شاخص کل با رشد ۷۲۹واحدی معاملات را به پایان برد

شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز ۶ مهرماه، با رشد ۷۳۰ واحدی به کار خود پایان داد.

به گزارش صدای بورس رشد ۷۲۹واحدی شاخص کل (۰.۰۵درصد) آن را در ارتفاع یک میلیون و ۴۲۵هزار واحدی قرار داد. شاخص‌ هم وزن نیز ۰.۳۳درصد افت کرد.
ارزش معاملات خرد بورس و فرابورس به حدود پنج هزار و ۸۰میلیارد تومان رسید.
نمادهای پارسان، شبندر و وغدیر بیشترین تاثیر در رشد شاخص کل بورس را به عهده داشتند.


بیشتر بخوانید:


در بورس امروز حقوقی‌ها حدود ۲۶۰میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند. ارزش کل معاملات خرد پنج هزار و ۱۰۰میلیارد تومان بود، اشخاص حقوقی ۱۹درصد یعنی ۹۷۰میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان پنج درصد از کل معاملات شد.

بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه «فلزات اساسی»، «بانک‌ها و مؤسسات اعتباری» و «محصولات شیمیایی» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «فرآورده‌های نفتی» و «رایانه و فعالیت‌های وابسته به آن» به نفع حقیقی‌ها تمام شد.

سه نماد کیمیاتک، فسبزوار و فولاد لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به شبندر، توسن و شپنا معطوف بود.

مالکیت حقوقی در ترکیب سهامداری شرکت آریان کیمیا تک معادل ۴۶میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقیقی پالایش نفت بندرعباس با برتری ۳۶میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.

امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۵۰نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۱۰۴نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول ۱۹۰میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم ۴۱۰میلیارد تومان بود.

شاخص کل با رشد ۷۲۹واحدی معاملات را به پایان برد

کد خبر 439207

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =