شاخص با رشد ۱۱ هزار واحدی به کار خود پایان داد

شاخص کل بورس در پایان معاملات هفته اول مهرماه، با رشد ۱۱ هزار واحدی به کار خود پایان داد.

به گزارش صدای بورس، رشد ۱۱هزار و ۵۸۳واحدی شاخص کل (۰.۸۱درصد) آن را در ارتفاع یک میلیون و ۴۳۷هزار واحدی قرار داد.شاخص‌ هم وزن نیز ۰.۳درصد رشد کرد.

ارزش معاملات خرد بورس و فرابورس به حدود ۶هزار و ۳۳۵میلیارد تومان رسید. نمادهای پارسان، وغدیر و شپدیس بیشترین تاثیر در رشد شاخص کل بورس را به عهده داشتند.


بیشتر بخوانید:


در بورس امروز حقوقی‌ها حدود یک میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند. ارزش کل معاملات خرد ۶هزار و ۳۳۰میلیارد تومان بود، اشخاص حقوقی ۱۸درصد یعنی هزار و ۱۶۰میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان سهم ناچیزی از کل معاملات شد.

بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه «فلزات اساسی»، «بانک‌ها و مؤسسات اعتباری» و «بیمه‌ و صندوق ‌بازنشستگی» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «محصولات شیمیایی» و «رایانه و فعالیت‌های وابسته به آن» به نفع حقیقی‌ها تمام شد.

سه نماد #فجهان، #فسبزوار و #وبملت لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به #شپدیس، #شیراز و #تاپکیش معطوف بود.

مالکیت حقوقی در ترکیب سهامداری شرکت مجتمع جهان فولاد سیرجان معادل ۴۹میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقیقی پتروشیمی پردیس با برتری ۱۱۰میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.

امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۶۸نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۱۰۴نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول ۴۵۰میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم ۴۳۰میلیارد تومان بود.

شاخص با رشد ۱۱ هزار واحدی به کار خود پایان داد

کد خبر 439268

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =