لحظه به لحظه با بازار ۳۱ شهریور ۱۴۰۰

بازار سرمایه دیروز با افت ۳۶ هزار واحدی شاخص کل رو به رو شد و کانال ۱٫۴ میلیون واحدی را از دست داد. روند بورس در روزهای آینده به چه صورت است؟

به گزارش صدای بورس ؛ علی عصاری کارشناس بازار سهام درباره روند فعلی بازار سرمایه گفت: در حال حاضر ترس در بورس غیرقابل انکار است.

همچنین علاوه بر آن روند اخبار سیاسی و تحولاتی که در سیاست کلان در حال رخ دادن است تاثیر منفی بر تحرکات فعلی بازار گذاشته است.

بنابراین تا رسیدن به یک ثبات در سیاست‌گذاری‌ها روند خنثی و منفی برای بورس قابل پیش‌بینی است.

۸:۵۰

🔹برترین‌های تقاضای #بورس

#فسبزوار

#پارند

#ولیز

🔹بیشترین عرضه بورس

#آپ

#ددامح

#آبادا

🔹برترین‌های تقاضای #فرابورس

#اتکای

#توسن

#حآفرین

🔹بیشترین عرضه فرابورس

#مدیریت

#بپاس

#فرابورس

۹:۰۵

در آغاز معاملات امروز شاهد معاملاتی متعادل و مثبت هستیم.

۹:۱۲

نماد تازه وارد #فجهان پس از تعادل در معاملات روز گذشته امروز با صف فروش همراه شده است.

۹:۱۷

شیمیایی ها با گرایش مثبت نوسانی داد و ستد می شوند.#نوری, #پترول, #شگویا, #آریا, #فارس, #تاپیکو, #شاراک, #بوعلی, #شکربن, #شفن, #زاگرس, #شیران و #کلر مثبت و متعادل اند.#شسینا, #شتوکا, #ساینا و #زنجان پر عرضه های گروه اند.#شلرد, #شاروم و #شفارا نیز با گرایشی منفی متعادل اند.

۹:۲۲

نفتی ها با گرایشی مثبت داد و ستد می شوند.#شپنا, #شبندر, #شتران, #شسپا, #شبریز, #شاوان, #ونفت و #شپاس مثبت و متعادل اند.#شبهرن, #شرانل و #شراز نیز با تعادل میان خریداران و فروشندگان نمادهای منفی گروه اند.

۹:۴۵

خودرویی ها امروز معاملاتی پر عرضه را تجربه می کنند.#خودرو, #خساپا, #خگستر, #خبهمن, #خپارس, #خمحور, #خزامیا, #خوساز, #خمحرکه, #ختوقا, #خاذین و #خکمک با گرایشی منفی متعادل اند.#ختور, #خفنر و #تشتاد پر عرضه های گروه اند.در این میان #خنصیر, #خریخت و #خموتور با افزایش تقاضا داد و ستد می شوند.

۹:۵۸

فلزات اساسی امروز با نوسان منفی قیمت همراه اند.#فولاد, #فملی, #ذوب, #فخوز, #فروی, #فجر, #کاوه, #فایرا, #هرمز, #فسپا, #کویر, #فروس و #فسرب منفی و متعادل اند.#فولای, #زنگان, #فخاس, #فجهان, #فگستر و #فتوسا پر عرضه ی گروه اند.#فمراد, #فاسمین, #فپنتا, #فاهواز, #فنورد, #فرآور و #فافزا مثبت و متعادل اند.

۱۰:۰۰

اطلاعات‌بازار:

شاخص کل ۱,۳۹۰,۲۷۰     

۹۶۵.۵۲ واحد منفی

ارزش بازار۵۵,۸۶۱,۶۰۰ میلیارد ریال

ارزش معاملات ۲۰,۳۷۹ میلیارد ریال

حجم معاملات ۲.۱۷۹ میلیارد سهم

نمادهای تاثیر گذار در شاخص

فارس ۴۹۹ واحد مثبت

شتران ۴۸۵ واحد مثبت

خودرو ۲۸۵ واحد منفی

برکت ۲۲۶ واحد منفی

فسبزوار ۱۸۲ واحد مثبت

شستا ۱۷۶ واحد منفی

خساپا ۱۷۵ واحد منفی

بیشترین حجم معاملات :

فجهان ۴۹۰ میلیون سهم

دی ۲۶۶ میلیون سهم

خودرو ۱۳۴ میلیون سهم

خساپا ۱۳۲ میلیون سهم

خگستر ۱۲۲ میلیون سهم

۱۰:۵۰

نماد شستا با قیمت ۱۲۱۷ تومان افت بیش از ۲ درصدی داشته و حجم معاملات آن از ۵۸ میلیون سهم عبور کرده است؛ خرید حقیقی ۶۹ درصد و حقوقی ۳۱ درصد/تمامی هم‌گروهی‌های شستا با افت قیمت در حال دادوستد هستند و در دامنه منفی قرار دارند. 

۱۱:۱۱

#فرابورس در کف روزانه با قیمت ۳۵۴۵.۴ تومان حجم معامله ۴۱ میلیونی را پشت سر گذاشته و با صف فروش ۱۶ میلیونی همراه شده است. 

۱۱:۲۰

در این دقایق از بازار شاهد شکلگیری تقاضا در نماد #شتران هستیم که می تواند این نماد را با صف خرید همراه کند.

۱۱:۴۰

بهبود تقاضای فلزات در این دقایق از بازار محسوس است.

۱۲:۰۰

 متاثر از معاملات مثبت و افزایش قیمت در نمادهای پالایشی، #پالایش با رشد بیش از ۴ درصد به قیمت ۷۷۰۰ تومان رسیده و حجم معاملات آن از ۴۳ میلیون سهم عبورکرده است؛ در این میان #دارایکم نیز رشد ۲ درصدی را با قیمت ۱۲۵۷۰ تومان همراه با حجم معامله ۱۰ میلیونی نشان می‌دهد. 

۱۲:۳۰

افت ۴هزار و ۸۳۴واحدی شاخص کل (۰.۳۵درصد) آن را در ارتفاع یک میلیون و ۳۹۳هزار واحدی قرار داد.شاخص‌ هم وزن نیز ۱.۴درصد افت کرد.

ارزش معاملات خرد بورس و فرابورس به حدود ۸هزار و ۱۹۰میلیارد تومان رسید.

حقوقی‌ها امروز حدود ۴۲۰میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند. ارزش کل معاملات خرد هشت هزار و ۱۹۰میلیارد تومان بود، اشخاص حقوقی ۴۹درصد یعنی سه هزار و ۹۹۰میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان پنج درصد از کل معاملات شد.

بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه «فلزات اساسی»، «محصولات شیمیایی» و «مواد و محصولات دارویی» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «هتل و رستوران» و «فعالیت‌های کمکی به نهادهای مالی واسط» به نفع حقیقی‌ها تمام شد.

سه نماد فجهان، برکت و شبندر لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به #سمگا، #حآفرین و #شتران معطوف بود.

مالکیت حقوقی در ترکیب سهامداری شرکت مجتمع جهان فولاد سیرجان معادل ۱۲۰میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقیقی گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی، با برتری ۳۲میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.

امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۲۵نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۹۲نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول ۱۹۰میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم ۵۷۰میلیارد تومان بود.

کد خبر 438943

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =