزان ارزان و ارزنده است pبه s متوسط هم گروه های نماد ذوب ۲ به بالاست و این شاخص نشان می دهد ذوب تا چه میزان از بازار جا مانده است.

Pبهe نماد ذوب عدد ۱۰.۰۸ بوده که از متوسط گروه بالاتر است، متوسط این شاخص در گروه فلزات اساسی عدد ۷.۸۹ است، البته طرح های توسعه ای نماد ذوب می تواند بهانه ای قابل اتکا باشد برای بالا بودن این شاخص نسبت به هم گروه های ذوب. اما همانطور که در بالا گفته شد این شرکت در فروش محصولات بسیار خوب عمل کرده و این افزایش فروش می تواند ارزندگی ذوب آهن اصفهان را بیشتر کند.

ضریب نقدشوندگی ذوب آهن بسیار بالا است و خریدار این سهم می تواند در بیشتر موارد از صف های فروش یا خرید هیجانی در امان بماند یا بتواند دارایی خود را نقد کند، ضریب نقدشوندگی این نماد ۸۶ درصد است.

۷۴ درصد سهامداران عمده ذوب حقوقی ها هستند که این نکته هم می تواند در زمان ریزش خوب باشد و هم در زمان رشد نیز پاشنه آشیلی برای بالا رفتن قیمت سهم.

در روزهای اخیر با توجه به متغیرهای اساسی در اقتصاد کلان به ویژه بحث برجام و سیگنال های مذاکره و رفع تحریم بازار وارد فاز روانی ویژه ای شده که در این مرحله کمتر به تحلیل و ارزندگی نمادها توجه می شود، اما بعد از رفع دوگانگی ها و تعیین تکلیف در اقتصاد ایران نماد ذوب می تواند یکی از کاندیدهای رشد در سیکل بعدی رشد بازار باشد.

تحلیل تکنیکال

نماد ذوب در تایم فریم روزانه در معاملات امروز به حمایت پیوت لاینs۱ رسیده و این نماد در اوایل معامله توانست صعودی شده اما با فشار عرضه با منفی بسته شد.

 مقاومت اصلی ذوب برای صعود چه نقطه ای است؟

ذوب در معاملات سه شنبه نقطه حمایتی S۲ و حمایت خط روند کانال را در پیش دارد که اگر بتواند این محدوده را حفظ کند به بالا پرتاب خواهد شد.

 مقاومت اصلی ذوب برای صعود چه نقطه ای است؟

همانطور که در تصویر بالا و در تایم فریم هفتگی ذوب را مشاهده می کنید این نماد در داخل کانال صعودی در حرکت بوده و به کف کانال برخورد کرده و اگر بتواند این خط را حفظ کند ذوب باز هم صعودی خواهد شد. احتمال دیگر برای ذوب، شکستن کانال هفتگی به سمت پایین و تروبک به سمت بالا است، احتمال سوم نیز تشکیل یک نوسان به صورت فلت و در کانال نوسانی در محدوده ۳۵۰ تا ۴۵۰ است.

طبق بررسی حجم معاملات در تایم فریم هفتگی نکته جالبی به دست می آید و آن هم کاهش حجم در روند نزولی است، در این مواقع معمولا روندهای منفی پایان یافته و نماد با کف سازی آماده صعود می شود که باید دید ذوب می تواند این کار را تکرار کند یا خیر.

 مقاومت اصلی ذوب برای صعود چه نقطه ای است؟

در تایم فریم ماهانه طبق تصویر فوق ذوب تمایلی به ادامه ریزش نداشته و بعد از سه کندل صعودی نسبتا خوب با یک کندل منفی قوی و یک کندل منفی ضعیف مواجه شده است، نکته بعدی بررسی ذوب در تایم فریم ماهانه در کف قیمتی بودن این نماد است.

نکته سوم نیز مقاومت اصلی این نماد در محدوده ۵۸۶ تومان است که اگر از آن عبور کند تازه روند صعودی ذوب آغاز شده است، جالب است که مقاومت کانال در تایم فریم ماهانه و مقاومت S۳ در نقطه ۵۸۶ تومان همپوشانی قوی دارند که نشان از اهمیت این مقاومت است.

کد خبر 439835

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • آرش کریمی IR ۱۴:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
    0 0
    بی وجدان ترین و بی شرف ترین حقوقی تو سهام ایران حقوقی ذوبه.تف به شرفشون.