روسفید سرمایه‌گذاری کدام بازار است!؟

شاخص کل ابتدای سال جاری را در کانال یک میلیون و ۳۰۹ هزار واحد شروع کرد و بعد از گذشت ۲۰۰ روز از سال به ارتفاع یک میلیون و ۴۴۸ هزار واحد رسید و رشدی بیش از ۱۰ درصدی را تجربه کرد.

صدای بورس- زهره فدوی؛ بازار سرمایه از نیمه مرداد ماه سال گذشته که شروع به ریزش کرد بعد از گذشت حدود ده ماه و بعد از روی کار آمدن دولت سیزدهم و با ریاست و مدیریت محمد علی دهقان دهنوی روی خوشی را به سرمایه گذاران نشان داد.اما بازار از هفته پایانی مهرماه دوباره با ریزش همراه شده است.

برخی کارشناسان معتقدند که این ریزش اصلاحی جزیی است که بعد از گذشت مدتی بازار باز هم به روال صعودی خود باز خواهد گشت. شاخص کل ابتدای سال ۱۴۰۰ را در کانال یک میلیون و ۳۰۹ هزار واحد شروع کرد و بعد از گذشت ۲۰۰ روز از سال به ارتفاع یک میلیون و ۴۴۸ هزار واحد رسید و رشدی بیش از ۱۰ درصدی را تجربه کرد.

ارزش معاملات هم در همین بازه زمانی ۲۰۰ روزه، ۸.۵۸ درصد رشد کرد. اما اوضاع برای حجم معاملات خوب نبود به این صورت که افتی حدود ۱۹ درصدی را رقم زده است.

روسفید سرمایه‌گذاری کدام بازار است!؟

در بازار موازی، سکه پیشی گرفت

از ابتدای فرودین ماه ۱۴۰۰ تا ۱۴ مهر ماه سال جاری سکه امامی بیشترین میزان بازدهی را با بیش از ۱۳ درصد رشد قیمتی برای سرمایه گذاران خود به همراه داشته به طوری که از ده میلیون و ۴۰۶ هزار تومان در ابتدای سال به یازده میلیون و ۷۸۰ هزار تومان در نیمه مهر ماه رسیده است. بعد سکه در بازار ارز دلار و یورو حدود ۱۱ درصد رشد قیمتی را تجربه کرده اند به این صورت که دلار از ۲۴ هزار تومان به ۲۷ هزار تومان و یورو از ۲۸ هزار تومان به ۳۲ هزار تومان رسیده است. طلای ۱۸ عیار هم در دوره مورد گزارش بیش از ۷ درصد رشد قیمت را تجربه کرده است.

روسفید سرمایه‌گذاری کدام بازار است!؟

کدام نمادها بیشترین و کمترین بازدهی را داشتند؟

در ۲۰۰ روز اخیر در تابلو معاملات بورس تهران نمادهای معاملاتی سپید، کالا، شاراک، ولکار و میدکو بیشترین بازدهی را برای سهامداران خود به ارمغان آورده اند. سپید با ۲۰۵ درصد رشد بیشترین بازدهی را در گروه زراعت و خدمات وابسته داشته است.

روسفید سرمایه‌گذاری کدام بازار است!؟

در مقابل در تابلو معاملات بورس تهران نمادهای شلعاب با ۶۷ درصد، وسکرشا و خزر با ۶۰ درصد، سدور با ۵۸ درصد و کپشیر با ۵۶ درصد ریزش بیشترین افت قیمتی را تجربه کرده اند.

روسفید سرمایه‌گذاری کدام بازار است!؟

در تابلو معاملات فرابورس حسیر ۱۳۲ درصد، فرابورس با ۱۲۴ درصد، فگستر با ۱۱۸ درصد، مدیریت با ۹۸ درصد و بپاس با ۷۸ درصد بیشترین بازدهی قیمتی را از ابتدای سال تا نیمه مهر ماه کسب کرده اند.

روسفید سرمایه‌گذاری کدام بازار است!؟

از طرفی دیگر در تابلوی معاملات فرابورس نمادهای غویتا، سصفها، سدبیر، حآسا و کتوکا بیشترین کاهش قیمت را در بازه زمانی اعلام شده تجربه کرده اند.

روسفید سرمایه‌گذاری کدام بازار است!؟

در بازار پایه نماد باران با رشد ۷۶۱ درصدی پرچمدار بازدهی از ابتدای سال تا نیمه مهر ماه ۱۴۰۰ به شمار می رود. بعد از باران، نمادهای فکمند با ۱۸۵ درصد، کباده با ۱۴۳ درصد، شفارا با ۱۰۸ درصد و ولقمان با ۸۳ درصد بیشترین بازدهی را برای سهامداران خود به همراه داشته اند.

روسفید سرمایه‌گذاری کدام بازار است!؟

نمادهای معاملاتی سفاسی و قجام با ریزشی ۶۶ درصدی در جایگاه اول و دوم افت قیمتی در بازار پایه قرار دارند. بعد از این دو نماد وحافظ با ۶۳ درصد و تشتاد و فاهواز با ۶۱ درصد بیشترین کاهش را تجربه کرده اند.

روسفید سرمایه‌گذاری کدام بازار است!؟

کدام صندوق های سرمایه گذاری بیشترین و کمترین بازدهی را دادند؟

در بین صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله در بورس، صندوق سرمایه گذاری جسورانه فناوری آرمانی با نماد آرمانی بازدهی ۱۲۳۱ درصدی را به ارمغان آورده و بیشترین میزان سودآوری را برای سرمایه گذاران خود به همراه آورده است. بعد از آرمانی صندوق جسورانه پارتیان با ۱۹۴ درصد، صندوق اعتبارسرمایه نوآفرین با ۱۳۴ درصد، صندوق سرمایه گذاری سهام فراز داریک با ۴۱ درصد و صندوق سرمایه گذاری سهام زرین کوروش با ۳۲ درصد در رتبه دوم تا پنجم قرار دارند.

روسفید سرمایه‌گذاری کدام بازار است!؟

اما در همین مدت مورد گزارش صندوق هایی هم بودند که نتوانستند بازدهی مثبتی برای سرمایه گذاران خود داشته باشند از جمله این صندوق های می توان به ثروت، دارایکم، ویسرو، پارند و پیشگام اشاره کرد از بین ۱۶ تا ۱۰ درصد افت قیمت داشته اند.

روسفید سرمایه‌گذاری کدام بازار است!؟

کد خبر 439773

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =