نگاهی به بازار تب دار سرمایه/ افت ۲۵ درصدی ارزش کل معاملات

ارزش کل معاملات در این هفته معاملاتی با افت ۲۵ درصدی نسبت به هفته معاملاتی قبل به ۲۳ هزار و ۲۵۳ میلیارد تومان رسید.

به گزارش صدای بورس، در طول هفته معاملاتی گذشته شاخص کل بورس با ۳.۶۵ درصد افزایش به میزان ۵۰ هزار و ۵۷۱ واحد تغییر داشته و از یک میلیون و ۳۸۶ هزار و ۴۵۱ واحد به تراز یک میلیون و ۴۳۷ هزار و ۲۲ واحد رسید.

کوروش آسایش، کارشناس بازار سرمایه با این مقدمه بیان کرد: همچنین سایر شاخص‌ها از جمله شاخص صنعت نیز با رشد ۴.۲۹ درصدی، به سطح یک میلیون و ۳۲۴ هزار و ۴۱۰ واحد رسید.

او افزود: اما شاخص میانگین موزون ۵۰ شرکت فعال‌تر، ۴.۷۴ درصد رشد پیدا کرده است. همچنین شاخص کل هم وزن نیز که نشانگر رشد یا کاهش شرکت‌های کوچکتر بازار سرمایه است، با افزایش حدود ۱.۲۸ درصدی از ۴۱۵ هزار و ۴۹۹ واحد به سطح ۴۲۰ هزار و ۷۹۹ واحد رسیده است.

نگاهی به بازار تب دار سرمایه/ افت ۲۵ درصدی ارزش کل معاملات


بیشتر بخوانید:


آسایش در خصوص آمار معاملات هفته اخیر بورس تهران اظهار کرد: ارزش کل معاملات بورس اوراق بهادار تهران در این هفته معاملاتی با افت ۲۵ درصدی نسبت به هفته معاملاتی قبل، از مبلغ ۳۰ هزار و ۸۸۹ میلیارد تومان به ۲۳ هزار و ۲۵۳ میلیارد تومان رسید. میانگین ارزش معاملات در هفته‌ای که گذشت روزانه ۵ هزار و ۸۱۳ میلیارد تومان بود.

او در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان بیان کرد: حجم کل معاملات نیز، از ۳۵ میلیارد و ۸۹۰ میلیون سهم به ۲۴ میلیارد و ۸۰۱ میلیون سهم رسید، که نسبت به هفته گذشته افت ۳۰ درصدی را نشان می‌دهد.

نگاهی به بازار تب دار سرمایه/ افت ۲۵ درصدی ارزش کل معاملات
آسایش در رابطه با سایر بازارهای بورس تهران گفت: ارزش معاملات در بازار بدهی به میزان ۱۷ درصد نسبت به هفته گذشته افزایش داشته و از ۱۷۰ میلیارد تومان به ۲۰۰ میلیارد تومان رسیده است. همچنین حجم معاملات اوراق بدهی نیز با افزایش ۱۶ درصدی همراه بود.

این کارشناس بازار سرمایه در خصوص وضعیت بازار مشتقه که شامل قراردادهای آتی و اختیار خرید و فروش سهام می‌شود، اظهار کرد: ارزش معاملات در بازار مشتقه با کاهش ۲۷ درصدی از ۲۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان به ۱۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان رسید، حجم معاملات این بازار نیز با کاهش ۵۶ درصدی از ۴ میلیون قرارداد به ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار قرارداد رشد کرد.

آسایش در رابطه با وضعیت صندوق‌های سرمایه گذاری نیز گفت: ارزش معاملات صندوق‌های سرمایه گذاری قابل معامله در بورس (etf) نیز با کاهش ۱۰ درصدی از ۶ هزار و ۸۵۷ میلیارد تومان به ۶ هزار و ۱۰۵ میلیارد تومان رسید و حجم معاملات در صندوق‌های سرمایه گذاری با کاهش ۹.۶ درصدی از ۴ میلیارد و ۸۴ میلیون یونیت به ۳ میلیارد و ۶۹۱ میلیون یونیت رسید.

نگاهی به بازار تب دار سرمایه/ افت ۲۵ درصدی ارزش کل معاملات

کد خبر 439329

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =