پالایشی ها؛ تاثیرگذارترین گروه در بازار فردا

یک کارشناس بازار سرمایه اعلام کرد: کاهش شدت عرضه ها و معاملات بهتر در لحظات پایانی بازار امروز، گواه روز معاملاتی بهتری را برای فردا می‌دهد.

مژده ابراهیمی- صدای بورس، باتوجه به رشد قیمت دلار در بازار آزاد در روز جاری و رشد قیمت‌های جهانی، می‌توان برای روز معاملاتی آتی روندی مثبت و صعودی در کلیت بازار انتظار داشت و به احتمال زیاد اقبال به سهام گروه پالایشی بیش از سایر گروه ها خواهد بود.

نوید اختری زاده، مدیر آموزش شرکت کارگزاری بانک دی در گفت و گو با صدای بورس گفت: امروز ششم مهرماه سال ۱۴۰۰، شاخص کل بورس با رشد اندک ۷۳۲ واحدی به ۱۴۲۵۰۰۰ واحد رسید، اما در شاخص کل هم‌وزن شاهد ۱۴۱۰ واحد افت بودیم که نشان می دهد اقبال سهامداران بازارسرمایه بیشتر به سهام بزرگ بازار و سهم‌های بنیادی بوده‌ است.؛ در کل شاهد خروج ۲۴۸ میلیارد تومان نقدینگی توسط اشخاص حقیقی از بازار بودیم که آهنگ خروج پول حقیقی‌ها از بازار به صورت محسوس کاهش یافته است.

سرمایه گذاران در تریددی و دودلی

مدیرآموزش شرکت کارگزاری بانک دی بیان کرد: ارزش معاملات خرد امروز به حدود ۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان رسید که حاکی از تردید و دودلی در بین سرمایه‌گذاران بازارسرمایه است و بازار منتظر مُحرکی مناسب برای آغاز روند صعودی خود است.
اختری زاده عنوان کرد: در چند هفته اخیر و پس از رسیدن شاخص کل بورس به مقاومت سرسخت یک میلیون و پانصد و چهل هزار واحد، شاهد اُفت کلی بازار سرمایه بودیم، ولی در چند روز اخیر شدت عرضه ها و میزان اُفت قیمت ها کاهش قابل توجهی داشته است. همچنین این امر می‌تواند موید این مطلب باشد که دوره کوتاه مدت نزولی بازار رو به اتمام است و در شرف بازاری رو به بالا و صعودی خواهیم بود.


بیشتر بخوانید:


انتظار روند مثبت در بازار فردا


به گفته وی در چند روز اخیر ، باوجود رشد هرچند اندک شاخص کل بورس کلیت بازار حال و روز مناسبی را تجربه نکرده، ولی در کاهش شدت عرضه ها و معاملات بهتر در لحظات پایانی روز معاملاتی جاری گواه روز معاملاتی بهتری را برای فردا می‌دهد.

مدیر آموزش شرکت کارگزاری بانک دی تصریح کرد: گزاراشات ماهانه اکثر شرکت ها در بازار حاکی از اوضاع مناسب سودسازی شرکت ها دارد و به نظر می‌رسد افت اخیر قیمت ها مقطعی است و به زودی می‌توان شاهد برگشت قیمت سهام شرکت های پر پتانسیل باشیم. همچنین باتوجه به رشد قیمت دلار در بازار آزاد در روز جاری و رشد قیمت‌های جهانی به خصوص قیمت جهانی نفت می‌توان برای روز معاملاتی آتی روندی مثبت و صعودی در کلیت بازار انتظار داشت و به احتمال زیاد اقبال به سهام گروه پالایشی بیش از سایر گروه ها خواهد بود.

کد خبر 439217

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =