بعد از تعطیلات،کدام سهام را بخریم؟/ پیش بینی بازار ۶ شهریور ۱۴۰۰

یک کارشناس بازار سرمایه اعلام کرد: به نظر می رسد بسیاری از سهم های بازار در قیمت های جذابی برای خرید قرار دارند و انتظار کاهش قیمت بیشتر،دور از ذهن است.

به گزارش صدای بورس، هفته اول مهرماه با صعود امیدوارکننده شاخص بورس همراه بود به گونه‌ای که در اولین روز هفته شاهد رشد سی هزار واحدی شاخص کل بودیم. اما در ادامه و به دلیل تعطیلی روز دوشنبه معاملات از رونق خاصی برخوردار نبود.

علی خسرو شاهی، مدیر سرمایه گذاری سبد گردان اندیشه صبا ضمن بیان مطالب بالا افزود: البته بسیاری از شرکت های بزرگ بورسی با توجه به سودهای پیش بینی شده ارزنده بوده و انتظار کاهش بیشتر قیمت سهام این شرکتها دور از ذهن است.

وی افزود: در چند روز گذشته شاهد افزایش قیمت جهانی برخی از محصولات پتروشیمی و بخصوص اوره بودیم که این مساله در کنار رای دیوان عدالت اداری مبنی بر ابطال بخشنامه سازمان مالیاتی که خبر مثبتی برای شرکت‌های فعال در مناطق کمتر توسعه یافته از جمله تعدادی از شرکت‌های پتروشیمی به حساب می‌آید می تواند امیدها را برای ادامه روند مثبت قیمت سهام برخی از شرکتهای پتروشیمی ازجمله اوره سازها بیشتر کند.


بیشتر بخوانید:


خسرو شاهی با اعلام اینکه با پایان شهریور ماه انتشار گزارشات فعالیت ماهانه شرکت ها شروع می شود، افزود: فعالان بازار منتظر انتشار گزارش های بهتری در شهریور ماه نسبت به مرداد ماه هستند همچنین به دلیل مشکلات بوجود آمده در تامین انرژی برق بسیاری از شرکت‌های فولادی و سیمانی در مرداد ماه و کاهش قطعی برق در شهریور ماه به نظر می‌رسد گزارش شهریور ماه شرکت‌ها شرایط بهتری داشته باشد.به عنوان نمونه در گزارش ماهانه شهریور ماه شرکت فولاد مبارکه شاهد افزایش ۳۵درصدی فروش نسبت به ماه قبل بودیم

او در ادامه گفت: علاوه بر اوره سازها و فولادی ها به نظر می‌رسد گروه پالایشی هم با اقبال خوبی مواجه شده است. با توجه به صحبت‌های رئیس سازمان بورس مبنی بر ملاحظات مثبت وزارت نفت مبنی بر نرخ خوراک پالایشگاهی ها این صنعت هم به یکی از گزینه‌های جذاب سرمایه‌گذاران تبدیل شده است.

مدیر سرمایه گذاری سبد گردان اندیشه صبا در پایان یادآور شد: با توجه به مطالب عنوان شده به نظر می رسد بسیاری از سهم های بازار در قیمت های جذابی برای خرید سرمایه گذاران قرار دارند و انتظار کاهش قیمت بیشتر کمی دور از ذهن است. بر این اساس احتمالا روز سه شنبه بازار متعادلی را شاهد باشیم و رفته رفته با انتشار گزارشات ماهانه طرف خریدار دست برتر بازار را داشته باشد.

کد خبر 439152

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ناشناس IR ۰۵:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
    0 0
    همشون چرت وپرت میگن