۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۴
ارزها کم تغییر باقی ماندند

بیشتر ارزهای مهم در دنیا کم تغییر باقی ماندند. 

به گزارش صدای بورس، سازمان توسعه و همکاری اقتصادی از توافق کشورهای عضو این سازمان برای افزایش مالیات شرکت های بین المللی به حداقل ۱۵ درصد از سال آینده خبر داد.

برخی از شرکت های بزرگ آمریکا از جمله مخالفان اصلی اجرایی شدن چنین پیشنهادی بودند اما با نهایی شدن این پیشنهاد قرار است نرخ مالیاتی جدید در ۱۳۶ کشور که روی هم رفته حدود ۹۰ درصد کل تولید ناخالص داخلی جهان را در اختیار دارند اجرایی شود. آلمان و فرانسه این طرح را از حدود دو سال قبل پیشنهاد داده بودند.

شاخص دلار (نرخ های زیر بر حسب ساعت پایانی معاملات بازارهای ارزی نیویورک محاسبه شده است)

شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ۰.۰۲ درصد کاهش نسبت به روز گذشته، در سطح ۹۴.۱۱۵ واحد بسته شد.

شاخص دلار معمولا در برابر شش ارز مهم جهانی یا ۱۰ ارز برتر جهانی بیان می شود که شاخص دلار شاخص ۱۰ ارزی و در بردارنده تغییرات قیمتی دلار مقابل ارزهای یورو، پوند انگلیس، روپیه هند، دلار استرالیا، دلار کانادا، دلار سنگاپور، فرانک سوییس، رینگت مالزی، ین ژاپن و یوان چین است.


بیشتر بخوانید:


نرخ برابری هر فرانک سوئیس نیز معادل ۱.۰۷۸ دلار اعلام شد.

ارزهای اروپایی

در تازه‌ترین دور از معاملات، پوند با ۰.۰۱ درصد افزایش نسبت به روز قبل خود و به ازای ۱.۳۶۱ دلار مبادله شد. یورو ۰.۰۱ درصد بالا رفت و با ماندن در کانال ۱.۱۵ به ۱.۱۵۷ دلار رسید.

ارزهای آسیایی

در معاملات بازارهای ارزی آسیایی، هر دلار با ۰.۰۵ درصد کاهش به ۱۱۲.۲۴۳ ین رسید.

به گزارش ایسنا، در برابر همتای استرالیایی، هر دلار آمریکا به ازای ۱.۳۶۸ دلار مبادله شد. همچنین نرخ برابری دلار معادل ۶.۴۴۴ یوان چین اعلام شد.

کد خبر 439732

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =