اعلام برندگان نوبل اقتصاد ۲۰۲۱

سه استاد اقتصاد جایزه نوبل اقتصاد امسال را دریافت کردند.

به گزارش صدای بورس، سه اقتصاددان دانشگاه‌های آمریکا برنده امسال جایزه نوبل اقتصاد شدند. دیوید کارد، استاد اقتصاد دانشگاه برکلی، جاشوا انگریست استاد دانشگاه ام‌آی‌تی و گویدو ایمبنز، اقتصاددان دانشگاه استنفورد امروز جایزه نوبل اقتصاد را به خود اختصاص دادند.

دیوید کارد (‌دانشگاه کالیفرنیا) اصالت کانادایی دارد و در زمینه مهاجرت، دستمزد، آموزش و اثر تفاوت‌های جنسی و نژادی در بازار کار متخصص است. او در سال ۱۹۹۵ جایزه جان بیتس کلارک را برده بود که به اقتصاددانان جوان اعطا می‌شود.

جاشوا دیوید انگریست (دانشگاه آم‌آی‌تی) جزء اقتصاددانان برتر در حوزه‌های اقتصاد کار، اقتصاد شهری و اقتصاد آموزش است. او تحصیل کرده دانشگاه پرینستون است که ابتدا برای تدریس و تحقیق به دانشگاه هاروارد رفت و سپس از سال ۱۹۹۶ به دانشگاه ام‌آی‌تی پیوست.


بیشتر بخوانید:


گویدو آیمبنز( دانشگاه استنفورد) هلندی-آمریکایی است. او در دانشگاه براون تحصیل کرده و تحقیق و تدریس اقتصاد را نیز در دانشگاه هاروارد آغاز کرده و سپس به دانشگاه‌های یوسی‌ال‌ای و برکلی رفت. آیمبنز متخصص حوزه اقتصادسنجی است و از سال ۲۰۱۹ سردبیری مجله اکونومتریکا را برعهده دارد.

در بیانیه کمیته نوبل اقتصاد آمده است: «برندگان امسال نوبل علوم اقتصادی نشان داده‌اند که می‌توان به بسیاری از پرسش‌های بزرگ جامع پاسخ داد. راه‌حل آن‌ها استفاده از تجربه‌های طبیعی است. موقعیت‌هایی که در زندگی واقعی به وجود می‌آیند شبیه آزمایش‌های تصادفی هستند.»

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، در این بیانیه همچنین آمده است: «برندگان نوبل اقتصاد ۲۰۲۱ بینش جدیدی در مورد بازار کار به ما ارائه کردند و نشان دادند که نتیجه‌گیری‌ها در مورد علت و معلول می‌تواند از تجربه‌های طبیعی نشأت بگیرد. رویکرد آن‌ها به دیگر حوزه گسترش یافته و انقلابی در تحقیقات تجربی ایجاد کرده است.»

کد خبر 439807

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =