لحظه به لحظه با بازار ۱۹ مهرماه ۱۴۰۰

با بازگشت تقاضا در بازار در روز دوشنبه ۱۹ مهرماه مواجه هستیم ؛ شاخص کل افزایش حدود ۹۰۰ واحدی در دقایق اولیه داشته و بیشترین تاثیرگذاران مثبت بر آن نمادهای شپنا، شستا، کالا ،شبندر و نوری بوده است. 

به گزارش صدای بورس به نظر می‌رسد از دلایلی که در دو روز گذشته روند اصلاحی را در بازار سهام شکل داده است افت قیمت ارز باشد. روز شنبه دلار کانال ۲۸ هزار تومان را از دست داد و در قیمت ۲۷ هزار و ۷۰۰ تومان معامله شد. روز گذشته هم دلار باز هم ریزشی شد.


۱۲:۳۰

رشد هزار و ۸۸۳واحدی شاخص کل (۰.۱۳درصد) آن را در ارتفاع یک میلیون و ۴۵۷هزار واحدی قرار داد. شاخص‌ هم وزن نیز ۰.۲۲درصد افت کرد.
ارزش معاملات خرد بورس و فرابورس به چهار هزار و ۳۵۰میلیارد تومان رسید. نمادهای شپدیس، فملی و فخوز بیشترین تاثیر در رشد شاخص کل بورس را به عهده داشتند.

در بورس امروز حقوقی‌ها حدود ۳۲۰میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند. ارزش کل معاملات خرد چهار هزار و ۳۵۰میلیارد تومان بود، اشخاص حقوقی ۲۲درصد یعنی ۹۸۰میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان هفت درصد از کل معاملات شد.

بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه «فلزات اساسی»، «فرآورده‌های نفتی» و «بانک‌ها و مؤسسات اعتباری» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «محصولات شیمیایی» و «منسوجات» به نفع حقیقی‌ها تمام شد.

سه نماد شپنا، فارس و سمگا لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به زاگرس، شغدیر و برکت معطوف بود.

مالکیت حقوقی در ترکیب سهامداری شرکت پالایش نفت اصفهان معادل ۳۸میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقیقی پتروشیمی زاگرس با برتری ۲۳میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.

امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۴۱نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۱۰۵نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول ۱۵۰میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم ۴۱۰میلیارد تومان بود.


۱۲:۰۰

برکت با قیمت ۳۱۹۴ تومان در سقف روزانه با تقاضای خرید همراه است و حجم معاملات آن از ۳۲ میلیون سهم عبور کرده است؛ خرید حقیقی ۱۰۰ درصد / #دیران #دروز #دسانکو #دلقما از دیگر نمادهایی هستند که در میان گروه دارویی با افزایش تقاضا در سقف روزانه قرار گرفته‌اند. 


۱۱:۴۰

رشد قیمت مس تحرکات مثبتی را در نماد #فملی به دنبال داشته است.


۱۱:۳۰

قندی ها نیز با نوسان منفی قیمت همراه اند.#قثابت, #قصفها, #قچار, #قنیشا, #قنقش, #قجام و #قپیرا مثبت و متعادل اند.#قمرو, #قشکر, #قلرست و #قزوین با افت قیمت تعادل میان خریداران و فروشندگان را تجربه می کنند.#قیستو پر عرضه ی گروه است.


۱۱:۲۵

روند معاملات محصولات شیمیایی:

شپدیس با قیمت ۱۹۱۱۱ تومان افزایش بیش از ۲ درصدی داشته و حجم معاملات آن کمتر از ۵۰۰ هزار سهم است؛ خرید حقیقی ۸۱ درصد و حقوقی ۱۹ درصد 

نوری با افزایش بیش از ۱ درصد به قیمت ۱۰۸۸۹ تومان رسیده و دادوستد ۱ میلیون سهم را پشت سر گذاشته است؛ خرید حقیقی ۹۵ درصد 

آریا با رشد بیش از ۱ درصدی و قیمت ۱۱۳۲۰ تومان حجم معاملات بیش از ۵۰۰ هزار سهمی داشته است؛ خرید حقیقی ۸۴ درصد و حقوقی ۱۶ درصد 

تاپیکو همراه با نوسان منفی حوالی صفر تابلو به قیمت ۱۴۶۲ تومان رسیده و حجم معاملات آن به ۶ میلیون سهم رسیده است؛ خرید حقیقی ۶۸ درصد و حقوقی ۳۲ درصد 

پترول با نوسان منفی بر روی قیمت ۳۶۸ تومان حجم معامله ۱۶ میلیونی را ثبت کرده است؛ خرید حقیقی ۷۸ درصد و حقوقی ۲۲ درصد 

#زاگرس #شسینا #شکربن #شاروم #ساینا #شغدیر نمادهایی هستند که در میان این گروه با افزایش تقاضا تا سقف روزانه پیش‌روی کرده‌اند. 


۱۱:۰۰

برقی ها نیز نوسان قیمت را تجربه می کنند.#دماوند, #بجهرم, #مبین, #آبادا و #بزاگرس مثبت و متعادل اند.#بمپنا, #بگیلان, #ونیرو, #بکهنوج, #وهور و #بفجر با گرایشی منفی متعادل داد و ستد می شوند.


۱۰:۴۷

کاشی و سرامیکی ها نیز نوسان قیمت را تجربه می کنند.#کپارس, #کترام و #کساوه مثبت و متعادل اند.#کصدف نماد مورد توجه گروه است.#کحافظ و #کلوند با گرایشی منفی متعادل اند.#کسعدی نماد پر عرضه ی گروه است.


۱۰:۳۰

گروه هتل داری نیز با افت قیمت داد و ستد می شوند.#سمگا, #گدنا, #گپارس و #گنگین منفی و متعادل اند.#گکیش با افزایش تقاضا معامله می شوند.#گکوثر و #گشان مثبت و متعادل است.


۱۰:۲۰

کانه های فلزی امروز با نوسان قیمت داد و ستد می شوند.#کاما #ومعادن #کچاد #کنور #کبافق مثبت و متعادل اند.#کدما #کگل #کروی #کمنگنز نیز با افت قیمت متعادل معامله می شوند.


۱۰:۱۲

اطلاعات بازار:

شاخص کل ۱,۴۶۰,۸۹۳     

۵۲۸۲.۴۱ واحد مثبت

ارزش بازار ۵۸,۷۰۴,۶۳۱ میلیارد ریال

ارزش معاملات ۱۳,۳۲۳ میلیارد ریال

حجم معاملات ۱.۴۴۰ میلیارد سهم

نمادهای تاثیر گذار در شاخص

نوری ۵۱۹ واحد مثبت

فولاد ۴۳۷ واحد مثبت

پارسان ۳۷۲ واحد مثبت

شستا ۲۸۲ واحد مثبت

وغدیر ۲۵۰ واحد مثبت

برکت ۱۹۹ واحد مثبت

فملی ۱۹۹ واحد مثبت

بیشترین حجم معاملات :

دی ۱۵۹ میلیون سهم

کرمان ۷۱ میلیون سهم

خودرو ۶۱ میلیون سهم

خپارس ۵۳ میلیون سهم

خساپا ۵۲ میلیون سهم


۹:۴۷

بانکی ها نیز با گرایشی مثبت داد و ستد می شوند.#دی, #وبملت, #وتجارت, #وبصادر, #وپارس, #وپست, #ونوین, #سامان و #وسینا مثبت و متعادل اند.در این میان #وگردش پر عرضه و #وخاور, #وملل و #وپاسار با افت قیمت متعادل اند.


۹:۴۵

فلزات اساسی نیز با گرایشی مثبت همراه اند.#فجهان, #فسبزوار, #فولاد, #فملی, #ذوب, #فخوز, #فسرب, #فاسمین, #فزرین, #فروی و #فپنتا از جمله نمادهای مثبت و متعادل گروه اند.#فروس, #وسدید, #کیمیا, #فولای و #فوکا نیز با افت قیمت تعادل میان خریداران و فروشندگان را تجربه می کنند.


۹:۴۰

نفتی ها نیز امروز با گرایشی مثبت داد و ستد می شوند.#شپنا, #شبندر, #شبریز, #شاوان, #شراز, #شپاس, #شبهرن و #شرانل مثبت و متعادل اند.#شزنگ پر عرضه ی گروه است.


۹:۰۹

با بازگشت تقاضا در بازار در روز دوشنبه ۱۹ مهرماه مواجه هستیم ؛ شاخص کل افزایش حدود ۹۰۰ واحدی در دقایق اولیه داشته و بیشترین تاثیرگذاران مثبت بر آن نمادهای #شپنا #شستا #کالا #شبندر و #نوری بوده است. 


۹:۴۸

خودرویی ها نیز امروز با برتری خریداران داد و ستد می شوند.#خودرو, #خساپا, #خگستر, #خبهمن, #خپارس, #خزامیا, #ختور, #خزر, #ختراک, #خریخت, #خوساز, #خچرخش, #خشرق, #خاهن, #ورنا, #خپویش و #خکمک مثبت و متعادل اند.#خفناور پر عرضه و #تشتاد, #خفنر ,#خرینگ, #خمحرکه و #خاور با افت قیمت تعادل میان خریداران و فروشندگان را تجربه می کنند.


۸:۴۷

🔹برترین‌های تقاضای #بورس

#ولیز

#پارند

#سنیر

🔹بیشترین عرضه بورس

#وسرضوی

#بکاب

#وسفارس

🔹برترین‌های تقاضای #فرابورس

#قاسم

#ساینا

#شاوان

🔹بیشترین عرضه فرابورس

#غگیلا

#بپارس


                                                                                                                                                                             

کد خبر 439758

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =