۱۳۰۰ تن سِرُم، سردرگُم در گمرک

در روزهای گذشته اعلام شد ۱۳۰۰ تن سرم بیش از یک ماه در گمرک مانده و مجوز ترخیص آن صادر نشده است.

به گزارش صدای بورس، معاون فنی گمرک در مکاتبه جدید با شرکت‌های دارویی خواستار توضیحات آنها مبنی بر هماهنگی شدن واردات سرم‌های انسانی با سازمان غذا و دارو شد.

در روزهای گذشته اعلام شد ۱۳۰۰ تن سرم انسانی بیش از یک ماه در گمرک مانده و وزارت بهداشت مجوز ترخیص را صادر نکرده است. بر همین اساس مهرداد جمال ارونقی ،معاون امور گمرکی در نامه ای خواستار پیگیری و ارائه مستندات شد:

تکلیف ۱۳۰۰ تن سرم در گمرک مشخص شود

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، متن این نامه به شرح زیر است:

شرکت های دارویی; اریکه تجارت ویستا ; تامین فارمد تهران; درمان یاب آنا وپخش رازی

به پیوست تصویر نامه شماره، ۸۹۴۹۲۱ /۱۴۰۰ مورخ ۱۴۰۰/۱۰/۷ این حوزه معاونت با عنوان معاون محترم وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و رئیس سازمان غذا و دارو مبنی بر واردات و تخلیه بیش از ۱۳۰۰ تن سرم انسانی ظرف ۳۰ روز گذشته در انبارهای شرکت انبار عمومی گمرک تهران ارسال می‌گردد.

نظر بر این است که از سوی وزارت بهداشت طی مصاحبه رسانه‌ای یوم جاری اعلام شده است این حجم سرم انسانی محموله‌هایی هستند که به سازمان غذا و دارو اعلام نشده و بدون هماهنگی آن سازمان وارد کشور شده و در گمرک تهران تخلیه و دپو شده است. مقتضی است نسبت به مورد ظرف ۴۸ ساعت آتی توضیحات آن شرکت کرد در این خصوص مستندا مبنی بر هماهنگی یا عدم هماهنگی قبلی با سازمان غذا دارو برای واردات سرم‌های دپو شده به این حوزه معاونت اعلام تا بررسی‌های لازم در این خصوص صورت پذیرد. تصویری در اعلام پاسخ به همراه مستندات مربوطه مورد تاکید است.

کد خبر 439504

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =