حذف تدریجی ارز ۴۲۰۰ مشکل پیشروی داروسازان 

مشکلی که شرکت گروه سرمایه گذاری البرز با آن مواجه است حذف تدریجی ارز ۴۲۰۰ تومانی از صنعت دارو بود لازمه آن هم برای حفظ سودآوری شرکت‌های دارویی افزایش نرخ خواهد بود که اتفاق افتاد و حدود ۴۵ درصد بود.

فرشید مرادی، مدیر عامل شرکت گروه سرمایه گذاری البرز در گفت و گو با صدای بورس:

مشکلی که شرکت با آن مواجه است حذف تدریجی ارز ۴۲۰۰ تومانی از صنعت دارو بود لازمه آن هم برای حفظ سودآوری
شرکت‌های دارویی افزایش نرخ خواهد بود که اتفاق افتاد و حدود ۴۵ درصد بود.

امید است روند افزایش نرخ به شکلی که حفظ حاشیه سود صنعت باشد تداوم پیدا کند در شرایط فعلی به آینده صنعت دارو خوش بین هستیم.

شرکت در ۶ ماهه ابتدای توانست ۵ هزار میلیارد به شکل برآوردی فروش تلفیقی داشته باشد در شرکت‌های ( عملکرد رشد ۹۵ درصدی شرکت پخش البرز، رشد فروش ۱۰۰ درصدی شرکت سبحان انکولوژی و رشد ۴۵ درصدی شرکت البرز دارو) تابعه نیز عملکرد های خوبی دیده می‌شود.

امید است با وجود برنامه ها و توجه به صادرات در شرکت های تابعه چشم انداز خوبی از انتهای سال برای سهامداران ارائه دهیم.

حذف ارز در ابتدای امر منجر به افزایش بهای تمام شده و خرید مواد اولیه می‌شود، معمولا با توجه به استراتژیک بودن دارو حفظ حاشیه سودآوری در این صنعت نکته مهمی است.

در سال‌های قبل بالا رفتن نرخ ارز با افزایش نرخ محصولات همراه بود و طبیعتا تقویت سیستم بیمه باید انجام شود که بار گران شدن دارو بر مردم تحمیل نشود.

تا به اینجا دو پله افزایش نرخ داشتیم و امید است این روند تا زمانی که بتواند به حاشیه سودآوری صنعت کمک کند و ثبات را به صنعت بازگرداند ادامه یابد.

برنامه برای تقویت توسعه و بهبود وضعیت GMP شرکت های تولیدی را داریم، توجه به محصولات نوین ارتقای وضعیت شرکت ها ( به شکلی که تمرکز بر صادرات باشد) نیز در برنامه قرار گرفته است.

۱۴ شرکت هدف صادراتی در دست داریم و به دنبال این هستیم با ثبت محصولات و حتی تولید در آن کشورها رشد فروش قابل قبولی در سال جاری و سال بعد برای سهامدران ارائه دهیم.

کد خبر 439704

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =