لحظه به لحظه با بازار سوم مهرماه ۱۴۰۰

هفته گذشته بازار سهام با روند منفی همراه شد و شاخص کل بورس کانال یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد را از دست داد و به محدوده یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد رسید. چه عواملی در ریزش بازار نقش داشتند و روند بازار هفته جاری به چه صورت است؟

به گزارش صدای بورس، در دو هفته گذشته وضعیت بازار چندان خوب نبود و عملکرد منفی حاصل عوامل گوناگون است. اگرچه صفوف فروش سنگینی نداشتیم اما خریداران هم عجله‌ای برای خرید نداشتند و صبورانه منتظر کمتر شدن قیمت‌ها بودند.

۸:۵۰

🔹برترین‌های تقاضای #بورس

#شتران

#پارند

#ولیز

🔹بیشترین عرضه بورس

#کدما

#کالا

#آپ

🔹برترین‌های تقاضای #فرابورس

#شکام

#اتکای

#توسن

🔹بیشترین عرضه فرابورس

#فرابورس

#بپاس

#ساینا

۹:۰۷

بازار امروز با گرایشی مثبت آغاز به کار کرده است.

۹:۲۴

تقاضا در معاملات امروز نفتی ها محسوس است.#شپنا, #شتران, #شبریز, #شاوان, #شبندر و #شزنگ نماد های مورد توجه گروه اند.#شبهرن, #شراز و #شرانل نیز مثبت و متعادل اند.

۹:۲۵

فلزات اساسی نیز امروز با تقاضا همراه اند.#فجهان, #فسبزوار, #فملی, #فخوز, #فمراد, #فجر, #فروی و #فایرا مثبت و متعادل اند.نماد #فولاد و #فاسمین نیز در آستانه ی شکلگیری صف خرید هستند.#ذوب, #هرمز, #کاوه, #فسرب و #فتوسا نمادهای مورد توجه گروه اند.

۹:۳۰

بانکی ها نیز با گرایشی مثبت داد و ستد می شوند.#دی, #وتجارت, #وبملت, #وبصادر, #وپارس, #وپست, #ونوین, #وپاسار, #وکار و #وسینا مثبت و متعادل اند.

۹:۴۲

خودرویی ها نیز معاملاتی سبز رنگ را تجربه می کنند.#خموتور, #خاور, #خنصیر, #خمحور, #خوساز, #خلنت, #خمحرکه, #خکار, #خاهن, #ختوقا, #خشرق, #خمهر و #خکاوه مثبت و متعادل اند.#خرینگ, #خریخت و #خزامیا از جمله نمادهای مورد توجه گروه اند.#خفناور و #خپویش با فشار فروش همراه اند.

۱۰:۱۵

اطلاعات بازار :

شاخص کل ۱,۴۱۳,۹۹۴

۲۷۵۴۳.۲۴ واحد مثبت

ارزش بازار۵۶,۸۱۹,۲۸۸ میلیارد ریال

ارزش معاملات ۲۶,۷۷۴ میلیارد ریال

حجم معاملات ۲.۶۰۵ میلیارد سهم

نمادهای تاثیر گذار در شاخص

فولاد ۳۳۵۴ واحد مثبت

فملی ۲۲۸۹ واحد مثبت

فارس ۱۶۴۲ واحد مثبت

پارسان ۱۴۵۱ واحد مثبت

شستا ۱۴۱۳ واحد مثبت

وغدیر ۱۲۱۸ واحد مثبت

شپدیس ۱۱۵۲ واحد مثبت

بیشترین حجم معاملات

فجهان ۲۸۱ میلیون سهم

دی ۲۴۶ میلیون سهم

خپارس ۱۱۴ میلیون سهم

شتران ۱۱۱ میلیون سهم

خودرو ۱۰۹ میلیون سهم

۱۰:۳۰

حمل و نقلی ها امروز متعادل داد و ستد می شوند.#حکشتی نماد مورد توجه گروه است.#حآفرین, #حسیر, #حتاید, #حتوکا, #حپارسا و #حسینا با گرایشی مثبت و متعادل اند.#حپترو, #حگردش, #حریل, #حآسا, #حفارس و #توریل منفی و متعادل اند.

۱۱:۲۰

با پرحجم تر شدن صف پالایشی ها شاهد اقبال به نمادهای بزرگ در گروه های دیگر نیز هستیم و #فولاد و #فملی به سمت تشکیل صف خرید حرکت میکنند.

۱۱:۴۰

#فجهان و #فمراد همچنان پر عرضه با فشار فروش همراه اند.#فسبزوار در آستانه ی صف فروش است.

۱۲:۱۹

نرخ سود بازار بین بانکی با افزایش ۰.۳۶ درصدی نسبت به آخرین نرخ هفتگی این بازار، به ۱۹.۱ درصد افزایش یافت.

۱۲:۳۰

رشد ۳۵هزار و ۶۵۸واحدی شاخص کل (۲.۵۷درصد) آن را در ارتفاع یک میلیون و ۴۲۲هزار واحدی قرار داد. شاخص‌ هم وزن نیز ۱.۸درصد رشد کرد.
ارزش معاملات خرد بورس و فرابورس به بیش از ۶هزار و ۴۸۵میلیارد تومان رسید. نمادهای فولاد، فملی و فارس بیشترین تاثیر در رشد شاخص کل بورس را به عهده داشتند.

در بورس امروز حقیقی‌ها حدود ۲۸۰ میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند. ارزش کل معاملات خرد ۶هزار و ۴۵۰میلیارد تومان بود، افراد حقیقی ۸۳درصد یعنی پنج هزار و ۳۴۰میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان چهار درصد از کل معاملات شد.

بیشترین ورود پول حقیقی به بورس و فرابورس در سه گروه «فرآورده‌های نفتی»، «محصولات شیمیایی» و «شرکت‌های چندرشته‌ای صنعتی» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «فلزات اساسی» و «بانک‌ها و مؤسسات اعتباری»به نفع حقوقی‌ها تمام شد.

سه نماد شپنا، شتران و شپدیس لقب بیشترین افزایش سهام حقیقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقوقی‌ها نیز بیشتر به فجهان، فسبزوار و فجهان معطوف بود.

مالکیت حقیقی در ترکیب سهامداری شرکت پالایش نفت اصفهان معادل ۱۰۰میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقوقی مجتمع جهان فولاد سیرجان با برتری ۹۵میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.

امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۹۹نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۸۳نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول ۷۱۰میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم ۴۳۰میلیارد تومان بود.

کد خبر 439035

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =